Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Însemnări din Portugalia

În cadrul programului de mobilitate ERASMUS

Însemnări din Portugalia

Sunt Mădălina Suciu, studentă la Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea, specializarea Economie și afaceri internaționale și în anul universitar 2009-2010, m-am numărat printre studenții care au beneficiat de programul de mobilitate ERASMUS.

Facultatea de Științe Economice a reușit de-a lungul anilor să dezvolte parteneriate de succes cu numeroase universități de pe continentul european. Bineînțeles acest lucru nu ar fi fost posibil fără atenta implicare a dnei decan Anca Dodescu și a dnei Adriana Giurgiu, coordonatorul Biroului de relații internaționale din cadrul facultății.
Destinația mea a fost Portugalia, mai exact Coimbra, celebrul oraș universitar  de pe malul râului Mondego, oraș situat la jumătatea distanței dintre Porto și Lisabona și la aproximativ 40 de km de Oceanul Atlantic.
Orașul Coimbra este cunoscut, atât în țară, cât și peste hotare, ca unul dintre cele mai importante  centre universitare, cu tradiții unice și o atmosferă  studențească autentică. Numărul studenților străini a ajuns pe parcursul acestui an la aproximativ 1.500; printre aceștia se numără și câțiva studenți din România, care prin prezența lor încearcă să promoveze o mai bună imagine țării noastre.
Când eram întrebată de unde sunt și le spuneam România, cei din jurul meu rosteau invariabil: Hagi, Nadia Comăneci sau Dracula, fapt care îmi dădea încredere și îmi servea ca punct de plecare în primele mele conversații în limba portugheză. Ce i-a surprins foarte mult, atât pe profesori, cât și pe colegii mei, a fost ușurința și rapiditatea cu care am reușit să învăț portugheza.
Din variate motive, pe care nu le mai amintesc acum, România nu are o imagine tocmai bună în Portugalia, de aceea, prin prezența și comportamentul meu, am încercat să schimb, oarecum, această percepție negativă.
Prin intermediul unui interviu pe care  l-am dat  ziarului “A Cabra”, publicație   a Universității din Coimbra, am încercat, prin modestele mele puteri, să promovez imaginea Universității din Oradea aici, în Portugalia. Le-am vorbit portughezilor despre  prestigiul pe care a reușit să și-l câștige, într-un timp relativ scurt,  tânăra Facultate de Științe Economice din Oradea. Le-am spus că ceea ce facem noi la Oradea rivalizează cu ceea ce se face în oricare din facultățile de tradiție din Europa, dar am fost nevoită să recunosc că în ceea ce privește tradițiile studențești, stăm mai modest. Și ca să vedeți că  nu spun neadevăruri, voi reveni cu un articol în care vă voi prezenta minunatele tradiții studențești din Coimbra.
Pentru mine, viața de student Erasmus a fost unică, iar experiențele de aici  le consider valoroase lecții de viață. Am învățat să comunic cu ușurință cu persoane din diferite colțuri ale lumii, am învățat să mă adaptez unei noi culturi, dar mai presus de toate, am înțeles că indiferent unde ajungem, nu trebuie să uităm niciodată de unde am plecat, că trebuie să fim mândri de originea noastră și că trebuie să ne facem cunoscuți prin fapte demne, doar așa putem câștiga respectul și admirația celor din jurul nostru.
Felicitări, Mădălina! (Ovi Dan)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:55:45 Ora standard a Europei de Est