Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Clase Freinet și Step by step

Noutățile anului școlar la Șc. nr 11 din Oradea

Clase Freinet și Step by step

Directorul Școlii cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, prof. Adelina Iacob, vrea să facă minuni! Dar nu din acelea care țin trei zile (cum se spune)...

Dascăl – apostol, specialist, bun psihopedagog, deschis la nou, cooperant și bine intenționat, noul manager înființează în acest an școlar, în premieră, în Oradea, o clasă Freinet la ciclul primar (secția maghiară).
Ce spune pedagogia Freinet?
Fiecare copil învață în ritmul său (individualizarea învățării); grupul de elevi descoperă singur cunoștințele (învățarea prin descoperire); mai multă deschidere spre natură, spre lumea înconjurătoare; relaționarea cu copiii și adulții în procesul de învățare; o școală modernă care pregătește copiii de azi să ia parte la lumea de mâine…
Pedagogia Freinet poate să vă ajute să vă jucați în alt mod rolul de dascăl!
Potrivit principiilor, avem de-a face cu o pedagogie centrată pe copil, o pedagogie a muncii motivate, o pedagogie personalizată și o pedagogie a comunicării și cooperării.
Cele 18 principii ale învățării
1.Orice învățare trebuie să se bazeze pe valoarea și capacitatea inerente fiecărui individ
2.Orice învățare conduce la o mai mare libertate și autonomie
3.Orice învățare autentică duce la o coerență sporită între sine și univers
4.Orice învățare trebuie să-și găsească sursa în individ
5.Orice învățare trebuie să se bazeze pe realitatea percepută
6.Orice învățare trebuie să se bazeze pe experiența personală
7.Orice învățare autentică implică utilizarea tuturor proprietăților organismului
8.Orice învățare trebuie să conducă la o conceptualizare și la o modelare a modelelor interioare
9.Orice învățare implică respectarea diferențelor individuale
10.Orice învățare autentică trebuie să se bazeze pe o motivație internă
11.Doar individul este cel mai în măsură să ofere feed-back-ul pentru propria sa învățare
12.Orice învățare se face de-a lungul timpului
13.Orice învățare implică schimbări reale și semnificative
14.Evaluarea este parte integrantă a procesului de învățare
15.Folosirea erorilor face parte integrantă din procesul de învățare
16. Orice învățare implică un climat de securitate și libertate
17.Orice învățare vizează creșterea individului și interacțiunea sa cu mediul
18.Formatorii transmit întotdeauna un mesaj prin structura muncii pe care o propun și intervențiile pe care le fac.
Această clasă a fost încredințată dnei prof. Kor Maria Magdalena (dascăl cu experiență, de 26 de ani în învățământ).
O clasă Step by step
Tot din această toamnă, doamnele învățătoare Eva Olău și Domnica Popa au pornit la drum cu o clasă de 29 de copii, la alternativa Step by step.
„În acest sistem, copilul învață prin reproducerea modelului dat. Educația este generatoare, egalizatoare, după un model care nu este întotdeauna înțeles de către copil cu toate că este probat și acceptat de către adulți. Performanța rezultată se evaluează prin notare, astfel nota, prin judecata de valoare asociată, devine „vina” sau „meritul” copilului”, este de părere Eva Olău.
„Copilul învață prin descoperire în interacțiunea sa cu mediul. Interacțiunea cu mediul și motivația explorării sunt cultivate de pedagog. Metodele și mijloacele de explorare și cunoaștere ale copilului sunt individuale, adesea neașteptate, originale. Educația este individualizată, copilul merge spre cunoașterea lumii înconjurătoare și identificarea comportamentelor utile pe căi personale”, a adăugat Domnica Popa.
Limba germană -  a doua limbă la clasa a V-a
Seria noutăților continuă cu introducerea limbii germane la clasa a V-a, ca a doua limbă modernă, prima fiind engleza. Sala de mese a fost renovată (din temelii). Școala după școală s-a introdus și la gimnaziu, dar este opțional. Face cine dorește. Părinții și-au înființat asociația „Comunita”. Suflul nou, emulația și spiritul de echipă, angajarea și coperarea au depășit granițele școlii și aduc tot mai mulți copii spre școală. La Școala nr. 11 învață și copii din Cipru, Italia și Brazilia. În școală își desfășoară orele de practică pedagogică studenți ai Universității din Oradea de la șapte specializări (130 de la pedagogia învățământului primar și preșcolar). Datorită faptului că direcțiunea colaborează foarte bine cu primăria (o colaborare perfectă, punctuală și eficientă – după cum recunoaște doamna director), la primul corp de clădire s-au montat geamuri termopan și s-a lucrat la rețeaua de încălzire.
Așadar, prof. Adelina Iacob întărește regula: dacă vrei, poți; pretutindeni, omul sfințește locul! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Clase Freinet și Step by step.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 01:46:11 Ora de vară a Europei de Est