Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala din Biharia, în Slovacia, între cele 108 școli din 15 țări europene

De la Salzburg la Debrecen, Biharia și Senec

Școala din Biharia, în Slovacia, între cele 108 școli din 15 țări europene

Între 23 și 26 martie 2010, prof. Vad Márta, directorul Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia și eleva Șulea Roberta au reprezentat școala din Biharia la etapa finală a proiectului internațional ACES, desfășurată în Slovacia, în localitatea Senec, în apropiere de Bratislava.

La cea de-a patra etapă, etapa de evaluare a proiectului „Different but the same” (Diferiți și totuși la fel), proiect finanțat de fundația Erste și Interkulturelles Zentrum din Viena, au participat circa 350 de persoane, reprezentanți .a 108 școli din 15 țări din Europa de Est, care au avut 43 de proiecte câștigătoare în anul școlar 2009-2010. La reuniunea finală, au participat, în plus 20-30 de școli, în calitate de invitați. România a fost reprezentată la etapa finală de 17 școli, printre care și școala din Biharia.
Celelalte trei etape s-au desfășurat, eșalonat, în cadrul celor 43 de proiecte, strict în compania partenerilor de proiect. În prima etapă, doamna profesor Vad Márta și eleva Șulea Roberta au participat, în luna septembrie 2009, alături de partenerii de proiect, la reuniunea de la Salzburg (Austria); în octombrie 2009, în etapa a doua, au fost prezente la reuniunea  găzduită de școala parteneră din Debrecen (Ungaria); a treia etapă s-a desfășurat la Biharia, în ianuarie 2010, împreună cu partenerii din Debrecen, iar a IV-a etapă, în martie, la Senec (în Slovacia).
„Ceea ce ne-au impresionat la toate reuniunile internaționale sunt deschiderea, atitudinea, atmosfera și modalitatea familiară de a aborda problemele serioase prin intermediul jocurilor și activităților practice, antrenante. Străinii nu fac caz de teorie și știință, ei traduc totul prin joc, prin activități de atelier, punând delegațiile în situația de a acționa, de a crea, de a produce ceva, orice în afară de vorbe goale. De aceea și atmosfera este una antrenantă, deloc plictisitoare. Se promovează, în toate cazurile, dialogul, cunoașterea partenerilor, socializarea”, ne-a declarat doamna profesor Vad Márta.
Așa după cum știm, în învățământ, lucrurile serioase se învață, se dobândesc mai ușor prin joc, prin activitate practică, nu prin conferințe, mese rotunde și ședințe de partid...
 Școala din Biharia - școală ACES
„Pentru prezentarea proiectului, la etapa de evaluare, fiecare am primit doar trei minute. În cele trei minute, elevul, ca reprezentat al școlii, a trebuit să prezinte în fața panoului pregătit de-acasă, esența, concluzia și finalitatea proiectului pe care l-am derulat. La final, cu toții am votat proiectul care ni s-a părut cel mai bun.
În fiecare seară, am avut programe opționale, la alegere. Fiecare a optat pentru ceea ce a dorit. Important era să învățăm unii de la alții, să comunicăm. Am învățat și un cântec împreună, despre prietenie.
Mesajul sponsorilor a fost acela că se poate lucra foarte bine, fără frontiere, deși vorbim limbi diferite. Putem acționa împreună și putem obține rezultate foarte bune. La final, fiecare delegație am primit o plachetă - școală participantă la proiectul-program ACES, în genul „școală europeană” sau „școală verde”, a conchis interlocutorul nostru.
Prin urmare, Școala cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia a devenit o școală ACES. (Ovidiu DAN)  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:35:15 Ora de vară a Europei de Est