Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Concursurile de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate

Astăzi (luni) încep

Concursurile de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate

15.07.2007
Conform Metodologiei privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, în cele 33 de județe și în municipiul București unde nu se pilotează procesul de descentralizare, concursul cu probe scrise pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante se organizează în data de 16 iulie 2007. În acest sens, inspectoratele școlare județene au publicat 11.157 de posturi didactice/catedre vacante titularizabile, respectiv 45.146 posturi didactice/catedre vacante/rezervate netitularizabile. Pentru ocuparea acestora s-au înscris 47.971 candidați, din care 7.247 absolvenți ai promoției curente. Concursul se va desfășura în 142 centre de examen la 119 discipline.

 Pentru proba scrisă, Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului stabilește minimum 3 variante de subiect, din care se alege prin tragere la sorți numărul variantei pentru proba scrisă. Extragerea variantei de subiect se va face la sediul MECT, luni, 16 iulie, începând cu ora 8.55 și va fi anunțată la Radio România Actualități la ora 9.00.
Subiectele și baremele de corectare au fost elaborate de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar din cadrul MECT. Lucrările scrise pe discipline vor fi evaluate în centrele universitare și în unitățile de învățământ responsabile cu perfecționarea personalului didactic stabilite de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului.
Candidații vor fi prezenți în sală cel mai devreme la ora 8.00 și cel mai târziu la ora 9.00, înainte de a fi deschis plicul cu subiectele de concurs. Candidații care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte sunt considerați neprezentați. După primirea subiectelor de concurs de către candidați (ora 10.00), durata de redactare a lucrărilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depășit. Pentru redactarea lucrărilor se folosește cerneală sau pix de culoare albastră. Desenele/graficele se pot executa și cu creionul negru. Candidații și supraveghetorii nu pot avea asupra lor, în sala de concurs, cărți, caiete, telefoane mobile sau alte mijloace de comunicare la distanță.
Candidații pot avea dicționare pentru specializarea latină sau greaca veche și planurile de conturi pentru specializarea contabilitate.
Nu au dreptul să participe la concurs persoanele care au fost înlăturate din învățământ printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală.
Rezultatele concursului se afișează la sediul inspectoratelor școlare și la sediul unității/instituției de învățământ unde s-a desfășurat concursul, cel mai târziu după trei zile de la susținerea acestuia.
Contestațiile se depun la inspectoratul școlar, în termen de cel mult 48 de ore de la afișarea rezultatelor la secretarul comisiei de concurs, care le transmite, în termen de 24 de ore, centrelor de evaluare.
Afișarea rezultatelor finale obținute de candidați are ca termen data de 23 iulie 2007.
Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota/media 7 pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile se va realiza computerizat în data de 26 iulie 2007, în baza opțiunilor exprimate de candidați în fișa de opțiuni în perioada 24-25 iulie 2007.
Posturile didactice/catedrele rămase neocupate în urma titularizării (la nivel județean/al municipiului București) devin netitularizabile și sunt afișate pentru următoarele etape ale mișcării personalului didactic: detașare la cerere și suplinire.
Cadrele didactice care nu au participat la concursul din 16 iulie 2007 pot participa la concursurile pentru suplinire organizate de inspectoratele școlare în 16 august 2007 și 5-6 septembrie 2007.
Repartizarea candidaților care au participat la concursul din 16 iulie sau 16 august 2007 pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate netitularizabile se va realiza în ședință publică în perioada 27 august - 3 septembrie 2007.
Potrivit Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante din unitățile de învățământ preuniversitar din județele nominalizate în H.G. nr. 1942/2004 (Brăila, Cluj, Dolj, Harghita, Iași, Neamț, Sibiu și Satu-Mare) concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate se desfășoară la nivelul unităților de învățământ sau pe grupuri de unități (centre) în perioada 17 mai - 27 iulie 2007. Probele scrise și practice/orale au avut loc în perioada 12 iunie - 13 iulie 2007. Având în vedere prevederile Ordinului comun al MEdC nr. 5004/31.08.2006 și al MAI nr. 1423/31.08.2006, în cele 50 de unități de învățământ cuprinse în cadrul proiectului „Managementul administrativ și financiar al școlii într-un mediu descentralizat" din județele Dolj, Harghita și Iași, concursul de ocupare a posturilor didactice vacante/rezervate, sesiunea mai - iulie 2007, se va organiza și se va desfășura la nivelul fiecărei unități. În afara acestor 50 de unități de învățământ, în alte 5 unități de învățământ din județul Cluj și 25 de unități de învățământ din județul Satu-Mare concursul de ocupare a posturilor didactice vacante/rezervate se va desfășura la nivel de unitate.
La data de 17 mai 2007 în județele nominalizate în H.G. nr. 1942/2004 s-au publicat 2.689 de posturi didactice/catedre vacante titularizabile și respectiv 10.588 posturi didactice/catedre vacante/rezervate netitularizabile.
Conform Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante din unitățile învățământului preuniversitar din județele nominalizate în H.G. nr. 1942/2004,
subiectele și baremele de corectare vor fi elaborate de comisii constituite la nivelul unităților de învățământ/centrelor.
Lucrările scrise vor fi evaluate de comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare și de evaluare a lucrărilor scrise constituie la nivelul unității de învățământ/centrului. Repartizarea candidaților pe posturi se va realiza la nivel de unitate de învățământ/centru în perioada 16 - 27 iulie 2007.  (Biroul de presă)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 00:31:38 Ora standard a Europei de Est