Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Inspectoratul de Poliție Județean Bihor recrutează și selecționează candidați pentru instituțiile de învățământ superior ale M.A.N.

În perioada 8 aprilie – 31 mai,

Inspectoratul de Poliție Județean Bihor recrutează și selecționează candidați pentru instituțiile de învățământ superior ale M.A.N.

Cifrele de școlarizare aprobate sunt: *14 locuri la Academia Tehnică Militară din București, din care: un loc la Facultatea de Mecatronică și sisteme integrate de armament – specializarea „Armament, aparatură artileristică și sisteme de conducere a focului” și 13 locuri la Facultatea de sisteme electronice și informatice militare –specializarea „Calculatoare și sisteme informatice pentru apărare și securitate națională”.

*4 locuri la Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, din care: două locuri la Științe militare și informații, specializarea – Management economico – financiar,
două locuri la Științe administrative,       - specializarea „Administrație publică”.
*5 locuri la Institutul Medico-Militar, specializarea „Medicină”
*14 locuri la Școala Militară de Maiștri și Subofițeri a Forțelor Terestre „Basarab I” din Pitești, din care: șase locuri, specializarea - Tehnică de comunicații, șase locuri specializarea –Tehnică de calcul și două locuri specializarea – Construcții.
Femeile și bărbații candidează pe aceleași locuri.
Recrutarea se realizează conform procedurilor în vigoare, în raport de locul de domiciliu sau de reședință al candidaților, potrivit opțiunii acestora.
Pentru a participa la concursul de admitere în instituțiile de învățământ superior ale Ministerului Apărării Naționale, candidații trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții legale de recrutare
*să aibă cetățenia română și domiciliul în România *să cunoască limba română scris și vorbit *să aibă capacitate deplină de exercițiu *să fie declarați „apt” din punct de vedere medical, fizic și psihic; verificările privind starea de sănătate medicală, fizică și psihică vor fi efectuate de structurile de specialitate la Ministerului Administrației și Internelor *să aibă vârsta de minim 18 ani împliniți sau să îi împlinească în cursul anului 2010 * să fie absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat; dovada absolvirii se face cu diplomă sau adeverință din care să rezulte faptul că au susținut și promovat examenul de bacalaureat *să aibă un comportament corespunzător cerințelor de conduită admise și practicate în societate *să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea *să nu fi fost destituiți dintr-o funcție publică în ultimii șapte ani *nu au desfășurat activități de poliție politică, astfel cum sunt definite prin lege *au luat la cunoștință de condiția prevăzută de art.10, alin.3 din Legea nr.360/2002 privind Statutul Polițistului cu modificările și completările ulterioare *îndeplinesc criteriile specifice pentru ocuparea prin concurs a funcției publice cu statut special;
criterii specifice:
*să aibă vârsta de până la 27 de ani *să fi obținut la purtare în perioada studiilor liceale, media generală de minimum 8.00 *să nu fi fost exmatriculați, pentru abateri disciplinare, dintr-o instituție de învățământ *să aibă înălțimea de minimum 1,65 m bărbații și 1,60 m femeile.
Nu se admit derogări de la nicio condiție legală sau criteriu specific pentru recrutarea candidaților la concursul de admitere – sesiunea 2010.
Informațiile necesare pentru participarea la concursul de admitere vor fi aduse la cunoștința candidaților de către polițiști din cadrul Serviciului  Resurse Umane al I.P.J. Bihor, din municipiul Oradea (Parcul Traian nr. 6 - 8, tel: 0259/403.111 sau 0259/403.112.
Înscrierile se fac în perioada 8 aprilie – 31 mai 2010, pentru învățământul universitar, iar pentru învățământul postliceal în perioada 8 aprilie – 30 iunie 2010, după următorul program:
luni, miercuri și vineri, între orele 8,30 și 12,30; marți și joi între orele 12,00  și 16,00. 
Candidații care optează pentru admiterea la o instituție de învățământ universitar a Ministerului Apărării Naționale pe locurile Ministerului Administrației și Internelor, pot participa și la concursul de admitere pentru una din școlile de agenți de poliție.
