Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lecția de ecologie pe tema reciclării, reducerii și refolosirii materialelor reciclabile

Programul național „Școli pentru un viitor verde”

Lecția de ecologie pe tema reciclării, reducerii și refolosirii materialelor reciclabile

Înscriși în programul național „Școli pentru un viitor verde”, elevii și dascălii Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea întreprind o adevărată campanie de atenționare, sensibilizare și chiar implicare a comunității, prin acțiuni instructiv-educative cu caracter ecologic, programate pe perioada a cinci luni (ianuarie – mai 2010), după cum aveam să aflăm de la coordonatorii principali, prof. dr. Florian Hava (directorul școlii) și prof. psihopedagog Claudia Trifa.

Vineri – dublă activitate, expoziție și colectarea a 2.000 de kg de hârtie, carton și alte deșeuri
Vineri (30 aprilie 2010), în holul de la intrarea în școală, putea fi admirată o expoziție inedită, organizată de elevii și dascălii claselor a IV-a E (inst. Lucia Leț), a III-a G (înv. Felicia Cheregi), a III-a F (înv. Maria Câmpian) și a II-a G (prof. Teodora Sîncelean). Mihai Constantinov (copilul „total” al clasei a IV-a E) a prezentat expoziția, nominalizându-și colegii, fiecare lucrare cu autorii săi, opere de „pionierat”, iar autorii, mari inovatori în materie de confecționat obiecte din materiale reciclabile (cutii de lapte, dopuri de plastic, cutii de chibrituri, PET-uri, cabluri, semnițe, CD-uri uzate, carton și hârtie, ambalaje de tot felul). Mark Barna a realizat macheta aeroportului Oradea; David Sidea, Daniel Gliția și Dan Cosma – un manechin mai puțin obișnuit care o întruchipa pe domnișoara Vara, în toată splendoarea și căldura ei; Alexandru Ardelean și Dorin Plugăr au „fabricat” submarinul „Spintecătorul”; Raul Bonizs s-a prezentat cu vaporul „Tot înainte” („Fram”); Laurențiu Filimon a inventat o mașină de raliu pe care a numit-o „Fulgerul”; mult mai „pașnici”, Denis Ardelean a gândit o așezare fortificată din perioada medievală, Adelina Boța, Marina Seuche și Bianca Toderaș au prins în obiectivul lor gospodăriile țărănești, mulți alții au pregătit aranjamente florale și roboți zâmbitori. Până și avionul lui Þiriac, abandonat pe aeroportul din Oradea (vorba domnului director) și-a găsit locul în expoziție.
„Într-adevăr, Mihai e copilul „total”. El a adunat idei (adică „și-a pus mintea la contribuție”, după cum recunoaște el), a făcut proiectul și a prezentat lecția de ecologie în fața colegilor și a claselor implicate (III G – înv. Felicia Cheregi, III F – înv. Maria Câmpian și II G – prof. Teodora Sîncelean), inițiatorii și coordonatorii proiectului fiind prof. Florica Hava și Claudia Trifa. Mesajul transmis de expoziție este următorul: „Redu, reciclează și reutilizează materialele”, conform afirmației chimistului francez Antoine-Laurent Lavoisier „În natură, nimic nu se pierde, totul se transformă”, ne-a mai spus învățătoarea clasei, inst. Lucia Leț, încântată de expoziție, de prezentarea lui Mihai și de isprava elevilor săi și a partenerilor de proiect.
„Am salvat 34 de copaci!”
Auzind-o pe Claudia Trifa când ne-a declarat că s-a ajuns la 2.000 de kilograme de hârtie, carton și alte deșeuri colectate, Mihai avea să exclame: „Am salvat 34 de copaci!”
Potrivit datelor furnizate de prof. Claudia Trifa, la acțiunile lunii aprilie, la expoziția „Chipurile naturii” și  campania de colectare de hârtie, carton și alte deșeuri au participat peste 1.000 de elevi, plus părinții, ba chiar și personalul redacției „Jurnalul bihorean”.
Coordonatorul principal al programului la nivel de școală, prof. Claudia Trifa, avea să conchidă: „Ce am învățat? Să adoptăm un comportament civic și ecologic prin implicarea zilnică în activitățile de separare a deșeurilor”.
În cinci luni... acțiuni mari și „late”
În luna ianuarie, 60 de elevi din clasele a II-a și a III-a, îndrumați de trei cadre didactice (prof. Florica Hava, Domnica Vicaș și Claudia Trifa), au învățat să protejeze păsările („Și ele sunt ființe vii”) care iernează în țară, asigurându-le adăpost și hrană.
În februarie, 50 de elevi din clasele a IV-a D și F (îndrumați de învățătoarele claselor, Maria Floruț și Gabriela Negruț) au sărbătorit „Ziua mondială a zonelor umede”, adoptând un comportament ecologic responsabil față de zonele umede...
În Luna pădurii (15 martie - 15 aprilie), sub genericul „Să sporim aurul verde” au avut loc plantări de puieți, activități diverse de marcare a evenimentului (Luna pădurii), prin momente artistice, întâlniri, amenajarea unor standuri, concursuri de desene pe asfalt cu tema „Cum protejăm pădurea”, la care au participat elevi din clasele a II-a C și G, I G și a IV-a C, coordonați de prof. Florica Hava, Teodora Sîncelean, Georgeta Bucșa, Diana Zlibuț, Ana Cuc, Claudia Trifa și Csilla Simo-Ritter.
La acțiunile de joi și vineri (colectare de deșeuri – „Adunăm și câștigăm” și expoziția „Chipurile naturii”, au participat elevi, părinți și profesori ai școlii „Dacia” (directorul școlii – prof. dr. Florian Hava, prof. Claudia Tripa, Csilla Simo-Ritter, Florica Hava, Lucia Leț, Maria Câmpian, Felicia Cheregi, Teodora Sîncelean, Carmen Băican și Ioana Mureșan).
În luna mai, deviza este „Merg pe jos, sunt sănătos”. Unii dintre elevii școlii „Dacia” și-au propus ca pentru o zi să renunțe să vină la școală cu mașinile și să participe la activități de igienizare pe malurile Crișului Repede. Asemenea inițiative și-au propus elevii coordonați de Elena Heteș, Maria Costin și întreaga „echipă verde”.
Prin toate aceste acțiuni (mari și „late”), se urmărește adoptarea unui comportament ecologic responsabil față de mediu, luptându-se împotriva poluării, pentru un mediu mai curat și sănătos. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lecția de ecologie pe tema reciclării, reducerii și refolosirii materialelor reciclabile.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:33:21 Ora de vară a Europei de Est