Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Oradea va fi „capitală” europeană pentru elevi și profesori din Anglia, Italia, Franța, Olanda și Grecia

Timp de patru zile

Oradea va fi „capitală” europeană pentru elevi și profesori din Anglia, Italia, Franța, Olanda și Grecia

Miercuri (5 mai 2010), la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea au sosit delegațiile de elevi și profesori din cinci țări europene (Anglia, Italia, Franța, Olanda și Grecia), partenere în cadrul proiectului multilateral Comenius, intitulat M.E.T.E.R. (Măsurarea dimensiunii pământului prin colaborări și cercetări realizate de elevi din țări europene), finanțat de Comisia Europeană pentru educație și cultură prin programul „Învățare pe tot parcursul vieții”, implementat în România de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP).

Proiectul, cu titlul „Measuring the Earth Through European students’ Research and colaboration”, cu acronimul „METER”, se desfășoară în parteneriat cu școli din Franța, Italia, Olanda, Grecia și Marea Britanie, respectiv din Lyon, Roma, Amsterdam, Atena și Birmingham.
Într-un articol anterior, dna prof. Nicoleta Pazmany – cordonatorul național al acestui proiect – ne-a povestit despre cea de-a doua întâlnire din cadrul acestui proiect, desfășurată la Roma (în perioada 15 - 21 martie 2010). La întâlnirea din capitala Italiei, C.T. „Mihai Viteazul” a fost reprezentat de prof. Nicoleta Pazmany – coordonator de proiect, Daniela Lupaș - profesor de engleză, Horea Abrudan - profesor de informatică și elevii: Georgiana Gavra, Robert Indrieș, Lencar Călin și Marian Muț.
Ce s-a întâmplat la Roma?
„Activitățile principale s-au desfășurat sub forma unor workshop-uri tematice, dar au avut loc și deplasări în oraș, în locuri reprezentative pentru subiectele în discuție, ca de exemplu la vechiul observator al Romei de la Colegiul Roman, unde a făcut observații și Galileo Galilei, la Bazilica Santa Maria degli Angeli, în a cărei pardoseală se află încrustat în bronz și marmură primul meridian al Romei sau la Trinita Dei Monti, unde se găsește un cadran solar deosebit.  S-au efectuat, de asemenea, activități de observare a cerului pe timp de noapte de pe terasa școlii G.G. Belli, foarte bine echipată în acest sens.
Echipele participante la activități au fost formate din elevi provenind din școli diferite, atmosfera creată astfel fiind una de colaborare și interes pentru activitățile desfășurate în comun.
 Workshop-ul prezentat de echipa școlii noastre avea ca obiectiv inițierea elevilor italieni, mai mici ca vârstă, a elevilor greci, precum și a celor francezi în determinarea distanțelor prin metoda paralaxei. Workshopul realizat și prezentat în totalitate de elevi a fost un adevărat succes prin faptul că a trezit interesul și curiozitatea copiilor prezenți care s-au implicat total. S-a remarcat în acest context întreaga echipă, cu o mențiune specială pentru Robert, care prin maniera de a explica, a reușit să se facă foarte agreat de copii, dar trezind în egală măsură și admirația profesorilor și entuziasmul părinților.
Elevii colegiului nostru s-au remarcat, de asemenea, la concursul de „orienteering”, grupele în care ei au participat fiind clasate pe locurile II și III”.
Am citat din articolul respectiv.
Ce se va întâmpla la Oradea?
Participanții la întâlnirea de proiect vor desfășura activități specifice și de socializare într-un mediu multicultural și în contextul Zilei Europei, prin desfășurarea de workshop-uri pe teme de fizică și astronomie.
Prin tematică, activitățile proiectului urmăresc evoluția sistemului de măsurare, începând cu măsurători ale razei Pământului realizate înaintea erei noastre, de către Eratosthenes și evoluând apoi în complexitate până la a considera Terra un etalon de măsură și reper în cunoașterea Universului.
Abordarea se bazează pe concepte de interdisciplinaritate și transdisciplinaritate, fiind orientată nu doar pe științe (fizică, matematică, astronomie, geografie), ci și pe disciplinele umaniste (istorie, literatură, filozofie, limbi străine), tematica proiectului fiind concepută tocmai în acest scop, după cum aflăm de la organizatorii evenimentului.
„Astfel, elevii își pot forma o perspectivă mai cuprinzătoare asupra subiectului abordat și își dezvoltă atât spiritul de observație și cercetare, cât și abilitățile necesare comunicării într-o altă limbă, dezbaterilor și utilizării competențelor în domeniul IT.
Proiectul facilitează deschiderea spre spațiul extrașcolar pentru a profita de resursele pe care acesta le oferă (muzee, biblioteci, observatoare astronomice), cât și pentru comunicarea rezultatelor într-o manieră inovatoare.
Activitățile sunt concepute a se desfășura în maniera atelierelor de lucru, astfel încât implicarea elevilor să fie maximă. Aceasta va permite nu doar acumularea de cunoștințe, ci și crearea de abilități și totodată premise pentru o colaborare de tip european între elevi, provenind din școli, țări și culturi diferite”, a precizat directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon.
Să mai spunem că la primirea distinșilor oaspeți și parteneri, precum și la festivitatea de deschidere a reuniunii au onorat cu prezența generalul adjunct al Inspectoratului Școlar al județului Bihor, prof. Ilie Crăciun, precum și prof. ing. Florian  Mieluț, inspector școlar de specialitate, care au dorit să gireze și să asigure oaspeții că reuniunea de la Oradea va fi o reușită, cunoscând potențialul și deschiderea gazdelor, experiența și profesionalismul partenerilor orădeni.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Oradea va fi „capitală” europeană pentru elevi și profesori din Anglia, Italia, Franța, Olanda și Grecia.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 05:43:09 Ora de vară a Europei de Est