Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Micii campioni”- în sala de sport, marii artiști - pe scenă

Vineri, la „Lucian Blaga” și Grădinița nr. 52

„Micii campioni”- în sala de sport, marii artiști - pe scenă

Prof. Maria Nan (directorul Grădiniței nr. 52 din Oradea) ne-a invitat, astăzi (vineri, 21 mai 2010), la evaluarea proiectului educațional național „Micii campioni”, aflat la ediția a II-a (proiect în care micii campioni de la 52 îi au drept parteneri pe micii campioni de la grădinițele nr.15 din Arad, nr.1 din Giurgiu, nr. 2 din Deva și G.P.P. din Ștei.

Evaluarea s-a făcut în două runde și în două locuri diferite: în sala de sport a Liceului Teoretic „Lucian Blaga” și pe scena amenajată în curtea Grădiniței nr. 52. La meciul demonstrativ de fotbal dintre selecționata de copii a clubului sportiv „Iris Team” (director, Varga Arpad) și „naționala” Grădiniței nr. 52 „a plouat” cu goluri (14 goluri). Mult mai tehnici și abili, cu nervii tari și mai stăpâni pe situație și minge, profesioniștii antrenorului Cristian Mureșan au învins cu 8 la 6. Pentru „Iris au înscris: Loren Ioviță (o dată), Iulian Gal și Rareș Secară (de două ori fiecare), iar Mihai Hanga (de trei ori), pentru Grădi 52, a marcat căpitanul „Ronaldo” (Mario Simuț), de șase ori.
Învingători sau învinși, cu toții câștigători, fotbaliștii au fost premiați de președintele C.J.A. Cornel Pantea. La final, directorul grădiniței (prof. Maria Nan) a mulțumit gazdelor (dlui director, prof. Ioan Hora) pentru amabilitate, antrenorului (Cristian Mureșan), arbitrului (Rareș Vidican) și președintelui C.J.A. (Cornel Pantea) pentru frumoasa întrecere.
Părăsind „stadionul”, părinții, educatoarele și invitații (directorii de grădinițe) s-au îndeptat spre scena de la „San Remo”, amenajată, și în acest an, în curtea Grădiniței nr. 52.
Regalul artistic al celor 350 de copii
Dacă artiștii de la grădinițele partenere de proiect din Arad, Ștei, Giurgiu și Deva au fost jurizați anterior, pe baza casetelor video trimise inițiatorilor și coordonatorilor de proiect, celelalte 21 de formații artistice înscrise în festival au evoluat astăzi pe scena de la „San Remo”, fiind jurizate de prof. Marioara Ile și Cristian Mureșan. Evoluțiile spectaculoase ale dansatorilor și gimnaștilor de la grădinițele nr. 30, Holcim Aleșd, G.P.P. Beiuș, nr. 44, 47, 16, 49, 2, 56, 46, 20, C.S.E.I.S., 41, 43, 36, 23, 35, 17, 27, 42 și 52 s-au constituit într-un regal artistic bine primit de părinți și de directorii grădinițelor. Din partea Inspectoratului Școlar a asistat la regalul copiilor prof. Rodica Turcaș - inspector școlar de management.
Juriul a situat toate cele 21 de formații pe prima treaptă a podiumului, iar patru dintre ele au obținut și câte un trofeu; e vorba de formațiile grădinițelor nr. 46, 41, 43 și 52. În tabăra partenerilor, premiile I au fost adjudecate de: Grădinița nr. 15 Arad (director - prof. Marinela Alecu; ed. Deiar Dina și Csaki Margareta, pentru dansul popular), Grădinița din Ștei (director – prof. Lucreția Cearnău; ed. Elena Tuduce și Eleonora Man, pentru dansul popular), Grădinița nr. 1 din Giurgiu (director – prof. Marioara Stanica; pentru dansul popular „Călușul”), Grădinița nr. 2 din Deva (director – prof. Viorica Burza; pentru dansul popular); premiile II: Grădinița nr. 15 din Arad (pentru dansul tematic, ed.Florina Miculiți), Grădinița nr. 2 din Deva (două premii II, pentru dansul țigănesc, ed. Ioana lupescu și pentru dansul cu umbreluțe și eșarfe, ed. Maria Podean).
Judecând manifestarea după reacția copiilor, părinților, educatoarelor și invitaților, putem concluziona că proiectul și-a îndeplinit scopul, iar evenimentul a fost o reușită. Felicitările le adresăm, deopotrivă, copiilor artiști și fotbaliști, instructorilor și îndrumătorilor, directorului, coordonatorului și echipei de proiect: prof. Maria Nan și Cristian Mureșan, Ioana Sala-Adriana Jurcan, Floricuța Toma-Ana Jurcan, Ileana Bicăzan-Maria Oșvat,Camelia Micu-Margareta Suciu, Orban Katalin-Marta Șora, Mihaela Ille-Adriana Săcădat, Geta Duluș-Ioana Mureșan, Ana Igna-Gabriela Popa, Bako Doina-Ioana Tărău, Kun Orșolya-Cuibuș Monika și prof. Vekony Tiberiu. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (196 de poze), accesați Galeria foto: „Micii campioni”- în sala de sport, marii artiști - pe scenă.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:33:50 Ora standard a Europei de Est