Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Liceu bilingv româno-spaniol și centru DELE

Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea

Liceu bilingv româno-spaniol și centru DELE

Dacă în 15 octombrie 2008, Excelența Sa Juan Pablo Garcia Berdoy Cerezo, ambasadorul Spaniei la București, a inaugurat, secția de spaniolă, bilingv, înființată la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, în anul școlar 2009-2010, același liceu, înălțat la rang de colegiu național (Colegiul Național „Iosif Vulcan”) a devenit centru DELE.

Centrul DELE (Diplomas de Espanol como Lengua Extranjera) este unul dintre cele opt centre din România (București, Brașov, Oradea, Sibiu, Ploiești, Constanța, Cluj-Napoca, Vaslui) și Republica Moldova (Chișinău) unde se testează și se acordă diplome de cunoaștere a limbii spaniole, recunoscute internațional; abrevierea DELE înseamnă în limba română Diploma de spaniolă ca limbă străină. În România și Republica Moldova, examenele pentru obținerea diplomelor DELE sunt organizate și coordonate de către Instituto Cervantes din București. În cadrul acestor centre DELE, se organizează de două ori pe an câte o sesiune pentru obținerea acestor diplome (echivalentul diplomelor Cambridge). În cazul diplomelor DELE, există șase niveluri: A1, A2 (un nivel nou, începând din 2010), B1 (fost nivel inițial – pentru elevi), B2 (fost nivel intermediar), C1 (nou – începând din noiembrie 2010) și C2 (fost nivel superior).
Școală după școală
De ani de zile, la fostul liceu pedagogic, după orele de curs, elevii din învățământul primar rămân în școală, unde învață și își pregătesc temele, sub îndrumarea învățătorului clasei. Directorul colegiului, dna prof. Simona Martin, se arată încântată de acest program.
Joi (9 septembrie 2010), la ora vizitei noastre, am găsit dascălii în sălile de clasă, pregătind sălile pentru prima zi de școală, dar în două săli am văzut și elevi în bănci (foști absolvenți ai clasei a IV-a care își împrospătau cunoștințele de română și matematică). În fosta clasă a IV-a A, alături de învățătoarea clasei, prof. Maria Donca, erau prezente cinci fetițe: Adriana Matei, Antonia Șandor, Denisa Here, Ruzsa Antonia și Abigail Dan. „De la 1 septembrie, câte două ore pe zi (între orele 8 și 10), foștii mei copii din clasa a IV-a vin să facă exerciții de matematică și gramatică, recapitulăm și consolidăm noțiunile de bază”, ne-a spus dna prof. Maria Donca.
În fosta clasă a IV-a B, pe moment, am avut senzația că toți elevii sunt în bănci. „Zilnic am avut câte 14-16 elevi. Noi lucrăm de la ora 10 la 12, după 12, rămâne colectivul de organizare a momentului festiv din 13 septembrie, când dorim să le oferim o surpriză celor mai mici școlari, care le vor lua locul în bănci”, ne-a declarat prof. Maria Duma.
Din nou acasă, după doi ani în Spania
În sala viitorilor școlari din clasa I D, aveam să facem cunoștință cu dna înv. Rodica Ghenț, care a revenit la catedră după doi ani petrecuți în Spania.
Din cei 28 de ani de apostolat, 20 i-a petrecut la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” (devenit colegiu național). În ultimii doi ani, a participat la un proiect internațional, organizat de ambasadă, intitulat „Limbă, cultură și civilizație românească”.
„Proiectul s-a desfășurat în localitatea Amposta, unde 150 de elevi români din Spania învățau românește, după orele de curs (câte 14-16 ore săptămânal), în cinci școli, împărțiți în șapte grupe mixte. Aveam preșcolari, elevi de ciclul primar, dar și de gimnaziu. Pe baza unui manual unic, învățau română, istorie, geografie și cultură (obiceiuri, datini și tradiții românești)”...
Ioana revine la „pedagogic”, în calitate de profesor – psiholog Absolventă a liceului pedagogic, Ioana Cherechianu a revenit „acasă”, în această toamnă, în calitate de profesor psiholog școlar. Ea o va înlocui pe doamna Mihaela Levai, plecată în concediu de creștere a copilului. Joi, le-am găsit pe amândouă ambalând  materialele didactice din dotarea cabinetului de asistență psihopedagogică, ce avea să fie mutat într-o altă sală...
52 de clase – 1.315 elevi și 100 de dascăli
La Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea vor învăța în nou an școlar 1.315 elevi, în 52 de clase (16 de învățământ primar, 16 de învățământ gimnazial și 20 – liceal) sub îndrumarea a circa 100 de dascăli. Din cele cinci clase de-a IX-a, două au profil pedagogic – educatoare (secția română și secția maghiară), două au profil real (mate-info, intensiv info și științe ale naturii), o clasă are profil uman, specializarea filologie bilingv spaniolă.
Să mai spunem că o clasă cu profil pedagogic se mai găsește în județul Bihor doar la Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș - tot de educatoare – în limba română. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Liceu bilingv româno-spaniol și centru DELE.  

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:18:23 Ora de vară a Europei de Est