Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Sănătatea cadrului didactic: „Ai grijă de tine ca să te poți îngriji de elevii tăi!”

Școala de vară (ediția a VI-a)

Sănătatea cadrului didactic: „Ai grijă de tine ca să te poți îngriji de elevii tăi!”

Asociația pentru promovarea cooperării în educație (A.P.C.E.) din Oradea, în parteneriat cu Catedra de Științe ale Educației, Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, Casa Corpului Didactic Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor organizează în perioada 12 – 23 iulie 2010, școala de vară: Învățarea prin cooperare – Sănătatea cadrului didactic: „Ai grijă de tine ca să te poți îngriji de elevii tăi!” (sesiunea avansați, în perioada 12-16 iulie 2010) și Învățarea prin cooperare – „ABC-ul cooperării” (curs de bază, în perioada 19-23 iulie 2010).

Mesele rotunde și atelierele de lucru se desfășoară la Universitatea Oradea (strada Universității, clădirea Facultății de Științe Socio-Umane, clădirea X, sala X014).
Dintru început (de șase ani), cursurile sunt susținute de profesorul formator (pe tema „Învățării prin cooperare”) Carlton J. Fitzgerald, ed.d., decan asociat al programului de Master în Educație din New England College, New Hampshire, USA.
La cele două cursuri s-au înscris 70 de persoane (35 pentru sesiunea avansați și 35 pentru cursul de bază), cadre didactice din învățământul preunivesitar și superior, respectiv studenți interesați de însușirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelațiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Asist. univ. dr. Simona Laurian (responsabil de program) motivează astfel modelul învățării prin cooperare: „Modelul învățării prin cooperare este un model de predare centrat pe elevi, oferindu-le ocazia de a-și concretiza nevoia de a lucra împreună într-un climat de întrajutorare și sprijin reciproc.
Asociația pentru promovarea cooperării în educație (împreună cu Catedra de Științe ale Educației, Inspectoratul Școlar Județean și C.C.D. Bihor) vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-și dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi de comunicare, învățare și de muncă în grupuri cooperante.
Prin intermediul acestor două teme ne propunem sensibilizarea celor care lucrează în învățământ față de problema cooperării în educație, ca o alternativă viabilă la practicile școlare tradiționale.
Prezența formatorului american reprezintă o excelentă oportunitate oferită participanților de a lua contact cu modele de predare alternative, lărgindu-și astfel viziunea asupra procesului educațional”.
Conceptele de sănătate și stres
În cadrul cursului sunt abordate trei capitole, cu nenumărate probleme fiecare: conceptul de sănătate (exercițiul fizic, programul de întreținere corporală, activitățile fizice, dieta și nutriția, grupele cerealelor, fructelor, cărnurilor și leguminoaselor, uleiurilor, laptelui, iaurtului și brânzeturilor...); conceptul de stres (monitorizarea stresului, în căutarea armoniei, nevoile umane, stabilirea echilibrului, gândirea pozitivă, cum ne raportăm la lumea în care trăim, ce fel de oameni vrem să fim, ce ne definește, a învăța cum să dăm drumul, a învăța să iertăm, să iertăm aici și acum, conflictele, relațiile importante, să învățăm să cedăm, negocierea de tipul „Toată lumea câștigă”; mesaje de tipul „Eu – mijloc de atenuare a conflictelor interpersonale...).
Prezentarea A.P.C.E. Oradea
Asociația pentru promovarea cooperării în educație (A.P.C.E.), cu sediul în Oradea (str. Universității, nr. 1), înființată în martie 2006, are ca misiune dezvoltarea unei societăți deschise, bazate pe respect și cooperare între toți actorii sociali.
Asociația urmărește promovarea unor valori, precum cooperarea, egalitatea șanselor și respectul între diferiți parteneri sociali, prin îndeplinirea unor obiective: *dezvoltarea cooperării la nivelul factorilor sociali cu impact în educație *promovarea participării active în viața socială *promovarea egalității de șanse între indivizi, indiferent de categoriile sociale din care provin *dezvoltarea toleranței și a respectului față de semeni *dezvoltarea personală și întărirea imaginii de sine a actorilor sociali *formarea continuă și dezvoltarea profesională a membrilor societății.
Mai multe detalii puteți afla de la responsabilul de program – asist. univ. dr. Simona Laurian - e-mail: mmonalaurian@yahoo.co.uk (Valentin & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sănătatea cadrului didactic: „Ai grijă de tine ca să te poți îngriji de elevii tăi!”

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:03:56 Ora standard a Europei de Est