Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Elevii dlui profesor Virgil Blage, din nou pe podiumul european

O finală mondială și patru europene confirmă continuitatea, tradiția rezultatelor de excepție la „Partenie Cosma” din Oradea

Elevii dlui profesor Virgil Blage, din nou pe podiumul european

Cinci finale internaționale (o finală mondială, la San Diego, în 2002, și patru finale europene, la Paris, București și de două ori la Bruxelles, în 2006, 2007, 2009 și 2010) confirmă o continuitate, tradiția rezultatelor de excepție obținute de elevii distinsului profesor Virgil Blage, de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea

Cele cinci finale internaționale, încheiate cu mențiuni și premii internaționale, dublate de premii naționale, constituie un palmares strălucitor pe care și l-ar dori orice dascăl care investește în educație, care muncește cu responsabilitate și pasiune, dar care trebuie să se mulțumească doar cu atât, pentru că societatea românească este „prea săracă” să recompenseze valorile așa cum s-ar cuveni.
Adela și Dragoș – vicecampioni europeni
„Implementarea educației antreprenoriale în învățământ dă roade. Noi am dovedit-o prin fapte, prin rezultate deosebite. Dar ar trebui să fim sprijiniți mai mult. E foarte importantă partea aplicativă a economiei, dacă o simți și o înțelegi...”
Cu siguranță, dl profesor Virgil Blage are economia în sânge (în vene) și an de an o „inoculează” cu bune rezultate elevilor săi. Au confirmat-o: Marius Buza și Szucs Radu, în 2002, la Campionatul mondial – H.P. Global Business Challange, de la San Diego, unde s-au clasat pe locul IV în lume; frații Chirodea, Răzvan și Bogdan, în 2006, la Paris, locul III, la H.P. European Challange; Dragoș Titus și Adela Moțoc, în 2007, în finala europeană - H.P. European Challange, de la București, locul II, devenind astfel vicecampioni europeni; Darie Gavriluț și Mircea Almășan, în 2009, la Bruxelles, la Banks in Action Challange, mențiune, locul V; iar mai recent (în 14-15 aprilie 2010), tot la Bruxelles, Norbert Șușman și Cristian Þărău, care au urcat pe cea de-a III-a treaptă a podiumului european, în urma confruntării pe care au avut-o cu concurenți din Bulgaria, Grecia, Polonia, Portugalia și Serbia.
Competiția finalizată la mijlocul acestei luni la Bruxelles a început în noiembrie 2009. La startul întrecerii (Banks in Action Challenge), au pornit mii de elevi din 11 țări europene, care au condus bănci virtuale, jucându-se „De-a bancherii”. În acest joc, luat în serios de cei mai mulți dintre competitori, au intrat și peste 350 de elevi din 19 orașe ale țării. Competiția este gestionată și susținută de Junior Achievement România, organizație non-profit, fondată în 1993, parte a Junior Achievement World USA și Junior Achievement-Young Entreprise, Europe.
„În anul școlar 2009-2010, peste 350 de elevi din programele Junior Achievement România, din 19 orașe, au intrat în competiția europeană de simulare bancară „Banks in Action Challenge”, organizată de Junior Achievement. 48 dintre aceștia sunt elevi ai Colegiului Economic „Partenie Cosma”, din Oradea și au fost pregătiți de domnul profesor Blage Virgil” – se arată în adresa înaintată de Lucian Grămescu, director operațional și Luiza Cristea, manager educație, la J.A. România, inspectorului general al Inspectoratului Școlar al județului Bihor.
Norbert și Cristi – locul III, la Bruxelles
„Echipa alcătuită din elevii Norbert Șușman și Cristian Þărău, de la Colegiul Economic „Partenie Cosma”, s-a calificat în runda finală, alături de echipe din Bulgaria, Grecia, Polonia, Portugalia și Sebia. În cadrul finalei europene „Banks in Action Challenge”, care s-a desfășurat între 14-15 aprilie 2010, la Bruxelles, elevii pregătiți de domnul profesor Blage Virgil au avut o prestație deosebită și au câștigat locul al III-lea”, se mai scrie în adresa înaintată generalului Inspectoratului Școlar al județului Bihor, prof. Dorel Luca.
Ce ar mai fi de spus la aflarea unor asemenea rezultate?
Oare sunt de-ajuns doar felicitările noastre adresate acestor elevi orădeni internaționali și distinsului lor profesor, Virgil Blage? Cei în drept și în măsură să o facă ar trebui să-i recompenseze după fapte și rezultate! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii dlui profesor Virgil Blage, din nou pe podiumul european

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 01:08:50 Ora standard a Europei de Est