Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Dorim să menținem sus ștacheta și să nu facem rabat de la calitate!”

La C.E. „Partenie Cosma” din Oradea

„Dorim să menținem sus ștacheta și să nu facem rabat de la calitate!”

Marți (7 septembrie 2010), la noul sediu al Colegiului Economic „Partenie Cosma”(de pe strada Clujului nr. 66), se muncea pe toate planurile, fiecare pe sectorul său, de la mic la mare (elevi și foști elevi, personal didactic și nedidactic).

Directorii (prof. dr. Ioan Corba – director și prof. dr. Răzvan Vonea – director adjunct) puneau la cale orarul și programul primei zile de școală...
Pe sectoare, în sălile de clasă, pe coridoare, în sala de sport și în curte, se lucra cu spor. Am găsit la treabă elevi și foști elevi care au venit să dea o mână de ajutor la pregătirea sălilor de clasă, a cabinetelor și laboratoarelor.
„10-15 meșteri pe zi, de două săptămâni, muncesc pentru a putea deschide cursurile în condiții normale. Singurul inconvenient va fi funcționarea în condiții de indice 2, în două schimburi, dimineața și după-masă, în trei clădiri dispersate pe raza municipiului (la noul sediu, pe str. Clujului nr. 66 și 106, precum și la vechiul sediu, de pe str. Partenie Cosma –n.n.), pentru că, de la 35 de săli, am venit la 18. Așa încât, vom rota clasele, în primul semestru, în schimbul de dimineață, vor veni a XII-a și a IX-a, iar în schimbul al II-lea, restul. În cealaltă clădirea de pe Clujului nr. 106, sunt doar nouă clase, dar în schimbul de dimineață, acolo funcționează Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman”, iar de la ora 14.00, intrăm noi cu șapte clase. Patru clase, de la secția maghiară, au rămas la vechiul sediu. Unii profesori vor naveta între două clădiri”, ne-a declarat domnul director Ioan Corba.
Umblă zvon prin oraș că mulți economiști s-au retras, și nu atât pentru schimbarea locului, cât pentru programul în două schimburi. Pur și simplu unii nu vor să vină la școală în schimbul de după-masă. Într-adevăr, zvonul se confirmă: Au venit cinci și au plecat 25 de elevi. Au venit 16 cadre didactice noi, în urma pensionării și plecării a cinci cadre în concediu de maternitate. Din cele patru cabinete de informatică, la nou sediu vor funcționa doar două, iar unul a rămas la vechiul sediu. În legătură cu moderna și spațioasa sală de sport „abandonată” la vechiul sediu, conducerea colegiului a solicitat să rămână în administrația colegiului, dar să fie folosită împreună cu liceul gazdă (St. Laszlo).
Trecând peste toată supărarea, domnul director Ioan Corba dorește să ne asigure că va menține sus ștacheta și nu va face rabat de la calitate. E vorba atât de conducerea colegiului, cât și de întreg personalul unității, didactic și nedidactic.
„Suntem supărați pentru investiția făcută!”
În sala celor din a XII-a E, am găsit fete la lucru, alături de dirigintele clasei, dna prof. Marioara Vașadi. Larisa Todorici, Bianca Radu, Mădălina Moga, Andreea Chinde și Cristina Zbîrce (Missa clasei) au venit să dea o mână de ajutor la vopsitul ușii, soclului și caloriferelor... „Ieri (luni – n.n.), au venit și ați colegi (Adrian Bora, Vlad Moghioroși și Cristina Birta)”, ține să ne precizeze Larisa.
Doamna profesor era supărată, după cum ne-a declarat. „Suntem supărați pentru investiția făcută în cei trei ani în fosta noastră sală de clasă, peste 50 de milioane de lei. Acum nu ne-am mai propus să investim, dar punem umărul și vopsim. Nu putem să o lăsăm așa cum am găsit-o. Și cum asta nu ne-ar fi de ajuns, mai avem un of. Șapte profesori din școală ne-am depus anul trecut dosarele pentru distincția „Gheorghe Lazăr”. Dosarele au fost analizate și notate la Inspectoratul Școlar și urma să primim diploma și banii, dar nu s-a întâmplat așa pentru că nu a apărut ordinul ministrului. Acum iar se depun dosare (până în 8 septembrie), sperăm că nu mai este cazul să le depunem, pentru că depunerile se fac din cinci în cinci ani. Se zvonește că poate nu primim nici anul acesta, dacă nu sunt fonduri la nivel de școală. Sperăm să nu avem ghinion și de data aceasta! Mâine (miercuri – n.n.), urmează să răspundem la examenul psihologic”...
Așadar, muncă și iar muncă, dar și probleme, fel de fel, peste tot. Stres și nervi, chiar dacă nu a început încă școala! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„Dorim să menținem sus ștacheta și să nu facem rabat de la calitate!”

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:42:59 Ora standard a Europei de Est