Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Gala diplomelor – ediția a XI-a

Vineri, sub cupola Lotus

Gala diplomelor – ediția a XI-a

Vineri (23 iulie 2010), la Lotus Center a avut loc cea de-a XI-a ediție a Galei diplomelor studenților de la Facultatea de Arte Vizuale din Oradea, specialitatea design vestimentar, eveniment organizat de designer asistent univ. Amalia Judea.

„An de an încercăm să aducem în fața iubitorilor de artă și modă colecții de excepție, pline de fantezie și idei creatoare ale tinerilor absolvenți de la specializarea modă. Evenimentul  cultural-artistic încearcă să ne transpună într-o lume aparte, personalizată de fiecare designer în parte, chiar dacă și numai pentru câteva momente, ne ajută să visăm și să călătorim în lumea colorată și fantastică a modei.
Temele abordate de absolvenți sunt diferite. Fiecare și-a filtrat și a decantat  subiectul prin filtrul personalității sale, comunicând cu lumea prin limbajul vestimentației, al culorilor și formelor, exprimat în colecții de la pret a porter, până la vestimentația de spectacol, unele  ducând chiar spre arta cinetică textilă” – Amalia Judea.
Colecțiile designerilor au fost prezentate în fața publicului de manechinele agenției „Amalia Judea Art& Fashion”.
Parfum floral (autor Tripon Lidia) - o colecție de ținute de seară, folosind modulul floral ca element decorativ; o colecție destinată femeilor care se simt tinere și care le scoate din anonimat prin unicitatea vestimentației.
Popa Szolt ne-a propus o colecție sobră și foarte elegantă pentru o femeie senzuală, fatală, care poate magnetiza privirea prin simpla ei apariție elegantă, senzualitate fără vulgaritate, femeia desprinsă din filmele lui Hitchcock, dramatică, elegantă și misterioasă.
Buna Suzana a venit cu o colecție origami.Origami Fashion Files” este o colecție la baza căreia stă un zeu suprem numit Origami, care s-a născut în Japonia, templul său fiind hârtia, iar cimitirul, împachetarea ei. „Arta origami a pătruns în viața mea pe când eram copil, începând cu o vârstă foarte fragedă, când fiecare am confecționat din hârtie o bărcuță, un avion, coif, pahar sau ornament de Crăciun, chiar dacă preșcolari ori școlari mici fiind nu știam că acele lucruri au legătură cu arta origami. Dorind să-mi extind trăirile copilăriei într-o modalitate artistică, am apelat la această artă mirifică. Dacă tot mi s-a dat ocazia să realizez o operă de artă în variantă soft (textil), am decis să înclin balanța stilului în favoarea mea prin crearea unor ținute excentrice și grafice care să mă reprezinte, care să exprime în totalitate viața mea de când eram copil până azi, când am ajuns să-mi îndeplinesc cel mai mare vis al copilăriei” - Suzana.
Mihoc Natalia a adus în actualitate femeia luptătoare, care ajunge să conducă din postura de lider, povestea adevărată a Ioanei D’arc; povestea femeii puternice, dar vulnerabile a secolului nostru.
Elena Spac a făcut un spectacol de excepție cu o colecție masculină, îndrăzneață, cu volume exagerate și culori tari, nespecifice hainelor bărbătești, veșmânt de spectacol sinteatral. Punctul de pornire a fost din  lumea clownilor, care a inspirat nenumărați artiști plastici, pictori și chiar designeri vestimentari. Pe lângă amprenta de veselie, specifică clownilor, colecția transmite un mesaj al dualității omenirii, un Eu care aparține tuturor, o imagine veselă pictată pe fețele noastre în contrast cu tristețea și gândurile pe care le avem fiecare dintre noi; tema colecției este Sad Clown.
Torok Andrea - Lolly Pop - o reabordare a anilor ’60 , o colecție care ne aduce pe scenă o adolescentă veselă, extrovertită, căreia îi plac culorile și jocul, ca o eliberare de anumite reguli ale societății, o încercare de a-și regăsi personalitatea și libertatea de a fi așa cum simți, fără teama de a fi judecați de cei din jur.
Coordonatorul de specialitate al colecțiilor a fost și de această dată, așa cum ne-a obișnuit de ani și ani, designer asistent univ. Amalia Judea, având alături pe lector univ. Mihaela Tătulescu (tapiserie) și lector univ. Hollo Barna (imprimerie).
Și actuala ediție a Galei diplomelor a fost un regal de modă, bine primit de public, un prilej de mândrie pentru tinerii designeri orădeni. „Este satisfacția pe care ți-o dă un lucru bine făcut”, ca să o cităm tot pe Amalia Judea - o sufletistă și jumătate! (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Gala diplomelor – ediția a XI-a.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:32:22 Ora standard a Europei de Est