Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Studenții orădeni au impresionat Parlamentul European

În cadrul exercițiului de simulare de la Bruxelles

Studenții orădeni au impresionat Parlamentul European

Studenții orădeni care au participat la simularea desfășurată la Parlamentul European de la Bruxelles în perioada 22-23 aprilie 2010 s-au întors laureați.

La această simulare au participat 126 de studenți europeni de diferite naționalități. Menționăm că din partea României a mai participat un grup de studenți clujeni de la Universitatea Sapientia.
Pentru prestația deosebită, studenții orădeni s-au clasat pe primele locuri: locul I (205 puncte) - Meszaros Edina, locul II (198 puncte) - Hoduț Lavinia, locul III (193 puncte) - Scrobotă Alina, locul V (190  puncte) - Popescu Adriana. În elaborarea punctajului a fost apreciat procesul de negociere dintre statele membre pe care studenții au  trebuit să îl desfășoare în prima zi a simulării. Ei au fost apreciați de către organizatori și din perspectiva abilității de a-și susține și îndeplini obiectivele pe care le aveau de realizat pentru statele pe care le reprezentau, capitol la care studenții orădeni au fost din nou la înălțime. Astfel, acumulând punctele pentru documentul de poziție și cele atribuite pentru purtarea procesului de negociere în general, reprezentanții Universității din Oradea au obținut nenumărate aprecieri.
Reușitele studenților au captat atenția reprezentantului României la Departamentul de vizite al Parlamentului European, Mariana Cosac, care a propus grupului orădean organizarea unei noi simulări pe o temă care va fi stabilită de Facultatea de Istorie, Geografie și Relații Internaționale.
Programul simulării a fost unul foarte dens. Timp de două zile, studenții orădeni și-au petrecut ore întregi în interiorul forului european, negociind schimbarea legislației privind emisiile de carbon pe teritoriul Uniunii Europene.
Reprezentanții departamentului de vizite de studiu din cadrul Parlamentului European au structurat programul participanților la simulare dintr-o dublă perspectivă: în prima zi a simulării aceștia au fost repartizați pentru a purta negocieri în cadrul Consiliului Uniunii Europene ca reprezentanți ai statelor membre. Studenții orădeni au reprezentat Comisia Europeană (cum a fost cazul masterandului Nica Ludovic) și următoarele state membre ale uniunii (împreună cu un coleg de la o altă universitate europeană): Franța (Meszaros Edina), Italia (Hoduț Lavinia), Cehia (Demian Adelina),  Danemarca (Scrobotă Alina), România (Popescu Adriana) și Portugalia (Avram Andra). Pentru această etapă a simulării, participanții au avut ca principale obiective pregătirea unui document de poziție prin realizarea căruia aceștia urmau să asimileze, la un nivel înalt, atât structura decizională a statelor membre pe care ar fi urmat să le reprezinte, principalii decidenți naționali și diverșii factori care ar fi putut influența decizia lor în consiliu, cât și principalele caracteristici ale industriei constructoare de mașini din Uniunea Europeană. La acest capitol, studenții orădeni au repurtat un real succes, patru dintre documentele de poziție realizate de aceștia fiind apreciate astfel: locul I - Popescu Adriana, locul III - Scrobotă Alina, locul IV - Hoduț Lavinia, iar locul V - Meszaros Edina.
Un juriu separat, format din doi reprezentanți ai consilierilor parlamentarilor europeni, a acordat, de asemenea, punctaje deosebite participanților orădeni, de data aceasta pentru calitatea participării la negocieri. Înainte de adoptarea rezoluției finale, Alina  Scrobotă, Edina Meszaros și Lavinia Hoduț au primit câte 60 de puncte fiecare (din 70 posibile, obținute de către reprezentanții Germaniei, Andi Simge și Hódi Sándor, de la King’s College, Londra, și Universitatea din Szeged, Ungaria), iar Adriana Popescu - 50 de puncte.
În cea de-a doua zi a simulării, participanții au primit diferite roluri, corespondente modului de funcționare a Parlamentului European, reprezentând, de această dată, diferitele grupuri parlamentare europene. Astfel, Scrobotă Alina și Avram  Andra au fost reprezentanții popularilor europeni, Popescu Adriana și Meszaros Edina au reprezentat conservatorii și reformiștii europeni, Nica Ludovic - reprezentantul socialiștilor, Demian Adelina, reprezentantul grupului liberalilor, iar Hoduț Lavinia a fost reprezentantul verzilor. Și în această etapă a simulării, în care participanții s-au structurat din nou în două alianțe susținând două variante conținând anumite diferențe ale proiectului legislativ supus la vot, studenții orădeni s-au făcut remarcați, organizatorii menționând în special numele Alinei Scrobotă și al Laviniei Hoduț.
În opinia lectorului universitar Cristina Dogot, performanțele tinerilor orădeni se datorează în mare măsură procesului pedagogic performant pe care studenții de la Facultatea de Istorie, Geografie și Relații Internaționale îl parcurg în cadrul programelor de licență și masterat, precum și efortului personal pe care l-au depus în procesul de pregătire care a precedat participarea lor la simularea organizată în cadrul Parlamentului European. (Olimpia Popoviciu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Studenții orădeni au impresionat Parlamentul European.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:03:43 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).