Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Instituțiile Uniunii Economice și Monetare și influența acestora asupra României în contextul economic actual”

Marți, la Universitatea AGORA, masa rotundă

„Instituțiile Uniunii Economice și Monetare și influența acestora asupra României în contextul economic actual”

Marți (8 iunie 2010), la sediul Universității AGORA (din Piața Tineretului nr. 8 din Oradea), a avut loc masa rotundă cu tema „Instituțiile Uniunii Economice și Monetare și influența acestora asupra României în contextul economic actual”.

La reuniune au participat specialiști din practica bancară, de la Camera de Comerț și Industrie Bihor și din mediul de afaceri, profesori și studenți de la Universitatea AGORA, care au dezbătut unele probleme de natură economică și monetară pe care le resimțim fiecare într-o formă sau alta. Manifestarea s-a desfășurat în contextul proiectului Uniunea Economică și Monetară, prin programul Jean Monnet, manager proiect Gabriela Bologa.
Au fost supuse discuției probleme referitoare la: rolul instituțiilor financiare internaționale pe piața monetară românească, în speță, și cea orădeană; politica monetară a BNR și totodată politica monetară a Băncii Centrale Europene; aspecte economico-monetare privind poziționarea României în UE în prima parte a anului 2010 și nu în ultimul rând s-a pus întrebarea când ne părăsește criza?
Participanții și-au expus punctul de vedere pe tematica aleasă, existând intervenții din partea reprezentanților Camerei de Comerț și Industrie Bihor care au precizat că efectele crizei se resimt și în mediul de afaceri orădean, multe firme confruntându-se cu probleme. Totodată au fost intervenții din partea reprezentanților bancari, care rămân deschiși în ceea ce privește relația cu BNR, cât și cu mediul de afaceri.
S-a precizat rolul BNR și politica monetară BNR. Referitor la inflație, s-a vehiculat ideea potrivit căreia cu cât inflația este mai mică și cu cât se reușește controlul acesteia, cu atât se pot evita o serie de aspecte economice cu repercusiuni grave asupra populației. În ceea ce privește rolul instituțiilor financiare internaționale s-a conturat ideea că România are nevoie să iasă din situația financiară actuală și prin urmare aceste instituții joacă un rol esențial cu privire la trendul economiei țării noastre în viitor.
„Această manifestare se află în cel de-al doilea an de desfășurare și ne vedem puși în situația ca și în acest an să supunem dezbaterii o serie de probleme pe fondul crizei financiare mondiale care ne afectează, parcă și mai dur. În 2009, spuneam că această criză va avea repercusiuni serioase asupra socialului și prin urmare acest lucru se întâmplă în prezent. Sunt de părere cu cei care susțin că România are totuși un sistem bancar solid, dar nu este suficient pentru a putea să depășim situația în care ne aflăm. Cred  că politica în ceea ce privește  piața forței de muncă trebuie să se bazeze pe un cuvânt de ordine, în acest an și nu numai, iar acesta trebuie să fie performanța. Mulți agenți economici caută să-și păstreze personalul cu care să obțină o rentabilitate mai ridicată sau cel puțin să se mențină la același nivel. În ceea ce privește poziționarea, din punct de vedere  economico-monetar, al României în UE, la acest moment pot spune că suntem departe de moneda EURO, departe de a îndeplini criteriile de aderare la EURO cu tot efortul depus de BNR. Mai cred că instituțiile financiare internaționale ne fac într-un fel să ne „trezim la realitate”, a menționat manager de proiect Gabriela Bologa. (Alina Angela Manolescu)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:58:40 Ora de vară a Europei de Est