Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

112 viitori ingineri au obținut competențe...

Programul PLM – ADAptor

112 viitori ingineri au obținut competențe...

ADA – The PLM Company, lider în România în implementarea soluțiilor pentru managementul ciclului de viață al produsului, în parteneriat cu Universitatea Oradea, Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnică oferă diplome de competențe pentru 112 studenți care au finalizat, la sfârșitul lunii iunie, primul modul de pregătire – „Concepția și proiectarea produselor” - din cadrul proiectului PLM-ADAptor.

Programul PLM – ADAptor susține dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2, 4 milioane euro confinanțată din Fondul Social European prin programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.
În opt luni de la lansare, în centrul de instruire de la  Universitatea din Oradea, proiectul PLM –ADAptor a pregătit 110 de studenți pentru lucrul în departamentele de concepție și proiectare produse, în conformitate cu cerințele companiilor din industrie. Cursurile care tocmai s-au finalizat au fost susținute de profesorii din cadrul facultății, pe baza manualelor special realizate pentru acest proiect.
În cadrul modulului desfășurat în laboratoarele de proiectare ale universităților partenere, studenții au obținut competențe pentru conceperea și realizarea unui prototip virtual cu ajutorul unor soluții software de ultimă generație de tip CAD (Proiectare asistată pe calculator).
„Suntem bucuroși să înmânăm 112 diplome de competență pentru concepție și proiectare de produs, studenților - oferta de muncă de mâine. Succesul programului  PLM – ADAptor s-a observat de la debutul proiectului, când din cei 100 de studenți estimați pentru instruire gratuită, am primit 156 de cereri de înscriere, și pentru a beneficia cât mai mulți de această finanțare europeană am înscris cu 20% mai mulți studenți decât era prevăzut.
Prin programul PLM-ADAptor pregătim alături de Universitatea din Oradea, viitorii profesioniști în domeniul managamentului ciclului complet de viață al produsului – Product Lifecycle Management. În pregătirea practică a studenților se utilizează tehnologii moderne, dezvoltând astfel competențele cheie necesare unui inginer,” a declarat Ionel Barbu, managerul proiectului și directorul general ADA – the PLM Company.
Evaluarea studenților la finalizarea modulului și emiterea diplomelor s-a realizat pe baza testelor de evaluare a competențelor dobândite. Astfel, în cadrul primului modul de instruire din cadrul proiectului – „Concepție și proiectare a produselor”-  s-a urmărit formarea și evaluarea următoarelor competențe: elaborarea de soluții CAD, realizarea desenelor în format 2D și modelelor 3D pe bază de schiță cu aplicație de tip CAD, transpunerea fișierelor CAD pe suport, utilizarea elementelor standardizate în desenul tehnic, multiplicarea informației 2D/3D , realizarea de ansambluri și componente. La acestea se adaugă deprinderea utilizării softurilor specializate, care înglobează tehnologii de vârf în proiectarea asistată pe calculator.
„Beneficiul major al studenților este structura modulelor de pregătire construită conform răspunsurilor companiilor în cadrul studiului realizat la începutul proiectului, studiu privind nevoile de forță de muncă specializată. De aceea, prin PLM –ADAptor certificăm competențe CAD  (proiectare asistată pe calculator), CAE ( testare asistată pe calculator), CAM (fabricație asistată pe calculator) și PDM (managementul documentației tehnice) conform cerințelor de azi ale industriei și aceasta asigură studenților șanse concrete de angajare și un debut favorabil în carieră”,a mai declarat Ionel Barbu, manager de proiect PLM – ADAptor și director general ADA – The PLM Company. (Olimpia P.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:25:19 Ora de vară a Europei de Est