Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Spre înălțimi împreună”

Jurnal de bord al activității

„Spre înălțimi împreună”

Totul a început de la un mail pe care l-am primit în data de 1 mai de la dna profesoară Szatmari Dorina. Doamna profesoară mi-a propus să mă îmbrac în costumul dânsei de pilot de la Space Camp și să organizăm împreună o activitate de confecționare și lansare de avioane la clasa a IV-a A, sub coordonarea elevilor din clasa a VIII-a C.

 Am acceptat fără ezitare această provocare, deși era o activitate total străină mie; totuși colaborarea cu doamna profesoară mi-a dat curaj și încredere că voi face față acestei activități.
         Pentru început ne planificasem să organizăm activitatea pe data de 1 iunie, de Ziua copilului, dar programul încărcat din ultima perioadă ne-a determinat să alegem ca activitatea să se desfășoare   pe 27 mai. Am asimilat această activitate încă de la început ca o predare de ștafetă între generații, ca un zbor spre ceva nou al celor două grupuri de elevi; părăsirea gimnaziului și intrarea la liceu a clasei a VIII-a, în locul lor urmând să părăsească ciclul primar și să intre în ciclul gimnazial copiii din clasa a IV-a; adică sfârșitul unui drum și începutul altui drum pentru elevii acestor clase - un zbor nou spre un nou început.
         Doamna profesoară m-a rugat să mă gândesc la un titlu al activității și să vin cu propuneri în organizare. M-am oprit la titlul Spre înălțimi împreună, titlu cu care doamna profesoară a fost de acord. În alegerea titlului m-am inspirat din cuvintele lui Constantin Brâncuși care spunea că și-a dorit să exprime toată viața însușirea în sine, spiritul unei păsări măiestre: zborul, elanul..., că a căutat toată viața esența zborului și că și-a dorit toată viața să nu creeze păsări, ci zboruri. La fel de importante în alegerea titlului mi s-au părut cuvintele doamnei Szatmari pe care le găsisem într-un articol de pe internet și în care scria că, din când în când, încearcă să-i determine pe elevi să ridice privirea în sus, către cer. Și ceea ce m-a făcut să decid a fost colaborarea mea cu doamna profesoară, dorința mea de a zbura alături de dânsa mult timp de aici înainte, deoarece în puținul timp de când ne-am cunoscut am învățat foarte multe lucruri frumoase și utile de la dânsa.
         Astfel aveam stabilite două lucruri esențiale: data și titlul activității.
         A urmat faza de documentare continuă; am căutat pe internet informații despre avioane, piloți, zbor, tot ce am considerat că ar putea avea legătură cu activitatea; am descărcat articole, prezentări în power point, melodii, programe de realizare de avioane din hârtie, tot ce am găsit; mi-am dat seama că erau atâtea lucruri noi, interesante de care nu auzisem; și astfel mi-a venit prima idee: realizarea unor pliante pe care mi-am propus să le distribui elevilor participanți, tocmai din dorința de a le prezenta și lor atâtea lucruri minunate care se învârt în jurul cuvântului zbor. M-am apucat de lucru, iar la terminare, l-am atașat unui mail doamnei profesoare; a fost foarte încântată de ideea mea și astfel am rămas să listăm acest suvenir pentru copii; m-am apucat apoi să realizez diferite tipuri de diplome pentru participanții la activitate, ecusoane, afișe, precum și foi multicolore cu însemnul activității; toate aveau desenate tot felul de avioane, tot ce am considerat că ar face să arate drăguț și să justifice activitatea. Apoi am realizat un program al activității și o scurtă prezentare în power point. Din punctul meu de vedere, activitatea se putea derula. Mai urmau să fie antrenați copiii pentru această activitate, de această parte urmând să se ocupe doamnele profesoare Szatmari Dorina, la clasa a VIII-a C și Simona Vancea, la clasa a IV-a A, precum și elevul pilot, Torjoc Vlad, din clasa a VIII-a C, care avea și el să îmbrace un costum de pilot american. În data de 23 mai, afișele activității noastre au fost răspândite în toată școala.
