Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Astmul bronșic

Sfatul medicului

Astmul bronșic

Ne răspunde doamna doctor Carmen Băloiu - medic pediatru la Spitalul Clinic Municipal „dr. Gavril Curteanu” din Oradea.

Astmul bronșic este una dintre cele mai răspândite boli cronice din lume. Peste 300 de milioane de oameni de toate vârstele suferă de astm. Astmul este o boală cronică a bronhiilor. Ea se manifestă prin crize de tăiere a respirației, tuse, o respirație șuierătoare și, uneori, printr-o dificultate permanentă în respirație. Astmul este frecvent asociat cu reacții alergice. După ultimele studii epidemiologice, 80% dintre copiii astmatici și 50% dintre adulții astmatici sunt numiți alergici. Manifestările astmului pot să survină în orice moment al zilei. Dar, în general, au loc fie noaptea, fie dimineata sau atunci când se produce un efort.
 Criza de sufocare acută este simptomul clasic al astmului. Se mai pot enumera și *o senzație de apăsare resimțită în zona toracică *o dificultate de a respira adânc *o respirație șuierătoare *o tuse ce recidivează.
 Criza de astm poate surveni atunci când persoana astmatică este expusă unui factor declanșator (alergic sau iritant). Principalii factori declanșatori ai unei crize de astm sunt: praful, animalele domestice, polenul, anumite alimente, aspirina, infecțiile respiratorii, tabagismul, exercițiile fizice, anumite tulburări psihologice.
 Factorii care favorizează apariția astmului sunt: *anumite infecții virale din copilărie (bronșite) *maniera de alimentație poate să favorizeze apariția unui teren alergic pentru astm *poluarea atmosferică (automobile) poate să agraveze un astm persistent.
Tabagismul părinților este responsabil, la copilul astmatic, de o agravare a tulburărilor respiratorii. Atunci când cei doi părinți fumează în casă, riscul de a se dezvolta, la copiii lor, un astm la vârsta adultă se dublează.
 Există tratamente pentru a lupta împotriva astmului. Aceste tratamente sunt de două tipuri: tratamentele de fond și tratamentele de criză. Primele diminuează inflamarea bronhiilor și le dilată pe termen lung; cele din al doilea tip dilată foarte rapid bronhiile în caz de criză pentru a permite o mai bună oxigenare a acestora.
Acasă, pericolele la care se expune o persoană astmatică, și deci principalele surse de alergie sunt acarienii din praf, polenul, gândacii, mucegaiul, pisicile și câinii. Există și alte cauze mai puțin cunoscute, dar care trebuie citate: rozătoarele, păsările, plantele de interior (ficus, polenul din flori), fără a uita hrana pentru peștii din acvariu (viermii de vas).
Copiii sau adulții pot face sport, și este chiar recomandat, cu câteva precauții (tratament corect efectuat), sportul permitând dezvoltarea capacității pulmonare și întărirea mușchilor respiratori. Pentru persoanele astmatice aflate înaintea unei călătorii, un minim de precauții trebuie luat în ceea ce privește conținutul trusei de voiaj (bronhodilatator cu acțiune rapidă, medicamentele tratamentului de fond), alegerea mijloacelor de transport (habitaclul anumitor mașini constituie uneori un adevărat izvor pentru alergeni), locul în care va locui (casele de vacanță deschise numai pe perioada sezoanelor pot fi cuiburi de alergeni) și chiar țara de destinație (evitarea marilor orașe puternic poluate).
Dacă sunteți alergic la polen, nu mergeți la țară în plin sezon de polenizare (mai-august). Nici muntele nu este recomandat din pricina concentrației de polen din aer, care este în creștere în aceeași perioadă. Dacă sunteți alergic la acarieni și mucegai destinația privilegiată este muntele. Motivul este că acarienii nu supraviețuiesc la munte și mucegaiul nu poate prolifera la peste 1.500 metri altitudine.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:00:11 Ora de vară a Europei de Est