Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„La noi, cursurile pot începe chiar mâine!”

Joi, la școala din Sîntandrei

„La noi, cursurile pot începe chiar mâine!”

Joi (2 septembrie 2010), venind de la Girișu de Criș, ne-am propus să intrăm și pe la Școala cu clasele I-VIII din Sîntandrei, chiar dacă ne așteptam să nu găsim pe nimeni, fiind trecut de ora 13.00 (13.10)

Și totuși ușa era deschisă, iar doamna secretară (Maria Mărcuș) era la post. L-a sunat pe dl director (Sorin Ban), care ne-a asigurat că revine în 10 minute. Între timp, ne-am întreținut cu doamna Mărcuș, de 32 de ani secretara școlii. Multe a auzit și știe. Îi place ceea ce face și o face cu multă tragere de inimă. A fost educată în cultul muncii, al respectului și disciplinei. Cinstea, onoarea, demnitatea, adevărul și dreptatea sunt pentru dumneaei valori nestemate, la care ține și în care crede ca în Biblie.
„La noi, cursurile pot începe chiar mâine,” ne-a asigurat domnul director, și ne-a invitat să vizităm școala și grădinițele din curte (GPP și GPN, cu program prelungit și program normal). Pe lângă acestea, în componența școlii, ca unitate școlară cu personalitate juridică, mai intră Grădinița din Palota. Cele trei grădinițe funcționează cu o grupă (la Palota), două și trei grupe la Sîntandrei (respectiv, 11, 45 și 80 de copii).
Reabilitarea am făcut-o pe structuri și corpuri de clădire
 La ora vizitei noastre, la Grădinița cu program prelungit, copiii erau la orizontală, în pătuțuri. „Școala numără aproximativ 270 de elevi, câte două clase la fiecare nivel de clase. Reabilitarea am făcut-o pe structuri și corpuri de clădire. Anul acesta am finalizat lucrările la GPN (care ne-au costat circa 45.000 de lei). Am schimbat în totalitate instalația electrică, am făcut lucrări de construcție, zugrăveli, parchetat și mobilier... Curtea a fost dotată cu obiecte și instalații de joacă încă din 2009. În toate clădirile avem încălzire centrală pe gaze naturale, instalații moderne, digitale, cu programare electronică pe zile și ore.
Autorizațiile de funcționare sunt în termen. Sunt valabile până în decembrie 2010. Așa le-am făcut noi pe un an calendaristic, nu pe un an școlar. E mai bine așa. De ce să avem dureri de cap la fiecare început de an școlar?! Centralele termice (11) sunt autorizate ISCIR. Școala funcționează în trei corpuri de clădire (A,B și C). Școala de la Palota am desființat-o. Aveam doar cinci copii în două clase simultane. Nu avea rost. Pentru transportul celor 20 de copii de la Palota (fabrică), primăria ne-a asigurat un microbuz. Plata o facem din bugetul școlii, la o adică, dacă nu ne asigură Inspectoratul Școlar decontarea abonamentelor copiilor”, ne-a declarat domnul director.
Sorin a primit 6 ari de pământ
Ca o recunoștință din partea comunității, domnul primar Ioan Mărcuș și Consiliul local i-au oferit dlui director Sorin Ban (după cinci ani de directorat), 6 ari de teren, să-și construiască o locuință familială („Deja fundația e făcută”, adaugă cu mândrie tânărul director). Directorul și primarul colaborează foarte bine, iar acest lucru se vede de la o poștă, cum se spune, după starea în care se prezintă unitățile de învățământ. Sorin este și un tip foarte popular, deschis și sincer. Sincer, nu naiv. Nu îi este rușine să recunoască faptul că pune mâna și pe coasă. „Săptămâna trecută am cosit iarba din curtea grădinițelor, împreună cu Neluțu, Ioan Socaciu – fochistul nostru”.
La Sîntandrei, cadrele didactice sunt titulare și localnice, mai bine de 50%. Domnul director regretă detașarea învățătorului Petru Duma la Penitenciarul Oradea, dar îl înțelege, fiindcă se alege cu o îndemnizație de 30%. Și mai are un caz. O educatoare titulară din Palota, rămânând doar cu 5,5 milioane salar net, după proverbiala ajustare  cu 25% a salariilor bugetarilor, și-a depus cerere pentru concediu fără plată. Părăsește un an sistemul și muncește cu folos la străini (peste hotare), pentru un salariu cât de cât decent! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „La noi, cursurile pot începe chiar mâine!”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:00:54 Ora de vară a Europei de Est