Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Platforma ThinkQuest-liant, între metodele moderne și clasice în educație

Final de proiect la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș

Platforma ThinkQuest-liant, între metodele moderne și clasice în educație

Joi, 15 aprilie 2010, la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș s-a sărbătorit finalizarea proiectului de învățare „Ecuații în R”.

În proiect au fost implicați elevii clasei a VII-a, coordonați de prof. Crina Bercovici. Alături de elevi, la această festivitate au participat prof. Rodica Monenciu – director adjunct, prof. Gabriela Briscan – diriginta elevilor, prof. Szatmari Edit, Emil Apostol, Simona Cap, Cristian Pop de la catedra de matematică-informatică, prof. Mirela Tudor, precum și reprezentantul părinților.
Sărbătoarea a început prin cuvântul prof. Crina Bercovici, care a împărtășit celor prezenți despre modul în care a fost gândit proiectul, despre experiența câștigată alături de elevi, pe parcursul derulării proiectului (8 martie - 15 aprilie 2010).
 „Matematica, „puntea suspinelor” pentru unii elevi, poate fi transformată în obiectul care îți oferă multe satisfacții! Nu se poate descrie bucuria, satisfacția reușitei, încrederea în sine pe care o simte un elev atunci când, în urma unor eforturi, a multor încercări, rezolvă o problemă. Acest sentiment de mândrie îl motivează pe elev în activitățile ulterioare. În urma corectării lucrărilor la testele naționale, tezele cu subiect unic etc, s-a constatat că elevii greșesc la rezolvarea unor ecuații simple și au rețineri în abordarea problemelor care se reduc la rezolvări de ecuații. Ecuațiile ne-ar putea deveni prietene! – este mesajul acestui proiect. Acest proiect a avut ca scop general însușirea standardelor de conținut și de bază ale unității de învățare Ecuații în R. Totul a pornit de la întrebarea esențială: Ecuațiile fac parte din viața noastră de zi cu zi. Elev + Curiozitate + Utilitate + Artă + Tehnologie + Inovație + X = ECUATIE. Cine ar putea fi X?”, spunea  coordonatoarea proiectului.
 Pe parcursul derulării proiectului, elevii, folosind platforma ThinkQuest oferită de Firma Oracle și-au dezvoltat competențele secolului al 21-lea: gândire critică, lucrul în echipă, creativitatea, comunicarea, tehnologia, dezvoltarea sinelui.
 Clasa a fost grupată ca o unitate pentru a se face anunțurile comune. Elevii care au învățat în grupuri mici, câte 3, au avut posibilitatea să se corecteze între ei. Profesorul a monitorizat echipele de lucru și a corectat eventualele greșeli nesesizate de elevi, aceștia având posibilitatea să aprofundeze subiectul și acasă. Dacă nu au avut condiții acasă au avut acces la Internet în școală - în pauze, după cursuri (între orele 14.00 și 15.00) precum și la solicitarea acestora. După finalizarea lucrărilor, participanții la proiect au notat produsele finale folosind opt criterii de apreciere.
Cu mulțumirea lucrului bine făcut, elevii au deschis paginile proiectului prezentând paginile și dovezile activității desfășurate, dar și creațiile lor.   Evenimentul a continuat cu anunțarea clasamentului, premierea pe echipe și acordarea unor premii speciale pentru: cel mai bun coleg în cadrul proiectului, cel mai bun coleg de echipă, cel mai activ elev, cel mai hotărât lider, cel mai reușit produs final, cea mai bună lucrare scrisă etc. Premiul I a fost obținut de echipele „Galben” și „Orange”  (nota 10 + două credite + „dosarul magic”), premiul II – echipele  „Violet”, „Roșu” și „Verde” (nota 10 + două credite + „dosarul magic”) iar premiul III – echipele „Indigo” și „Albastru” (nota 9 sau două credite + „dosarul magic”).  Desigur, diplomele au fost însoțite și de un premiu dulce.
De menționat că în lunile martie și aprilie, în școală au mai fost derulate două proiecte asemănătoare:
1. Proiectul „Healty Food – Healty body – Helaty Life”, realizat pe platforma ThinkQuest în perioada 22 februarie -1 aprilie 2010 cu elevii clasei a XII-a D (matematică-informatică) și coordonat de prof. Szatmari Edit. S-a pornit de la întrebarea esențială: „Trăim pentru a mânca sau mâncăm pentru a trăi?” Paginile proiectul ne descriu ce înseamnă o alimentație inadecvată, necesitatea de a ne schimba modul de alimentație și de a elimina sedentarismul, atât la elevi, cât și la părinți. Capitolele proiectului au fost: conștientizarea alimentației inadecvate; cauzele alimentației nesănătoase; pericole alimentare; căi greșite în alimentație; efectele unei alimentații nesănătoase (boli cauzate); alege sănătatea; alimentele tale să fie medicamentele tale; eliminarea sedentarismului, sport zilnic; tinerețe, bucurie prin stil de viață; sfaturi. La finele proiectului, s-au realizat pliante, o prezentare în power point și un site.
2. Proiectul „Microsoft Power Point”, implementat în perioada 1- 25 martie 2010 cu elevii clasei a X-a D (matematică-informatică) și coordonat de prof. Manuel Bercovici. În acest proiect de învățare elevii au lucrat în opt grupe, fiecare având de realizat prezentarea unei țări care a implementat platforma ThinkQuest în educație. Secvențele parcurse de acest proiect de învățare au cuprins fazele de definire, planificare, executare, revizuire și gestionare. După parcurgerea suportului teoretic și vizualizarea altor exemple de bună practică, elevii au realizat prezentări în power point. (Simion Suciu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Platforma ThinkQuest-liant, între metodele moderne și clasice în educație.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 17:19:40 Ora de vară a Europei de Est