Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Educația muzeală, instrument de promovare a memoriei valorilor umane”

Un nou proiect (interactiv)

„Educația muzeală, instrument de promovare a memoriei valorilor umane”

Ieri (joi, 26 august 2010), la Muzeul Memorial „Aurel Lazăr” din Oradea, a avut loc o conferință de presă, prilej cu care ni s-a dezvăluit un nou proiect (interactiv), sugestiv intitulat „Educația muzeală, instrument de promovare a memoriei valorilor umane”.

Acest proiect este finanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național și implementat de Fondul de Dezvoltare a Euroregiunii Carpatice   (FDEC România), în parteneriat cu Complexul Muzeului Þării Crișurilor (muzeele memoriale „Aurel Lazăr”, „Iosif Vulcan” și „Ady Endre”), liceele teoretice „Aurel Lazăr” și „Ady Endre”, precum și Colegiul Național „Iosif Vulcan”.
La conferință, au participat coordonatorii de proiect, membri ai echipei de proiect, cadre didactice, elevi și reprezentanți ai presei.
 Prin intermediul acestui proiect se dorește (așa după cum a ținut să sublinieze dl Aurel Chiriac, directorul Muzeului Þării Crișurilor) perceperea corectă a reperelor culturale importante, promovarea muzeelor „vii”, trezirea lor la viață, o mai bună cunoaștere a patrimoniului și mesajului pe care le conțin și transmit publicului vizitator cele trei muzee memoriale, alături de Muzeul Þării Crișurilor.
S-a vorbit despre viitorul sediu al Muzeului Þării Crișurilor, despre  editarea a 900 de caiete bilingv (pentru a putea fi utilizate și de către vizitatorii străini), despre implicarea elevilor și cadrelor didactice de la cele trei licee orădene (în grupul țintă al proiectului fiind prinși 45 de elevi, câte cincisprezece elevi de la fiecare liceu), care vor avea cunoștințe adecvate despre valoarea patrimonială umană a persoanei al cărei nume îl poartă liceul respectiv. Caietele de educație muzeală, realizate de muzeografi, vor fi experimentate direct de către elevi, ocazie cu care aceștia vor putea interacționa cu muzeografii și patrimoniul muzeelor memoriale. Caietele vor conține: portretul personalității, legătura ei cu Oradea și cu celelalte personalități, istoric, epocă...
   Va avea loc un concurs pe tema celor trei personalități la care vor participa elevii claselor a XI-a, la sfârșitul căruia trei dintre elevi vor beneficia de un curs ECDL gratuit, util la susținerea examenului de bacalaureat. Toți elevii implicați în proiect vor putea deveni ghizi pentru colegii lor și nu numai. Concursul se va finaliza în 15 noiembrie.
„Scopul proiectului este acela de a promova patrimoniul local, valorile umane, prin folosirea de metode inovatoare, de elemente de educație (pedagogie) muzeală. Proiectul va duce la promovarea și perceperea muzeului ca un loc atractiv, ca un spațiu al procesului educațional care combină istoria, literatura și metodele moderne de învățare și va reprezenta un element de bună practică, cu potențial de replicabilitate la nivelul întregii comunități orădene și nu numai. Acest proiect este o inițiativă pilot care își propune promovarea a trei mari personalități: Iosif Vulcan, Aurel Lazăr și Ady Endre, prin instrumente de educație muzeală, ce vor fi puse în aplicație în cele trei  muzee memoriale...” a ținut să precizeze dna Lorena Stoica – directorul F.D.E.C.  
Prin urmare, profesorii din liceele implicate, dar și din celelalte licee din Bihor vor beneficia de instrumente inovative de educație nonformală, respectiv muzeală, pentru organizarea de activități extracurriculare sau pentru perfecționarea curriculei principalelor discipline vizate: istorie, literatură și informatică.
 Valoarea proiectului se ridică la 34.700 RON, din care 25.960 RON reprezintă finanțarea AFCN, iar 8.740 RON, confinațarea din partea FDEC România.
  Cei interesați pot vizita cele trei muzee memoriale în următorul interval orar: marți, joi și sâmbătă, între orele 10 și 15; miercuri, vineri și duminică, între orele 10-14, 16-18 (lunea, toate muzeele sunt închise).
Carmen Ile
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Educația muzeală, instrument de promovare a memoriei valorilor umane”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:32:14 Ora standard a Europei de Est