 Și, astfel  a sosit ziua de 27 mai 2010! A fost o deschidere oficială realizată de către doamna Szatmari. La activitatea au participat dl director, Ioan Mocan, și dna directoare adjunctă, Szabo Gyongyi. Eu am prezentat programul activității.
         Am început prin derularea unor poze din Alabama și Florida, de la Centrul educațional al NASA, unde doamna profesoară Dorina Szatmari a participat în 2006 și 2007 și despre care ne-a povestit câte ceva. Am încercat să duc activitatea pe tărâmul unei călătorii imaginare în spațiu, apoi i-am provocat pe elevi să-și imagineze că se află la bordul unei nave și că încercăm să construim și noi câteva avioane din hârtie pe care să le ridicăm spre cer la sfârșitul activității. Le-am urat spor la treabă și să realizeze cele mai frumoase avioane, utilizând cartea „Avioane de hârtie” ca și ghid în construirea lor, în ideea că poate careva dintre ei va bate recordul mondial la zborul avioanelor de hârtie. Așa că, într-o atmosferă de lucru plăcută, elevii s-au apucat de construit avioane. Pe videoproiector rulau prezentări cu traficul avioanelor, imagini cu avioane cu interioare de lux, cu navele aviației SUA, pe un fond muzical înălțător. Elevilor li s-au alăturat pe parcurs și profesorii Zaha Alina și Deliman Alina, care au confecționat avioane împreună cu copiii.
         La finele confecționării avioanelor, care mai de care, diferite ca și formă și culoare, am ieșit în curtea școlii pentru a organiza un concurs de lansare de avioane; eu am adus cu mine două baloane de forma unor inimioare - am considerat că sunt inimioarele organizatoarelor principale și un avion confecționat din baloane cu heliu și al cărui pilot eram; le-am înălțat la cer și le-am privit cum se pierd în depărtare. Odată cu avionul confecționat din baloane de heliu, toți cei prezenți, elevi și profesori, am trimis departe supărările, dezamăgirile, întristările care poate ne-au încercat uneori în anii de gimnaziu. A fost foarte distractiv acest moment: balonul a plecat destul de greu; s-a agățat în crengile unui copac, apoi a coborât aproape de sol în curtea interioară a școlii. Picii din clasa I, aflați în pauză, alergau după balon să îl prindă, iar elevii din clasa a VIII-a strigau la ei să lase supărările să plece! Copiii au fost încântați când balonul a depășit acoperișul școlii și s-a pierdut în zare. Cine știe pe unde se află acum?!
         Reveniți în sală, fiecare elev a primit o diplomă de participare înmânată de către dna Szatmari, eu am dăruit fiecărui elev un pliant, autorii celor mai bune trei avioane au primit cadou câte un brelog cu însemnul NASA, la fel și eu și Vlad, în calitatea noastră de elevi piloți care am condus împreună avionul de la lansare până la aterizare, cu multă siguranță. Ne-am făcut poze și totul s-a încheiat  cu zâmbetul pe buze; sunt convinsă că mulți dintre copii au gustat esența zborului nostru.
Sunt lucruri unice în viață; cred că și această călătorie a noastră în jurul ideii de zbor este unică. Probabil voi zbura în viitor cu avioane adevărate și-mi voi aminti peste timp de această călătorie imaginară în spațiu. Un lucru e sigur: nici unul din zborurile viitoare nu va mai fi la fel. De ce? Pentru că a fost zborul care m-a ajutat să mă desprind pentru prima dată de la sol.
Îi îndemn pe toți cei prezenți, dar și pe toți copiii planetei, să-și continue zborul, un zbor lin, amplu, curat și să nu înceteze să viseze, deoarece tinerii fără vise sunt ca păsările fără aripi!  (Ioana Dzițac)

Trimite email
joi, 25 iulie 2024, 13:29:20 Ora de vară a Europei de Est