Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Etapa națională a Concursului de Informatică Aplicată (ediția a VIII-a)

În perioada 21-24 mai, la Oradea, s-a desfășurat

Etapa națională a Concursului de Informatică Aplicată (ediția a VIII-a)

Datorită rezultatelor constant bune obținute, an de an, de elevii informaticieni bihoreni la etapa națională a C.I.A., anul acesta, Oradea a avut onoarea de a găzdui cea de-a VIII-a ediție a prestigioasei competiții naționale a celor mai iscusiți informaticieni.

La această ediție, au participat, așa după cum aveam să aflăm de la prof. Adrian Niță, membru al comisiei naționale de specialitate, cei mai buni 210 elevi informaticieni din clasele IX-XII, din toate județele, care au câștigat etapele județene. Concursul s-a desfășurat sâmbătă și duminică, fiind organizat de Inspectoratul Școlar al județului Bihor, cu sprijinul conducerilor a patru școli orădene și al profesorilor de informatică de la aceste unități de învățământ (colegiile naționale „Mihai Eminescu” și „Emanuil Gojdu”, Colegiul Tehnic „Traian Vuia” și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”). Din partea ministerului de resort și a comisiei centrale au onorat doamna Nușa Dumitru Lupan - inspector general al M.E.C.T.S. și doamna Clara Ionescu – președintele comisiei. La nivel de inspectorat, concursul a fost gestionat de prof. Ismet Omer – inspector școlar de specialitate, cu concursul unui colectiv numeros de profesori de informatică, dintre care unii au fost cooptați în cadrul comisiei de elaborare a subiectelor și de corectare a lucrărilor (Corina Matei, Corina Luncan, Tanța Hodișan, Teutsch Tunde, Kelemen Erzsebet și Rodica Scurtu). Cele două probe ale concursului (teoretică și practică) s-au desfășurat la „Gojdu”, „Eminescu” și „Vuia”, pe cele două secțiuni: TIC (Tehnologia informației și a comunicațiilor) și cea de proiecte realizate cu tehnologie Microsoft C#.
Surpriza-surprizelor (în premieră absolută la Oradea) a fost intervenția live a reprezentantului Microsoft România, dna Sanda Foamete, atât la deschiderea competiției, cât și la premierea câștigătorilor, în cadrul celor două secvențe live-meeting, realizate de dl prof. Adrian Niță.
Atât la deschidere, cât și la festivitatea de înmânare a premiilor, Inspectoratul Școlar a fost reprezentat la vârf de doi generali adjuncți, prof. Ilie Crăciun și prof. Nicolae Ungur.
Cel mai important și cel mai așteptat  moment a fost cel al premierii, înmânării diplomelor, medaliilor și premiilor.
Vă prezentăm palmaresul (premii și mențiuni), la cele patru categorii (clase).
La clasa a IX-a, pe primele trei trepte ale podiumului au urcat cinci premianți: Osman Eduard, din Pitești – premiul I
Husdup Florin Adrian, din Rădăuți și Palcuie Alexandru, din Râmnicu Vâlcea – premiul II
Areanu Andrei-Felix, din Fetești și Tatomir Radu, din Baia de Aramă – premiul III
