Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Principiul complementarității formal-nonformal în educație aduce plusvaloare actului educativ”

La C.T. „Dimitrie Leonida”

„Principiul complementarității formal-nonformal în educație aduce plusvaloare actului educativ”

„Prin noua lege a învățământului, se încurajează învățământul tehnic, inclusiv pentru cei care urmează facultatea în specializarea absolvită”, ține să sublinieze directorul Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea, prof. Georgeta Sadoveanu.

În articolul nr. 32 din noua Lege a Educației Naționale se stipulează: „Statul susține învățământul profesional și învățământul liceal – filiera tehnologică sau vocațională, prin: a) recunoașterea în învățământul terțiar non-universitar a creditelor profesionale obținute în cadrul învățământului profesional și în învățământul liceal – filiera tehnologică sau vocațională b) gratuitate la școlarizarea în cadrul școlilor postliceale c) burse speciale și alte forme de sprijin material d) garantarea gratuității primului an de studiu pentru absolvenții de învățământ liceal - filiera tehnologică sau vocațională, admiși în profilurile corespunzătoare din învățământul superior”.
Pe perioada verii, colegiul a organizat cursuri de recalificare pentru șomeri; zilnic, câte șase ore de teorie (teorie care înseamnă 1/3, iar 2/3 practică) pentru dobândirea meseriei de electrician constructor, cursuri care se finalizează în aceste zile. A fost reorganizat compartimentul administrativ, iar anul școlar trecut a fost achiziționat soft educațional, carte pentru bibliotecă și truse electro. La clasele a IX-a, unii profesori diriginți i-au așteptat pe „boboci” cu surprize în prima zi de școală, iar părintele preot a sfințit sălile de clasă. Potrivit obiceiului, „bobocii” colegiului vor fi „botezați” la Balul bobocilor. Acțiunea comunitară (de voluntariat) este opțional pentru a XI-a, iar cei din a XII-a au ca opțional teatrul englez. Concursul tradițional „clasa de aur” continuă, iar din acest an școlar, instruirea practică a elevilor de la specializarea tehnician electric electronist auto (domeniul electric) se va face la service auto și în instituții de profil (S.C. Casa Auto, S.C. Zecenut și S.C. Heris); pregătirea echipelor de fotbal, handbal și aerobic intră în orarul profesorului de educație fizică și sport, iar din acest an școlar și tenisul de masă...
Toate acestea sunt noutățile pe care le-am aflat la început de an școlar la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea.
Vin italienii, grecii și turcii...
Proiectele școlare și parteneriatele tradiționale continuă;  îndrăgitul proiect „Bihoreni iluștri” e în al doilea an de derulare; joi (30 septembrie 2010), colegiul va lansa un nou proiect Comenius, în parteneriat cu șase țări: Italia, Spania, Grecia, Polonia, Turcia și Bulgaria, iar prima întâlnire de proiect va avea loc la Oradea, în perioada 24-30 octombrie.
Și colegiul „Dimitrie Leonida”, ca orice școală, se mândrește cu olimpicii săi naționali (Gabriel Călugărița – mențiune la națională, la electromecanică; Marius Covaci și Laurențiu Gemănar – telecomunicații; Florin Petrița și Ionuț Șerghișan – automatizări), Gheorghe Þărău și Andrei Filip – participanți la concursul național de matematică „Adolf Haimovici” (de la Iași), Lavinia Șanta – participare la Festivalul de cântec francofon de la Baia Mare..., cu toți premianții școlii și câștigătorii numeroaselor concursurilor școlare și extrașcolare desfășurate la nivel local și județean. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Principiul complementarității formal-nonformal în educație aduce plusvaloare actului educativ”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:55:52 Ora standard a Europei de Est