Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Declarația ministrului Educației, Daniel Petru Funeriu

Conferința de presă de astăzi, 28 iunie (ce la sediul M.E.C.T

Declarația ministrului Educației, Daniel Petru Funeriu

„Bună ziua!
În primul rând doresc să vă spun că examenul de bacalaureat decurge normal. Doresc să-i felicit pe toți cei care au fost implicați în organizarea de până acum, unii dintre ei în condiții nu tocmai ușoare din cauza inundațiilor care au făcut dificilă situația în anumite județe.

Până în acest moment totul decurge normal, fără incidente, iar felul în care se organizează examenul mie îmi dă confortul unei solide stări de normalitate. Subiectele au fost preluate de toate cele 630 de centre, 95 de subcomisii și 42 de inspectorate școlare. A fost o situație în județul Buzău, o singură situație, în care din cauza faptului că Internetul nu a funcționat, s-a utilizat varianta de rezervă. Metodologia utilizată în acest an nu a lăsat loc, până acum, speculațiilor de fraudă sau scurgerilor de informații, așa cum a fost cazul în unul din anii precedenți. Încă o dată le mulțumesc tuturor și în special celor de la Centrul Național Evaluare și de Examinare care au făcut aceste proceduri ce s-au dovedit până acum a fi foarte bune. Încă o dată doresc să-i felicit sincer pe profesori, pentru că, într-un context dificil și complicat în același timp, au înțeles importanța acestui moment din viața fiecărui elev și le-au oferit candidaților șansa susținerii bacalaureatului în condiții foarte bune. Felul în care au tratat acest examen îi onorează și îi asigur că imediat ce se vor ivi semne de intrare în normalitate a României, principala mea preocupare va fi ca salariile lor să fie corelate cu rolul pe care îl au în societate.
Doresc să mai dau câteva date: sunt 18 elevi până la această oră, care din motive obiective nu au putut să ajungă la bacalaureat (unul în județul Brașov, unul în județul Vaslui, doi în Giurgiu, doi în Hunedoara, unul în Mehedinți, nouă în Iași și unul în Alba). Pentru ei vor fi folosite subiectele de rezervă și vor intra în proba de bacalaureat cu aceste subiecte de rezervă. Au fost câteva cazuri de eliminări și anume, două în județul Cluj - unul din pricina fițuicilor și unul pentru că se pare că avea telefon mobil cu căști -, în Constanța - un caz, în Giurgiu - un caz tot cu telefon și în București, de asemenea. Se vor organiza alte probe, mâine la limba maternă, miercuri la matematică sau istorie și vineri, probele la alegere. Le doresc succes elevilor și sper ca și în celelalte zile derularea examenului să aibă loc în aceleași condiții ca până astăzi. Dacă avem întrebări, vă rog!”
Reporter: Aveți sesizări la linia verde?
Daniel Petru Funeriu: Au fost câteva sesizări. Trebuie să recunosc, destul de puține, puteți veni să vedeți ce se întâmplă.
Unde au fost sesizări, am contactat inspectorii școlari să vedem care sunt rezultatele. Acolo unde este cazul, așteptăm ca ancheta administrativă să se termine.
Reporter: Vă așteptați să existe probleme în condițiile în care profesorii, de la președinții de Comisie până la supraveghetori, au anul acesta un venit cred de trei ori mai mic decât în anii precedenți?
Daniel Petru Funeriu: Eu cred că trebuie să ne uităm atenți pe cifre. Plata bacalaureatului din acest an este comparabilă cu plata din anul trecut. Trebuie să luăm în considerare faptul că anul acesta bacalaureatul se desfășoară într-un sistem diferit de ceilalți ani, deci trebuie să comparăm ceea ce este comparabil, iar în ceea ce privește plata bacalaureatului ea este comparabilă cu cea din anii trecuți.
Reporter: Vor fi reduse cu 25% și aceste sume?
Daniel Petru Funeriu: Sumele care au fost alocate pentru plata bacalaureatului nu vor fi reduse. Dacă vă uitați în Ordonanța de Urgență, se vede clar care sunt sumele care vor fi reduse. Vreau să mai spun că, în continuare, se poate apela linia verde pusă la dispoziție de Ministerul Educației. Numărul de telefon este 0800801100. Aici se pot raporta toate disfuncționalitățile legate de organizarea bacalaureatului.
Reporter: Care a fost una dintre disfuncționalitățile acestea, ce v-au spus
Daniel Petru Funeriu: Am fost sunați azi dimineață, de exemplu, din județul Bihor. Din păcate, știți că de multe ori oamenii nu se prezintă și apelul meu este ca oamenii care sună să se prezinte.
Nu este nici un fel de problemă să ne spună exact cine sunt și să ne spună ce au observat. S-a sugerat în acel apel că la un anumit liceu elevii ar fi intrat cu fițuici la examen. Acest aspect s-a verificat și s-a dovedit a fi fals. Iată, deci, unul dintre lucrurile care este semnalat. Dacă mai aveți întrebări, vă rog
Reporter: Din cauza inundațiilor a fost nevoie să interveniți în anumite zone
Daniel Petru Funeriu: Aceste detalii vă pot fi furnizate de inspectoratele școlare. Eu, ieri, așa cum știți, în videoconferința cu prefecții, i-am rugat pe aceștia să ia toate măsurile să nu existe probleme din cauza inundațiilor. Aceste măsuri se pare că au fost luate și, așa cum vă spuneam, sunt doar 18 elevi care nu au ajuns din motive obiective să susțină examenul de bacalaureat. Nu cunoaștem exact câți din cei 18 copii nu au ajuns din cauza inundațiilor, dar 18 elevi la nivel național este un număr foarte redus și le mulțumesc pe această cale și prefecților care s-au ocupat de problemele respective.
Reporter: Despre subiecte ce ne puteți spune? Sunt de nivel mediu, sunt dificile?
Daniel Petru Funeriu: Eu mă ocup de organizarea bacalaureatului. Nu sunt profesor de limba română, am specializarea chimie. Când vom vedea subiectele, evident le putem comenta, dar nu cred ca este căderea mea să fac comentarii asupra subiectelor.
Cel puțin nu acum. Vă mulțumesc!
(transcriere realizată de Biroul de presă al MECTS, București, 28 iunie 2010)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 18:39:01 Ora de vară a Europei de Est