20 de mențiuni: Daneșan Dragoș, din Tg. Mureș, Rotaru Teodor, din Piatra Neamț, Bădeanu Alexandra, din Fetești, Preisler Raluca, din Piatra Neamț, Beres Balazs (C.N. „M. Eminescu” din Oradea), Bogdan Petruț (din???), Hodorog Andrei, din Iași, Roman Liviu Gabriel, din Râmnicu Sărat, Stancu Adriana (din???), Kenyeres Aletta (C.N. „M. Eminescu” din Oradea), Vlad Tudor, din Onești, Popa Alexandru, din Vaslui, Mateșica Iulian, din Slatina, Văcaru Andrei, din Bacău, Miheș Victor Anton, din Baia Mare, Dindelegan Maximilian (din???), Georgescu Silviu, din Craiova, Cazacu Sergiu, din Sebeș, Jugănaru Andrei, din Satu Mare și Petrache Ionuț Alexandru, din Craiova.
La clasa a X-a, trei premii și 12 mențiuni.
Rotaru Constantin Răzvan (C.N. „E. Gojdu” din Oradea) – premiul I
Pîrvan Liviu, din Roșiorii de Vede – premiul II
Lala Ionuț (C.N. „E. Gojdu” din Oradea) – premiul III
12 mențiuni: Dan Veronica, din Craiova, Condrea Andrei, din Constanța, Hlodec Matei, din Rădăuți, Luțan Adrian, din Balș, Dănilă Alexandru, din Cugir, Vlad Iulian Alexandru, din Iași, Diamant Andra (C.N. „M. Eminescu” din Oradea), Tașca Claudiu, din Galați, Iordăchioaia Dragoș, din Alexandria, Paica Florentina Aurelia, din Giurgiu, Miroi Florentina, din Oltenița și Secăreanu Dan, din Ploiești.
La clasa a XI-a, s-au acordat trei premii și cinci mențiuni.
Ivanov Paula, din Sibiu – premiul I
Schwarz-Nielsen Anne Alexandra, din Cluj-Napoca – premiul II
Oancea Vasile Marian, din Onești – premiul III
Cinci mențiuni: Șușman Norbert (C.E. „Partenie Cosma” din Oradea), Fechete Iosif Ioan, din Petroșani, Bran Andrei Constantin, din Tg. Jiu, Tânțioana Silvia (C.N. „M. Eminescu” din Oradea) și Momea Claudiu Mihai, din Craiova.
Și la clasa a XII-a, s-au acordat tot trei premii și cinci mențiuni.
Apostol Ștefan Gabriel, din Fălticeni – premiul I
Crăciun Cătălin Marian, din Brașov – premiul II
Crișan Andrei Bogdan, din Turda – premiul III
Cinci mențiuni: Becheanu Denis Ionuț, din Râmnicu Vâlcea, Dan Octavian Adrian (C.E. "Partenie Cosma" din Oradea), Brânișcan Radu Viorel, din Arad, Szombat Oszkar Vilmos, din Tg. Mureș și Orboiu Dragoș Mihai, din Urziceni.
Trei premii și 10 mențiuni – la secțiunea C#
Secțiunea C# a fost coordonată de prof.  Maria Niță - membru al comisiei naționale de specialitate.
Premiul I – Răzvan Dragomir, C.N. „Unirea” din Focșani
Premiul II – Andrei Cornescu, C.N. „Vasile Alecsandri” din Galați
Premiul III – Cristian Paul Toma, C.N. Bănățean din Timișoara
Cele 10 mențiuni au fost obținute de: Andrei Avram – Lic. T. „Nicolae Bălcescu” din Cluj-Napoca, Constantin Cosmin Crăciun – C. Militar Liceal „Dimitrie Cantemir” din Breaza (județul Prahova), Davide Vitelaru – Lic. de Artă „Ionel Perlea” din Slobozia (județul Ialomița), Silvia Boiculese – C.N. „Mihai Eminescu” din Suceava, Debreczeni Gergo – C.N. „Mihai Eminescu” din Oradea, Robert Irimiaș – C.N. „E. Gojdu” Oradea, Alexandru Aanei – C.N. „Ferdinand I” Bacău, Ioana Călina Cenan – Lic. Teoretic. „Nicolae Bălcescu” Cluj-Napoca, Emanuel Adrian Budău – C.N. „Gheorghe Vrânceanu” Bacău și Alex Flaviu Ghiran - Lic. Teoretic „Nicolae Bălcescu” Cluj-Napoca.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Etapa națională a Concursului de Informatică Aplicată (ediția a VIII-a).

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 06:48:42 Ora de vară a Europei de Est