Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2025

Înscrieri deschise pentru elevi și profesori la concursul național de tehnologii digitale inovatoare – 3DUTECH 2025, concurs inclus în calendarul Ministerului Educației (P)

Elevi si robot – 3DUTECH
3DUTECH a lansat pentru toți elevii și profesorii din România un nou Concurs național de tehnologii digitale inovatoare. Cele mai creative proiecte care vor îmbina Inteligența Artificială, modelarea și printarea 3D și robotica vor fi premiate. Înscrierea este gratuită, iar concursul este inclus în calendarul Ministerului Educației. Tema acestei ediții a Concursului național 3DUTECH este AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun.
Participanții vor avea ocazia să-și pună creativitatea și abilitățile tehnice la lucru pentru a dezvolta soluții inovatoare cu impact real și cele mai bune proiecte pot câștiga premii importante.

Concursul se desfășoară în perioada 1 februarie – 30 mai 2025 și vizează toți elevii și profesorii din învățământul preuniversitar din România, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii. Înscrierea este gratuită pentru echipele de elevi și profesori până pe 20 aprilie, care își pot trimite proiectele până la data de 9 mai 2025 pe adresa contact@3dutech.ro.

Concurs național „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”
Elevii din toată țara sunt provocați să creeze un sistem inteligent (robot, dronă, dispozitiv, etc) bazat pe inteligență artificială care să răspundă la o problemă identificată și formulată de fiecare echipă și care să aibă legătură cu unul dintre următoarele domenii: educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență.

Tema acestei ediții este „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”.

Pot participa echipe formate exclusiv din elevi sau din elevi coordonați de profesori. Participarea este gratuită. Concursul este inclus în Calendarul Ministerului Educației.

Anul acesta, participanții vor fi nevoiți să identifice și să formuleze o problemă având legătură cu unul dintre cele trei domenii (educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență), să elaboreze un concept pentru sistemul inteligent și la final să fabrice un prototip al acestuia.

Astfel, cei înscriși vor avea oportunitatea de a-și expune propriile idei folosind aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D, roboticii și inteligenței artificiale pentru realizarea acestui concept.

Calendarul concursului național 3DUTECH
înscriere echipe 1 feb – 20 apr 2025;
înscriere proiecte 1 feb – 9 mai 2025;
preselecție proiecte 12 – 16 mai 2025;
prezentare proiecte, jurizare și anunțare câștigători 19 – 23 mai 2025;
acordare premii 26 – 30 mai 2025.
Participanții trebuie să țină cont de câteva aspecte importante în realizarea proiectului:
Soluția este adresată oricărei persoane.
Soluția este ușor de înțeles și integrat.
Soluția/ produsul nu este periculos pentru persoanele care îl folosesc.
Obiectul integrat în soluția elaborată poate fi fabricat cu ajutorul imprimantei 3D (parțial- minim 30% sau integral).
Design-ul este propriu și nu încalcă drepturile de autor ale altor designeri.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Ce aduce anul școlar

Nu aduce ceasul...

Ce aduce anul școlar

*47 de școli cu clasele I-IV comasate... *cu 300 de norme didactice mai puțin *cu șase unități de învățământ cu personalitate juridică mai puțin *desființarea gimnaziului la Pocola *comasare prin absorbție *directori și inspectori noi *un nou consiliu de administrație *noutăți la bac și evaluarea națională...

