Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„La noi, cursurile pot începe chiar mâine!”

Joi, la școala din Sîntandrei

„La noi, cursurile pot începe chiar mâine!”

Joi (2 septembrie 2010), venind de la Girișu de Criș, ne-am propus să intrăm și pe la Școala cu clasele I-VIII din Sîntandrei, chiar dacă ne așteptam să nu găsim pe nimeni, fiind trecut de ora 13.00 (13.10)

Și totuși ușa era deschisă, iar doamna secretară (Maria Mărcuș) era la post. L-a sunat pe dl director (Sorin Ban), care ne-a asigurat că revine în 10 minute. Între timp, ne-am întreținut cu doamna Mărcuș, de 32 de ani secretara școlii. Multe a auzit și știe. Îi place ceea ce face și o face cu multă tragere de inimă. A fost educată în cultul muncii, al respectului și disciplinei. Cinstea, onoarea, demnitatea, adevărul și dreptatea sunt pentru dumneaei valori nestemate, la care ține și în care crede ca în Biblie.
„La noi, cursurile pot începe chiar mâine,” ne-a asigurat domnul director, și ne-a invitat să vizităm școala și grădinițele din curte (GPP și GPN, cu program prelungit și program normal). Pe lângă acestea, în componența școlii, ca unitate școlară cu personalitate juridică, mai intră Grădinița din Palota. Cele trei grădinițe funcționează cu o grupă (la Palota), două și trei grupe la Sîntandrei (respectiv, 11, 45 și 80 de copii).
Reabilitarea am făcut-o pe structuri și corpuri de clădire
 La ora vizitei noastre, la Grădinița cu program prelungit, copiii erau la orizontală, în pătuțuri. „Școala numără aproximativ 270 de elevi, câte două clase la fiecare nivel de clase. Reabilitarea am făcut-o pe structuri și corpuri de clădire. Anul acesta am finalizat lucrările la GPN (care ne-au costat circa 45.000 de lei). Am schimbat în totalitate instalația electrică, am făcut lucrări de construcție, zugrăveli, parchetat și mobilier... Curtea a fost dotată cu obiecte și instalații de joacă încă din 2009. În toate clădirile avem încălzire centrală pe gaze naturale, instalații moderne, digitale, cu programare electronică pe zile și ore.
Autorizațiile de funcționare sunt în termen. Sunt valabile până în decembrie 2010. Așa le-am făcut noi pe un an calendaristic, nu pe un an școlar. E mai bine așa. De ce să avem dureri de cap la fiecare început de an școlar?! Centralele termice (11) sunt autorizate ISCIR. Școala funcționează în trei corpuri de clădire (A,B și C). Școala de la Palota am desființat-o. Aveam doar cinci copii în două clase simultane. Nu avea rost. Pentru transportul celor 20 de copii de la Palota (fabrică), primăria ne-a asigurat un microbuz. Plata o facem din bugetul școlii, la o adică, dacă nu ne asigură Inspectoratul Școlar decontarea abonamentelor copiilor”, ne-a declarat domnul director.
Sorin a primit 6 ari de pământ
Ca o recunoștință din partea comunității, domnul primar Ioan Mărcuș și Consiliul local i-au oferit dlui director Sorin Ban (după cinci ani de directorat), 6 ari de teren, să-și construiască o locuință familială („Deja fundația e făcută”, adaugă cu mândrie tânărul director). Directorul și primarul colaborează foarte bine, iar acest lucru se vede de la o poștă, cum se spune, după starea în care se prezintă unitățile de învățământ. Sorin este și un tip foarte popular, deschis și sincer. Sincer, nu naiv. Nu îi este rușine să recunoască faptul că pune mâna și pe coasă. „Săptămâna trecută am cosit iarba din curtea grădinițelor, împreună cu Neluțu, Ioan Socaciu – fochistul nostru”.
La Sîntandrei, cadrele didactice sunt titulare și localnice, mai bine de 50%. Domnul director regretă detașarea învățătorului Petru Duma la Penitenciarul Oradea, dar îl înțelege, fiindcă se alege cu o îndemnizație de 30%. Și mai are un caz. O educatoare titulară din Palota, rămânând doar cu 5,5 milioane salar net, după proverbiala ajustare  cu 25% a salariilor bugetarilor, și-a depus cerere pentru concediu fără plată. Părăsește un an sistemul și muncește cu folos la străini (peste hotare), pentru un salariu cât de cât decent! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „La noi, cursurile pot începe chiar mâine!”

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 05:11:22 Ora standard a Europei de Est