Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Deciziile de titularizare se vor ridica în perioada 6-10 august 2007

Nu vă mai pierdeți vremea pe la ușile Inspectoratului Școlar!

Deciziile de titularizare se vor ridica în perioada 6-10 august 2007

Bucuroși de reușita la Concursul național unic de titularizare în învățământ, candidații (dar nu numai ei) s-au și prezentat vineri, 27 iulie, la Inspectoratul Școlar al județului Bihor să-și ridice deciziile de titularizare. De parcă deciziile lor ar fi venit pe fax sau prin internet odată cu lista posturilor ocupate în urma concursului național unic. Cică așa au auzit ei la televizor… „că se emit”. O fi așa, dar nu se și eliberează celor în drept, adică titularilor, decât în perioada 6-10 august 2007, cel puțin așa se va întâmpla în județul Bihor.

"Deciziile de titularizare se vor ridica de la secretariatul ISJ Bihor în perioada 6-10 august 2007."
Am citat Nota apărută la subsolul unei liste cu posturile ocupate în urma concursului național unic de titularizare, listă afișată sub poarta Inspectoratului Școlar Bihor. Dar, Nota cu pricina e scrisă atât de minuscul, încât să nu sară în ochi. Noroc că s-a găsit o dnă inspectoare (de la biroul personal) să o marcheze cu culoare ca să fie băgată în seamă!
Doar 243 de posturi au fost ocupate!
„La nivelul județului Bihor, s-au înscris la ediția din 16 iulie 2007 a Concursului național unic de titularizare în învățământ 1.614 candidați, din care s-au retras 31 (doi din motiv de boală). Din cei 1583 de candidați care au susținut examenul, doar 632 au luat note peste 7.00 (notă care le dă dreptul de a se titulariza pe un post declarat vacant). Iar în urma repartizării naționale computerizate, au fost ocupate 243 de posturi, după cum aveam să aflăm de la dna Lucia Curta, inspector școlar management resurse umane. Ceilalți candidați vor putea obține post de suplinitori calificați la ședința publică din 27 august – 3 septembrie.”
Următoarele cinci etape
„Literă de lege (vorba dnei inspector Lucia Curta): ca să obții un post, trebuie să participi la concurs!”
1. Un nou examen în 16 august
Cei care și-au depus dosarul în perioada 18-28 mai, pentru Concursul național unic, din 16 iulie, au participat la concurs și au luat notă sub 5.00, dar și cei 31 care nu s-au prezentat la concurs din diferite motive, pot participa la acest examen (din 16 august), precum și toți cei care vor să obțină un post. Teoretic, la acest examen pot participa toți cei 2196 care și-au depus dosarul între 18 și 28 mai, din care 467 sunt absolvenți din 2007 (mai puțin cei care au obținut deja post la repartizarea computerizată).
Concursul va consta într-o probă scrisă (urmată de un interviu), fiind găzduit de diferite școli din municipiu. Înainte vreme, acest concurs se dădea în perioada 28 august – 2 septembrie.
2.a Repartizarea în ședința publică (din 27 august -3 septembrie) a candidaților care au solicitat detașare la cerere, și care și-au depus dosarul în perioada 18-28 mai.
Repartizarea se va face potrivit punctajului obținut, conform Anexei 2 din Metodologia de mișcare a personalului didactic (se acordă puncte la absolvire, la obținerea unui grad didactic, potrivit rezultatelor obținute cu elevii, și calificativelor de la sfârșitul anului școlar, pentru activitatea metodică desfășurată în cadrul programului de reformă - participare la proiecte școlare, vechime etc).
  b. Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota 5.00 la concursurile naționale unice din 2005  sau 2006.
E vorba despre suplinitorii calificați care au obținut calificativul FB și avizul consiliului de administrație al unității de învățământ, și au cel puțin jumătate de normă în specialitate. Doar aceștia pot solicita continuitate pe post (pe principiul continuității, în interesul elevilor).
  c. Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota 5.00 la concursul național unic din 16 iulie 2007, și nu au ajuns să primească post la repartizarea națională computerizată.
  d. Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin 5.00 la examenul din 16 august.
3. În 3 și 4 septembrie se depun (și se înregistrează) cererile pentru testarea din 5 - 6 septembrie (lucrare scrisă și interviu).
La această nouă testare (după examenul din 16 august) pot participa cei cu sau fără studii corespunzătoare postului.
4. Între 4 și 10 septembrie va avea loc repartizarea în cumul plata cu ora a personalului didactic titular pe orele rămase nerepartizate.
5. Ședința publică din 11 – 12 septembrie
La această ultimă ședință (și etapă) vor fi repartizați:
a. personalul didactic calificat care a participat la concursuri 
b. cadrele didactice pensionate (repartizate prin cumul plata cu ora 
c. suplinitorii fără studii corespunzătoare.
    Prin urmare, lucrurile sunt clare, și nu mai e nevoie să vă pierdeți vremea pe la ușile Inspectoratului Școlar, enervându-vă, și stresându-i pe cei care trebuie să se conformeze acestor etape.
Ovidiu DAN

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:43:27 Ora de vară a Europei de Est