În prag de nou an școlar, am dorit să aflăm ce surprize- surprize li s-au mai pregătit dascălilor și elevilor la început de nou an școlar (2010-2011). Noutățile ne-au parvenit chiar de la generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Dorel Luca.
Optimist din fire și deloc alarmat de criza financiară, politică și morală care este gata-gata să zdruncine din temelii societatea românească, generalul privește cu încredere înainte (când era mai bine, zic unii), complet resemnat în fața greutăților și nevoilor, fiind convins că toate trec, iar într-un final fericit, fiecare dascăl (fiecare cetățean) va ajunge să vadă luminița de la capătul tunelului...
Așadar, de la 1 septembrie, din lipsă de copii și fonduri, 47 de școli cu clasele I-IV au fost comasate spre școlile de centru (de comună), acolo mai rămânând doar grădinițe. „Prin comasări și reorganizarea rețelei școlare, avem cu 300 de norme didactice mai puțin decât la 1 septembrie 2009. Avem cu șase unități de învățământ cu personalitate juridică mai puțin. E vorba despre cluburile elevilor din județ, care au devenit structuri ale Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea, fără directori. La școala din Pocola s-a desființat gimnaziul, elevii fiind repartizați potrivit dorinței lor la Beiuș și Uileacu de Beiuș. Comasarea prin absorbție a Școlii cu clasele I-VIII „Andrei Mureșanu” cu Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, noua instituție purtând numele liceului ortodox...”
Unele unități de învățământ au fost obligate să-și schimbe numele, altele au fost încântate să primească numele unor personalități locale ori să fie înaintate în grad (rang): Grădinița „Albă-ca-Zăpada” din Salonta a devenit „Fluierașul fermecat” (în urma unor sesizări și contestații venite de la cei care dețin marca înregistrată). Acesta înseamnă că vor „dispărea” toate celelalte... (din Cluj-Napoca, Năvodari, Galați, Vatra Dornei...)? Școala cu clasele I-VIII din Păgaia poartă numele lui Iosif Gâlgău, SAM Dobrești a devenit Liceul Tehnologic Dobrești.
Unor directori sau directori adjuncți le-a expirat mandatul la 31 august. Prin decizia generalului Dorel Luca, în urma propunerilor făcute de comunitatea locală, au fost numiți directori noi (la Săcuieni, Finiș...). Consiliul de administrație din școli s-a lărgit, cuprinzând 7-11 membri, după caz (mărimea unității de învățământ). De-acum vor avea reprezentanți în CA, consiliul local, dar și primarul, părinții (chiar doi reprezentanți), dar și elevii...
Se schimbă agenda bacalaureatului
Pentru clasele terminale de liceu (a XII-a și a XIII-a), cursurile se vor încheia în 27 mai, iar probele de competență nu se vor mai da în cursul anului școlar, ci după încheierea cursurilor:
6-8 iunie – proba A (comp. lingv. lb. română)
8-10 iunie – proba B (lb. maternă)
13-17 iunie – proba D (comp. digitale)
20-23 iunie – proba C (comp. lingv. lb. de circulație internațională)
27 iunie – proba scrisă la lb. română
28 iunie – proba scrisă la lb. maternă
29 iunie – proba obligatorie a profilului
1 iulie – proba la alegere a profilului și specializării
3 iulie – afișarea rezultatelor
4 iulie – depunerea contestațiilor
5-7 iulie – rezolvarea contestațiilor
8 iulie – afișarea rezultatelor finale.
Elevii de clasa a VIII-a vor încheia cursurile în 10 iunie
În perioada 13-15 iunie, se fac înscrierile pentru evaluarea națională
20 iunie – proba scrisă la limba română
21 iunie – la limba maternă
22 iunie – la matematică
24 iunie – afișarea rezultatelor (până la ora 14.00, iar de la 14.00 la 18.00 – depunerea contestațiilor)
25-26 iunie – rezolvarea contestațiilor
27 iunie – afișarea rezultatelor finale.
Proiecte... de proiecte
Și în noul an școlar care a început la 1 septembrie 2010, Inspectoratul Școlar Județean Bihor va derula nenumărate proiecte de formare profesională care se adresează tuturor cadrelor didactice (cursuri gratuite, prilej cu care se pot achiziționa 90 de credite, ele contând la formarea profesională obligatorie, o dată la cinci ani); unele se vor desfășura în parteneriat cu SIVECO, Tehne România, C.C.D. și inspectoratele școlare Timiș, București, Caraș-Severin, Alba, cu ONG-uri din Vrancea...
„La început de nou an școlar, îndemn dascălii bihoreni să-și facă meseria cu profesionalism, așa cum au făcut-o și până acum. Mulțumiri pentru modul în care au înțeles să răspundă chemării I.S.J. în perioada desfășurării bacalaureatului, când sindicatul anunțase boicotarea examenului de bacalaureat. Să privească cu speranță înainte”, a conchis generalul Dorel Luca. (Ovidiu DAN)

Trimite email
luni, 17 februarie 2025, 07:03:36 Ora standard a Europei de Est