Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Concursurile de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate

Astăzi (luni) încep

Concursurile de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate

15.07.2007
Conform Metodologiei privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, în cele 33 de județe și în municipiul București unde nu se pilotează procesul de descentralizare, concursul cu probe scrise pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante se organizează în data de 16 iulie 2007. În acest sens, inspectoratele școlare județene au publicat 11.157 de posturi didactice/catedre vacante titularizabile, respectiv 45.146 posturi didactice/catedre vacante/rezervate netitularizabile. Pentru ocuparea acestora s-au înscris 47.971 candidați, din care 7.247 absolvenți ai promoției curente. Concursul se va desfășura în 142 centre de examen la 119 discipline.

 Pentru proba scrisă, Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului stabilește minimum 3 variante de subiect, din care se alege prin tragere la sorți numărul variantei pentru proba scrisă. Extragerea variantei de subiect se va face la sediul MECT, luni, 16 iulie, începând cu ora 8.55 și va fi anunțată la Radio România Actualități la ora 9.00.
Subiectele și baremele de corectare au fost elaborate de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar din cadrul MECT. Lucrările scrise pe discipline vor fi evaluate în centrele universitare și în unitățile de învățământ responsabile cu perfecționarea personalului didactic stabilite de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului.
Candidații vor fi prezenți în sală cel mai devreme la ora 8.00 și cel mai târziu la ora 9.00, înainte de a fi deschis plicul cu subiectele de concurs. Candidații care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte sunt considerați neprezentați. După primirea subiectelor de concurs de către candidați (ora 10.00), durata de redactare a lucrărilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depășit. Pentru redactarea lucrărilor se folosește cerneală sau pix de culoare albastră. Desenele/graficele se pot executa și cu creionul negru. Candidații și supraveghetorii nu pot avea asupra lor, în sala de concurs, cărți, caiete, telefoane mobile sau alte mijloace de comunicare la distanță.
Candidații pot avea dicționare pentru specializarea latină sau greaca veche și planurile de conturi pentru specializarea contabilitate.
Nu au dreptul să participe la concurs persoanele care au fost înlăturate din învățământ printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală.
Rezultatele concursului se afișează la sediul inspectoratelor școlare și la sediul unității/instituției de învățământ unde s-a desfășurat concursul, cel mai târziu după trei zile de la susținerea acestuia.
Contestațiile se depun la inspectoratul școlar, în termen de cel mult 48 de ore de la afișarea rezultatelor la secretarul comisiei de concurs, care le transmite, în termen de 24 de ore, centrelor de evaluare.
Afișarea rezultatelor finale obținute de candidați are ca termen data de 23 iulie 2007.
Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota/media 7 pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile se va realiza computerizat în data de 26 iulie 2007, în baza opțiunilor exprimate de candidați în fișa de opțiuni în perioada 24-25 iulie 2007.
Posturile didactice/catedrele rămase neocupate în urma titularizării (la nivel județean/al municipiului București) devin netitularizabile și sunt afișate pentru următoarele etape ale mișcării personalului didactic: detașare la cerere și suplinire.
Cadrele didactice care nu au participat la concursul din 16 iulie 2007 pot participa la concursurile pentru suplinire organizate de inspectoratele școlare în 16 august 2007 și 5-6 septembrie 2007.
Repartizarea candidaților care au participat la concursul din 16 iulie sau 16 august 2007 pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate netitularizabile se va realiza în ședință publică în perioada 27 august - 3 septembrie 2007.
Potrivit Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante din unitățile de învățământ preuniversitar din județele nominalizate în H.G. nr. 1942/2004 (Brăila, Cluj, Dolj, Harghita, Iași, Neamț, Sibiu și Satu-Mare) concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate se desfășoară la nivelul unităților de învățământ sau pe grupuri de unități (centre) în perioada 17 mai - 27 iulie 2007. Probele scrise și practice/orale au avut loc în perioada 12 iunie - 13 iulie 2007. Având în vedere prevederile Ordinului comun al MEdC nr. 5004/31.08.2006 și al MAI nr. 1423/31.08.2006, în cele 50 de unități de învățământ cuprinse în cadrul proiectului „Managementul administrativ și financiar al școlii într-un mediu descentralizat" din județele Dolj, Harghita și Iași, concursul de ocupare a posturilor didactice vacante/rezervate, sesiunea mai - iulie 2007, se va organiza și se va desfășura la nivelul fiecărei unități. În afara acestor 50 de unități de învățământ, în alte 5 unități de învățământ din județul Cluj și 25 de unități de învățământ din județul Satu-Mare concursul de ocupare a posturilor didactice vacante/rezervate se va desfășura la nivel de unitate.
La data de 17 mai 2007 în județele nominalizate în H.G. nr. 1942/2004 s-au publicat 2.689 de posturi didactice/catedre vacante titularizabile și respectiv 10.588 posturi didactice/catedre vacante/rezervate netitularizabile.
Conform Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante din unitățile învățământului preuniversitar din județele nominalizate în H.G. nr. 1942/2004,
subiectele și baremele de corectare vor fi elaborate de comisii constituite la nivelul unităților de învățământ/centrelor.
Lucrările scrise vor fi evaluate de comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare și de evaluare a lucrărilor scrise constituie la nivelul unității de învățământ/centrului. Repartizarea candidaților pe posturi se va realiza la nivel de unitate de învățământ/centru în perioada 16 - 27 iulie 2007.  (Biroul de presă)

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 16:16:51 Ora de vară a Europei de Est