Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Clase Freinet și Step by step

Noutățile anului școlar la Șc. nr 11 din Oradea

Clase Freinet și Step by step

Directorul Școlii cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, prof. Adelina Iacob, vrea să facă minuni! Dar nu din acelea care țin trei zile (cum se spune)...

Dascăl – apostol, specialist, bun psihopedagog, deschis la nou, cooperant și bine intenționat, noul manager înființează în acest an școlar, în premieră, în Oradea, o clasă Freinet la ciclul primar (secția maghiară).
Ce spune pedagogia Freinet?
Fiecare copil învață în ritmul său (individualizarea învățării); grupul de elevi descoperă singur cunoștințele (învățarea prin descoperire); mai multă deschidere spre natură, spre lumea înconjurătoare; relaționarea cu copiii și adulții în procesul de învățare; o școală modernă care pregătește copiii de azi să ia parte la lumea de mâine…
Pedagogia Freinet poate să vă ajute să vă jucați în alt mod rolul de dascăl!
Potrivit principiilor, avem de-a face cu o pedagogie centrată pe copil, o pedagogie a muncii motivate, o pedagogie personalizată și o pedagogie a comunicării și cooperării.
Cele 18 principii ale învățării
1.Orice învățare trebuie să se bazeze pe valoarea și capacitatea inerente fiecărui individ
2.Orice învățare conduce la o mai mare libertate și autonomie
3.Orice învățare autentică duce la o coerență sporită între sine și univers
4.Orice învățare trebuie să-și găsească sursa în individ
5.Orice învățare trebuie să se bazeze pe realitatea percepută
6.Orice învățare trebuie să se bazeze pe experiența personală
7.Orice învățare autentică implică utilizarea tuturor proprietăților organismului
8.Orice învățare trebuie să conducă la o conceptualizare și la o modelare a modelelor interioare
9.Orice învățare implică respectarea diferențelor individuale
10.Orice învățare autentică trebuie să se bazeze pe o motivație internă
11.Doar individul este cel mai în măsură să ofere feed-back-ul pentru propria sa învățare
12.Orice învățare se face de-a lungul timpului
13.Orice învățare implică schimbări reale și semnificative
14.Evaluarea este parte integrantă a procesului de învățare
15.Folosirea erorilor face parte integrantă din procesul de învățare
16. Orice învățare implică un climat de securitate și libertate
17.Orice învățare vizează creșterea individului și interacțiunea sa cu mediul
18.Formatorii transmit întotdeauna un mesaj prin structura muncii pe care o propun și intervențiile pe care le fac.
Această clasă a fost încredințată dnei prof. Kor Maria Magdalena (dascăl cu experiență, de 26 de ani în învățământ).
O clasă Step by step
Tot din această toamnă, doamnele învățătoare Eva Olău și Domnica Popa au pornit la drum cu o clasă de 29 de copii, la alternativa Step by step.
„În acest sistem, copilul învață prin reproducerea modelului dat. Educația este generatoare, egalizatoare, după un model care nu este întotdeauna înțeles de către copil cu toate că este probat și acceptat de către adulți. Performanța rezultată se evaluează prin notare, astfel nota, prin judecata de valoare asociată, devine „vina” sau „meritul” copilului”, este de părere Eva Olău.
„Copilul învață prin descoperire în interacțiunea sa cu mediul. Interacțiunea cu mediul și motivația explorării sunt cultivate de pedagog. Metodele și mijloacele de explorare și cunoaștere ale copilului sunt individuale, adesea neașteptate, originale. Educația este individualizată, copilul merge spre cunoașterea lumii înconjurătoare și identificarea comportamentelor utile pe căi personale”, a adăugat Domnica Popa.
Limba germană -  a doua limbă la clasa a V-a
Seria noutăților continuă cu introducerea limbii germane la clasa a V-a, ca a doua limbă modernă, prima fiind engleza. Sala de mese a fost renovată (din temelii). Școala după școală s-a introdus și la gimnaziu, dar este opțional. Face cine dorește. Părinții și-au înființat asociația „Comunita”. Suflul nou, emulația și spiritul de echipă, angajarea și coperarea au depășit granițele școlii și aduc tot mai mulți copii spre școală. La Școala nr. 11 învață și copii din Cipru, Italia și Brazilia. În școală își desfășoară orele de practică pedagogică studenți ai Universității din Oradea de la șapte specializări (130 de la pedagogia învățământului primar și preșcolar). Datorită faptului că direcțiunea colaborează foarte bine cu primăria (o colaborare perfectă, punctuală și eficientă – după cum recunoaște doamna director), la primul corp de clădire s-au montat geamuri termopan și s-a lucrat la rețeaua de încălzire.
Așadar, prof. Adelina Iacob întărește regula: dacă vrei, poți; pretutindeni, omul sfințește locul! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Clase Freinet și Step by step.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 21 august 2019