Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Iau decizii corecte”

În Luna cinstirii…pe plan educațional

„Iau decizii corecte”

Beiușul, burgul românesc din depresiunea care îi poartă numele, alintat de mulți cu denumirea de Binș, are două branduri incontestabile: târgul Binșului și imaginea sa ca oraș cultural – oraș al școlilor.

Aici viața are alte coordonate, se desfășoară și după reguli nescrise, una dintre aceea fiind „Copiii trebuie să facă școală”. Aici educația se împletește cu istoria, cultura și cu tradiția și, iată, cu ocazia sărbătoririi Zilei municipiului Beiuș, în sala mică a primăriei a avut loc lansarea a trei proiecte de activități extracurriculare de către Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș”. La lansare au participat primarul municipiului Beiuș, prof. ec. Adrian Domocoș, prof. Eugenia Lezeu – directorul adjunct al liceului, directorii școlilor implicate în proiect, profesori, invitați din cadrul primăriei, precum și mulți elevi. De remarcat faptul că, inițial, coordonatorii proiectelor au consultat părinții copiilor implicați în acestea. Iată și proiectele lansate:
„Iau decizii corecte”, proiect elaborat de Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, participant la concursul național de proiecte antidrog „Împreună”, inițiat de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, având ca obiectiv fundamental: reducerea factorilor de risc față de consumul de alcool, tutun și droguri la adolescenți și preadolescenți. Partenerii liceului în acest proiect sunt: Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Autoritatea de Sănătate Publică Bihor, Inspectoratul de Poliție al județului Bihor, Episcopia Ortodoxă a Oradei, Serviciul internațional de Salvare a Copiilor, Organizația din România, Casa Corpului Didactic, Primăria municipiului Beiuș, școlile gimnaziale din Buntești, Curățele, Meziad – structură a școlii din Remetea și comitetul de părinți.
Un alt proiect este „Tinerii dezbat”, proiect inițiat în cadrul Anului european pentru combaterea sărăciei și excluziunii sociale de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, împreună cu partenerii săi - Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună", Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică, Policy Center for Roma and Minorities, precum și Departamentul de Relații Interetnice, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, Roma Education Fund Budapesta și Agenția națională pentru egalitatea de șanse între femei și bărbați. Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” este una din cele două unități școlare bihorene selecționate să participe la o campanie de dezbateri și informare referitoare la minorități și grupuri vulnerabile, derulată în cadrul proiectului „Tinerii dezbat" și care vor reprezenta județul la confruntarea regională.
Concursul cu tema „Dacă sunt curat, sunt sănătos”, din oferta educațională a județului Bihor, este o componentă a proiectului „Investește în oameni!” - proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane 2007 – 2013. Axa prioritară: „Educația și formarea profesională în sprijinul creșterii economice și dezvoltării societății bazate pe cunoaștere”. Domeniul major de intervenție: 1.1  „Acces la educație și formare profesională inițială de calitate”. Titlul proiectului: „Oferte educaționale inclusive extracurriculare și extrașcolare pentru formarea stilului de viață sănătos și a cetățeniei active pentru copiii din comunități dezavantajate, cu precădere rurale în învățământul preuniversitar din România”. Cod Contract: POSDRU/1/1.1/S/7. Beneficiar: Ministerul Educației Cercetării, Tineretului și Sportului, A.7.4. Organizarea de concursuri pentru elevi (activități extracurriculare și extrașcolare).
La încheierea manifestării, dra Eugenia Lezeu îmi mărturisea: „Aici s-a încetățenit obiceiul ca luna aprilie să fie declarată lună a cinstirii. Dedicăm municipiului Beiuș, în Luna cinstirii, cu ocazia Zilelor sale, oferta activităților extracurriculare desfășurate la Liceul Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș”, constând în derularea a șase proiecte naționale, dintre care trei au fost lansate oficial în sala mică a primăriei, azi 19 aprilie. La ora actuală, în școală se mai derulează trei proiecte: simpozionul „Media@Junior ”, „O lacrimă pentru Terra” și „Nouă ne pasă”.

                       

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:12:28 Ora standard a Europei de Est