Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

S-au întors gojdiștii din Anglia!

English Summer School

S-au întors gojdiștii din Anglia!

Prof. Mădălina Tăut și Raluca Balmoș, profesori de limba engleză la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, s-au întors, vineri, din Anglia, unde au însoțit 31 de elevi gojdiști (elevi de gimnaziu și liceu) la o școală de vară organizată de SOL – o organizație non-profit din Marea Britanie.

SOL oferă elevilor posibilitatea de a-și îmbunătăți cunoștințele de limbă engleză într-un mediu intim de învățare, aflat în orășelele Barnstaple, Bideford și Tiverton, situate în sud-vestul Angliei. Programele de învățare au fost concepute pentru a-i stimula pe elevi, atât în timpul orelor, cât și în timpul liber, și pentru a-i încuraja să folosească limba engleză în situații reale.
Profesorii SOL sunt vorbitori nativi de limbă engleză, dețin calificări pedagogice recunoscute internațional și sunt selectați pe baza experienței și a capacității de a stabili un raport cu elevii, dar și a abilităților de a transforma învățarea într-un proces activ și plin de satisfacții.
Datorită amplasării instituției, elevilor li se oferă și posibilitatea unor activități și vizite interesante, care reușesc să împletească armonios cultura locală, istoria și divertismentul. Ieșirea la ocean, peisajul rural și misterele zonei (Stonehenge, castelul regelui Arthur), sunt ingredientele unei experiențe de neuitat pe care SOL o propune tuturor participanților, după cum ne asigură Mădălina și Raluca.
În perioada 25 august - 9 septembrie 2010, cu cele 400 de lire sterline și 290 de euro pe persoană, cei 31 de gojdiști și profesorii lor au vizitat orașul Strasbourg (tur și plimbare cu vaporașul), Luxembourg (turul orașului), seara plecare spre Calais, traversarea Canalului Mânecii, oprire la Canterbury și Stonehenge (vizitarea misteriosului monument preistoric), sosire la Barnstaple (cazare în familii, turul orașului, vizitarea muzeului de istorie), excursie la Lynton și Lynmouth, plimbare cu renumitul tren cu apă; dimineața cursuri, după-amiază excursie la Clovelly (unul dintre cele mai vechi sate pescărești din lume, actualmente muzeu); excursie la ocean și la Tintagel, tărâmul legendarului rege Arthur, vizitarea castelului; excursie la Plymouth, cel mai important oraș din zona Devon – turul orașului, cu vizitarea National Marine Aquarium; în 4 septembrie: închiderea festivă, acordarea diplomelor, prezentarea pieselor de teatru și cursuri-surpriză; plecare din Barnstaple la Londra, vizitarea Muzeului figurilor de ceară Madame Tussaud’s, turul orașului; plecare spre Stratford – Avon, vizitarea casei memoriale (și a mormântului) lui W. Shakespeare, oprire la Oxford, plimbare prin centru și vizitarea universității, cazare la Londra; Buckingham Palace – schimbarea gărzilor, croazieră pe Tamisa până la Greenwich, vizitarea observatorului, plecare spre Dover, sosire la Frankfurt, tur, cină și cazare, iar în 9 septembrie, mic dejun și plecare spre Oradea.
„Am vizitat locuri pe care elevii le au trecute în manualele de engleză”
„A fost un excelent prilej de învățare pe bază de comunicare prin intermediul jocurilor și concursurilor interactive. Copiii au învățat să vorbească engleza fără frică, stimulați fiind să-și dezvolte încrederea în sine. La final, au primit câte o diplomă pentru o viață întreagă, pe care o vor putea folosi în anii de liceu, o recunoaștere că au făcut o școală în Anglia”, ne-a declarat prof. Mădălina Tăut. Prof. Raluca Balmoș a ținut să sublinieze faptul că gojdiștii orădeni nu sunt la prima participare la aceste cursuri ale școlii de vară. Prima oară a fost în 2008, când au participat 42 de copii. „Ca să poți participa la școala de vară din Anglia, trebuie să stăpânești engleza la nivel mediu de conversație, să ai bani și să vrei să ai parte de o asemenea aventură de cunoaștere. Organizăm an de an, dacă există solicitanți. E un câștig cultural, moral și intelectual fantastic pentru copii...”
La fel de încântate de această aventură s-au arătat și Andrada Nicoleta Costa și Teodora Chișe (din a XII-a E). Ele au putut face comparație între această ieșire în Anglia și excursiile pe care le-au făcut cu familia, în Italia și Olanda sau în Macedonia (la Parlamentul European al Tinerilor), în cazul Teodorei.
Gojdiștii mai sunt mândri de această ieșire în țara lui Shakespeare și pentru faptul că doar ei și bucureștenii (copii de la o școală din București) au reușit o asemenea aventură de cunoaștere pe viu a culturii și civilizației engleze... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: S-au întors gojdiștii din Anglia!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:05:16 Ora de vară a Europei de Est