Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Diaspora în cercetarea științifică și învățământul superior din România

„Chemarea la națională a cercetătorilor români din diaspora”,

Diaspora în cercetarea științifică și învățământul superior din România

Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică, Academia Romană, Consiliul Național al Cercetării Științifice din Învățământul Superior, Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, Cercetării, Dezvoltării și Inovării și Camera de Comerț și Industrie a României au organizat în perioada 21- 24 septembrie, la București, cea de-a doua ediție a conferinței „Diaspora în cercetarea științifică și învățământul superior din România”.

Organizată sub sloganul „Chemarea la națională a cercetătorilor români din diaspora”, conferința din acest an a reunit peste 700 de participanți, dintre care peste 200 din diaspora.
Evenimentul s-a desfășurat pe durata a trei zile .Primele două zile, 22 și 23 septembrie, au fost dedicate workshop-urilor „Exploratorii”. Acestea au fost organizate pe 23 de domenii de competență și în zone de deschidere în care există potențial și expertiza românească, precum chimia, fizica, matematica, astronomia și astrofizica, ingineria, științele socio-umane și economice, biologia, știința mediului, medicina, biotehnologii, arta și arhitectura.
Workshopurile „Exploratorii” s-au desfășurat în 23 de locații în București și împrejurimi, între care Banca Națională a României, Universitatea din București, Facultatea de Sociologie, Centrul Internațional de Biodinamică, Facultatea de Arhitectură, Colegiul Noua Europă, Biblioteca Academiei Române, Universitatea Politehnica București, Facultatea de Medicină, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospatială și au abordat următoarele teme: „Cercetare academică în științele sociale: stări actuale, tendințe, implicații pentru societatea românească, prospectarea unor proiecte de cooperare”, „Nano Sisteme Dinamice: de la concepte la aplicații senzoristice”, „Fizica nucleară și Fizica particulelor elementare la frontiera cunoașterii”, „Teme actuale de cercetare în matematici aplicate”, „Laseri de mare putere”, „Tendințe și emergente în Biologia celulelor stem și cercetarea embriologică”, „Arhitectura și orașul în România după 1989”, „Tendințe în genomică și proteomică biomedicală”, „Jurnalism științific și comunicare”, „Materiale multifuncționale micro și nanostructurate: de la cercetare la aplicații”, „Provocări științifice ale energiei de mâine”, „Noi perspective de investigare a creierului”, „Roboterapie, tehnologii virtuale și informatice: implicații și aplicații în științele cognitive clinice”, „Electronica, telecomunicațiile și tehnologia informației în lume și în țară”, „Medicina moleculară - generația următoare”, „Spațiu - tehnologie, securitate, știință”, „Proiectarea conceptuală a proceselor chimice”, „Astronomia românească în contextul mondial actual”, „Biodiversitate și resurse biologice în orizontul 2020”, „Soluții durabile la provocări emergente în agricultură-alimentație cu implicații în medicina umană”, „Alimentație și sănătate”, „Centrul international pentru studii avansate Dunăre - Delta Dunării - Marea Neagră - sinergii românești și internaționale”, „Abordarea multidisciplinară a sindromului de răspuns inflamator sistemic (SIRS)”, „România și provocările crizei financiare internaționale”.
În ultima zi a conferinței, alături de discuțiile în plen, sub patronajul ANCS, Institutul Național de Fizică și Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” a organizat un spectacol inedit de știință dedicat „Nopții cercetătorilor”.
Am fost unul dintre participanții la secțiunea de astronomie, unde s-a ținut și o secțiune de postere și o masă rotundă dedicată învățământului preuniversitar.
Aici am putut prezenta activitățile din domeniul astronomiei, desfășurate la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și la astroclub „Meridian 0” din Oradea, prin intermediul posterului intitulat „Adolescenții orădeni și astronomia în sec. XXI”, participând și la o parte din evenimentele „Nopții cercetătorilor”, care s-au desfășurat în parcul Tineretului din București.
Așa cum mărturiseau și alți participanți, pentru câteva zile am putut vedea o altă față a României, cea care nu prea apare nici în presă, nici la TV pentru ca nu pare spectaculoasă.
Am întâlnit români, cercetători în domeniul astronomiei și astrofizicii, risipiți prin toată lumea, din Canada și SUA, până în Noua Zeelandă sau Australia.
Pe unii i-am revăzut cu plăcere, pe alții i-am întâlnit pentru prima oară, deși auzisem de ei și am fost foarte bucuroasă că am putut să-i ascult. (Nicoleta Pazmany)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 19:07:15 Ora de vară a Europei de Est