Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala de vară dedicată educației parentale

Salvați Copiii România lansează

Școala de vară dedicată educației parentale

București, 6 septembrie 2010.
Salvați Copiii România organizează în săptămâna 6 – 10 septembrie, la Neptun, Școala de vară dedicată specialiștilor din domeniul educației parentale.

Această acțiune este derulată sub umbrela proiectului „Towards positive healthy parenting in Romanian families/Părinți competenți, copii sănătoși - Dezvoltare de servicii de parenting în România” și beneficiază de susținerea financiară a Islandei, Liechtensteinului și a Norvegiei prin Mecanismul Financiar EEA.
În urma experienței de peste douăzeci de ani în lucrul cu părinții și copiii, Salvați Copiii evidențiază importanța educării părinților, astfel încât aceștia să își cunoască copiii și problemele lor. O analiză realizată de Centrul Național pentru Sănătate Mintală în 2009 arată că unul din trei preșcolari suferă de o boală mintală, iar unul din cinci elevi cu vârsta între 6-18 ani are diferite tulburări psihice. De asemenea, neglijarea copilului de către părinți este forma de încălcare a drepturilor copilului cea mai des raportată de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului, unde peste 69% din totalul cazurilor de abuz asupra copilului raportate în anul 2009 au fost cazuri de neglijare. Dintre cele 11.686 de cazuri de abuz înregistrate în 2009, 8.101 cazuri au fost de neglijare în familie, iar restul de 1.326 au reprezentat abuz fizic, 1.151 abuz emoțional și 572 abuz sexual. În cadrul aceluiași studiu reiese faptul că peste 21% din totalul copiilor ajunși în sistemul de protecție socială sunt cazuri de neglijare și abuz.  
La școala de vară de la Neptun sunt așteptați peste 70 de participanți, specialiști ai celor cinci Centre de consiliere pentru părinți ale Salvați Copiii, precum și alți specialiști din Arad, Satu-Mare, Constanța și București. Temele care vor fi dezbătute în cadrul școlii de vară sunt:
„Principii” de consiliere („parenting”) și optimizarea relației de cuplu; consilierea și psihoeducația părinților cu dificultăți emoționale (anxietate, depresie, perfecționism); consilierea și psihoeducația părinților cu dificultăți de gestionare a problemelor comportamentale și emoționale ale copiilor pe grupe de vârstă;
consilierea părinților pre și post divorț: cum comunicăm cu copiii și alte informații de interes; identificarea primului episod psihotic sau tulburarea de tip borderline în adolescență.
„Ideea de la care pornește acest proiect este că relațiile în familie, în general, și relațiile părinte-copil, în particular, au o influență globală asupra stării psihice, fizice și sociale a copilului. De aceea, îmbunătățirea acestor relații și, implicit, a abilităților de părinte este benefică atât pentru copii cât și părinții lor și este eficace în reducerea factorilor de risc familial care ar putea genera probleme de comportament la copii”, explică Gabriela Alexandrescu, președinte executiv al organizației Salvați Copiii România.
La Școala de vară vor participa: Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România, dr.  Victor Olsavszky, reprezentant OMS în România, Ileana Botezat Antonescu, președinte CNSM  (Promovarea sănătății mintale și creșterea calității vieții pentru copiii, adolescenții și familiile lor) și Cecilia Macri, expert programe și proiecte MECTS.
Începând cu luna iunie 2010 Salvați Copiii a demarat programul „Părinți competenți, copii sănătoși - Dezvoltare de servicii de parenting în România”, prin deschiderea a  cinci Centre de consiliere pentru părinți, în care sunt integrați părinți și copii provenind din familii vulnerabile și care sunt localizate în București, Iași, Suceava, Târgu Mureș și Timișoara. Principalele servicii oferite sunt: consiliere individuală și de grup pentru părinți și copii, pregătire și consultanță pentru specialiștii din domeniul sănătății, educației și protecției sociale, precum și activități de informare și educație desfășurate în comunitate, la nivel urban și rural.
Câțiva dintre factorii de risc ce țin de componența și funcționalitatea familiei sunt: existența unui climat socio-afectiv defectuos (relațiile tensionate, atitudinile violente, mediul lipsit de securitate afectivă dezvoltă un comportament agresiv si interacționează violent), tipul familiei (numărul de membri, familii dezorganizate, condițiile economice precare, în familiile cu mulți copii se dezvoltă comportamente abuzive mai ales între frați), lipsa de modele, nivelul scăzut de educație al părinților, lipsa de informare, pregătire și educare în exercitarea rolului de părinte, delegarea responsabilității părinților pentru educarea copilului spre școală, scăderea autorității părinților, criza valorilor familiale și interesul minim acordat de părinți colaborării cu corpul profesoral pentru intervenția în cazurile elevilor cu comportamente dezadaptative, degradarea interesului factorilor educaționali (familia, școala) pentru procesul educativ al minorilor.
Centrele de consiliere pentru părinți sunt servicii publice gratuite, dezvoltate la nivel comunitar care își propun promovarea, dezvoltarea și implementarea de servicii îmbunătățite de parenting, pentru a asigura integrarea părinților într-un program de consiliere înainte ca dificultățile din relația copil-părinte să îl plaseze pe copil într-o situație de risc. Centrele beneficiază de echipe multidisciplinare, formate din psihologi, psihiatri, asistente medicale, asistenți sociali, psihopedagogi, ce oferă servicii specializate într-un mediu prietenos, accesibil și nestigmatizat.
Pentru informații suplimentare vă rugăm contactați: Georgeta Păunescu, coordonator proiect, Salvați Copiii România, tel: 316 61 76/77, 0766 61 24 23
georgeta_paunescu@salvaticopiii.ro  (Mihaela Ghinescu)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 18:31:16 Ora de vară a Europei de Est