Candidații declarați „Neadmis” la instituțiile de învățământ universitar ale Ministerului Apărării Naționale pe locurile Ministerului Administrației și Internelor, care au a doua opțiune o școală de agenți de poliție, pot participa la concursul organizat de acestea numai dacă au fost declarați „apt medical” la examinarea medicală efectuată în cadrul instituției de învățământ superior. Aceștia vor relua întreaga procedură stabilită pentru concurs – taxe de participare, înscrierea la concurs, susținerea probelor eliminatorii-contravizita medicală, probele sportive și a testului de verificare a cunoștințelor.
Candidații declarați „Neadmis” la instituțiile de învățământ universitar ale Ministerului Apărării Naționale, care au a doua opțiune o școală postliceală militară se supun procedurilor adoptate de Ministerul Apărării Naționale, pentru asemenea situații.
Dosarul de recrutare va cuprinde următoarele acte:
*cerere de înscriere (formular tipizat)
*diplomă de bacalaureat (copie legalizată) sau adeverință care atestă absolvirea liceului cu diplomă de bacalaureat, pentru candidații care au absolvit în anul în curs și foaia matricolă (copie legalizată);
*următoarele documente în copie  legalizată: certificat de căsătorie, certificat de naștere pentru candidat, soție/soț și fiecare copil, autobiografia (scrisă personal de candidat cu scris olograf) și tabelul nominal cu rudele candidatului, cazier judiciar al candidatului, fișa medicală tip încadrare în M.A.I., caracterizare de la ultimul loc de muncă (școală, facultate sau unitate militară), vizată de șeful unității, cu nr. de înregistrare și ștampilată, declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare (formular tipizat);
*următoarele documente în copie xerox și original: act de identitate, livret militar, carnet de muncă, trei fotografii 3x4 cm (tip buletin de identitate), două fotografii 9 x 12 cm, color numai pentru candidații declarați „admis”.
Vizita medicală se efectuează la Centrul Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu al I.P.J. Bihor, din Oradea (str. Dunării, nr.7),  în fiecare zi de vineri, ora 08.30.
Termenul-limită pentru predarea dosarelor de concurs în volum complet este 8 iunie 2010!
La Academia Tehnică Militară și la Academia Forțelor Terestre Sibiu (domeniul de licență „Științe militare și informații”) se concurează pe numărul total de locuri aprobat pentru Ministerul Administrației și Internelor, la fiecare facultate, iar ocuparea acestora se face în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere obținute, candidații putând alege specializarea și beneficiarul pentru care se pregătesc. Această procedură se aplică și la Școala Militară de Maiștri Militari și Subofițeri a Forțelor Terestre ”Basarab I” –Pitești.
Examinarea psihologică se va efectua de către specialiștii din cadrul Centrului de Psihosociologie al M.A.I. la o dată ce va fi comunicată ulterior.
Pentru candidații care au fost declarați „inapt” la testarea psihologică sau au fost declarați „inapt medical” în fișa medicală, activitatea de recrutare încetează.
Candidații recrutați pentru toate instituțiile de învățământ ale Ministerului Apărării Naționale se vor prezenta pentru susținerea probelor eliminatorii (contravizita medicală și probele de evaluare a aptitudinilor fizice) în data de 8 iulie 2010, ora 8,00, la sediul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, strada Jandarmeriei, nr.9-11, sector 1, București; relații la telefon 021/3159373, respectiv 021/303.7080, interior 11422 sau 11407.
La prezentarea pentru susținerea probelor eliminatorii, candidații vor avea asupra lor cartea de identitate/pașaportul și echipament sportiv adecvat susținerii probelor de evaluare a aptitudinilor fizice.
Probele și baremele pentru verificarea aptitudinilor fizice ale candidaților pentru instituțiile de învățământ ale Ministerului Apărării Naționale sunt cele stabilite pentru admiterea în unitățile de învățământ ale M.A.I.
Candidații care promovează probele eliminatorii susțin probele de cunoștințe la sediul instituțiilor de învățământ pentru care au optat, conform graficului întocmit de fiecare din acestea.
Perioadele de desfășurare, tematica și bibliografia pentru concursul de admitere în instituțiile de învățământ ale Ministerului Apărării Naționale pot fi obținute de pe site-urile de internet ale acestor instituții.
Formularele necesare întocmirii dosarelor de concurs sunt postate pe site-ul I.P.J. Bihor la adresa, http://bh.politiaromana.ro, la secțiunea ANUNÞURI.
Relații suplimentare se pot obține la Serviciul Resurse Umane din cadrul I.P.J. Bihor, din municipiul Oradea (Parcul Traian nr. 6 - 8, tel: 0259/403111 sau 0259/403112.
Biroul de presă al I.P.J. Bihor (Alina DINU)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:53:17 Ora de vară a Europei de Est