Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Consiliere și servicii gratuite sau la prețuri modice

La Centrul de Tineret din Oradea

Consiliere și servicii gratuite sau la prețuri modice

Se impune ca tinerii orădeni (elevi, studenți, dar și orice tânăr până la vârsta de 35 de ani) să cunoască faptul că la Centrul de Tineret din Oradea (sub pasajul „Vulturul Negru”) beneficiază de consiliere și servicii gratuite de internet (o oră gratuit/zi), instruiri, informare, vizionări filme și emisiuni TV, jocuri de societate, precum și de xerox, imprimări, spiralare, înfoliere, copiere și legare lucrări de licență … la prețuri modice.

Un adevărat club de vacanță
Am mai scris de câteva ori despre Centrul de Tineret din Oradea, apreciind de fiecare dată activitățile utile și interesante desfășurate, precum și serviciile numeroase și avantajoase de care pot beneficia tinerii orădeni care îi trec pragul.
Înființat în 2004, de membri cu inițiativă din cadrul Uniunii Studenților Maghiari din Bihor, în frunte cu Debreczeni Alexandru, președintele U.S.M.B., Centrul de Tineret a devenit în timp locația cea mai îndrăgită a tinerilor maghiari, și nu numai, un adevărat club de vacanță, unde mulți vin să se joace (beneficiind de  circa 40 de jocuri de societate), să vizioneze filme sau să navigheze pe internet, într-o ambianță plăcută, de luni până vineri (inclusiv), între orele 10.00 și 22.00 (și fără să plătească).
Servicii la prețuri modice
Încă de la intrare, secretara (Salamon Botond sau Lukacs Hajnalka, una în schimbul de dimineață, iar cealaltă după-amiază) vă informează despre programul zilei și activitățile centrului, vă pune la dispoziție cele necesare în cazul în care doriți să vă jucați sau vă conduce în sala de internet ori vă dă pe mâna colegelor (Kocsis Edina, Ujvarosi Emoke sau Antal Kinga) în cazul în care doriți să xeroxați, să imprimați, spiralați, înfoliați ori să copiați și să legați o lucrare de licență. Trebuie să știți că aici se practică cele mai mici prețuri: xerox (alb-negru) – 5 bani/pagina A4; imprimare alb-negru – 15 bani/pagina, iar color –1,2 lei/pagina; copiere și legarea unor lucrări de licență durează câteva ore (3-4), și nu zile, ca la alții. Tot aici puteți să vă înfoliați ecusoane, cărți de vizită sau documente mai importante, care se execută pe loc, timp în care puteți naviga pe internet, puteți viziona o emisiune la TV sau un film ori puteți lectura presa (la colecție existând nu mai puțin de 21 de publicații: 12 în limba română și  nouă în limba maghiară, din care cinci săptămânale, cinci cotidiene, iar restul lunare –magazine).
Consiliere, intermedieri pentru chirii, bază de date...
Secretarele sunt în măsură să consilieze în diferite domenii.
Înainte și după bac, liceenii interesați au putut afla informații legate de admiterea la cele trei universități locale (Universitatea Oradea, AGORA și Partium), dar și la altele (din Iași, București, Timișoara, Brașov, Cluj-Napoca și Tg. Mureș), informații legate de cifra de școlarizare, număr de locuri (bugetate și cu plată), cazare, burse, facilități, medii de admitere...
Înaintea Festivalului Peninsula de la Târgu Mureș (din 25-29 iulie), de aici s-au putut procura bilete și abonamente.
Tot din baza de date a centrului, unii tineri au putut afla informații legate de anumite tabere din județ și din țară (putând chiar completa fișele de înscriere).
În aceste zile, la Centrul de tineret, se adună oferte de chirii pentru elevi și studenți, iar cei aflați în căutarea unei gazde, vor putea consulta ofertele trecute în baza de date a Centrului de Tineret (inițiativa aparținând tot Uniunii Studenților Maghiari).
Săli de jocuri, internet și conferințe
Subsolul unde a fost amenajat Centrul de Tineret este prins într-un plin proces de modernizare, atât în ceea ce privește condițiile, cât și dotarea cu mobilier, aparatură și mijloace moderne și performante, după cum ne spunea, ieri (marți, 14 august 2007), Debreczeni Alexandru, coordonatorul și sufletul centrului (omul cu idei și inițiative, cel mai activ membru, „creierul electronic al centrului”, cum se exprima cineva).
„Din august 2004, de când am primit în administrare acest spațiu (de 175 metri pătrați), ne preocupăm în permanență să îmbunătățim condițiile. Din fondurile primite de la Consiliul Județean (7.500 RON pe an), ne-am procurat instalații de climă și aerisire, iar în perspectivă dorim să ne dotăm și cu geamuri la subsol, și să deschidem o sală de conferințe. Dacă am dispune de mai mult spațiu, am putea monta și o masă de biliard. Miercuri, așteptăm să primim o imprimantă color și un xerox color. Dorim să sporim dotările cu aparatură nouă și performantă, să aducem un aparat de legat lucrări de licență, astfel încât studenții să-și poată copia și lega lucrările de licență în timpul cel mai scurt, la standarde ridicate de calitate, dar și într-un timp scurt, de 3-4 ore. Am comandat un aparat din Ungaria pentru mai multe sortimente de  răcoritoare, și făcut cafea...”
Plin de inițiative, și bune intenții, Alex vrea să facă din Centrul de Tineret locația numărul unu a tinerilor orădeni, români și maghiari, deopotrivă.
Centru de informare și consiliere pentru tineret
„În februarie 2006, am înaintat un proiect către Autoritatea Națională pentru Tineret (A.N.T.), manifestându-ne intenția de a intra în rețeaua națională a centrelor de tineret, care cuprinde, la nivel de țară, circa 30 de centre de tineret. În august 2006, am preluat de la A.N.T. o parte din dotarea de bază: zece calculatoare, o imprimantă și un videoproiector, iar în 2007, am mai primit 10 mese pentru calculatoare, 20 de scaune, un aparat foto digital și ecran pentru videoproiecții, precum și mobilier de birou, dulapuri și etajere, iar de-acum accentul în centru va cădea pe consiliere, pentru că de la 1 iulie 2007, suntem centru de informare și consiliere pentru tineret, administrat  de U.S.M.B., în parteneriat cu D.J.T. Bihor (Direcția Județeană pentru Tineret Bihor)”, a ținut să precizeze Alex.
Mediatizarea și susținerea centrului
Din 15 septembrie, din prima zi de școală, Alex intenționează să pornească o amplă campanie de mediatizare a centrului pentru cunoaștera lui în toate școlile orădene, prin afișe și pliante, prin anunțuri în presă, și chiar publicitate pe un tramvai, și o pagină Web.
În finalul discuției noastre, coordonatorul centrului a dorit să ne facă cunoscut susținătorii (finanțatorii) centrului, între care: Primăria Oradea care oferă bani (7.500 RON pe an) pentru cheltuieli cu utilitățile (apă, încălzire, curent electric) și chiria, Consiliul Județean, cu cei 7.500 RON, pentru achiziții de echipamente, dotări și fonduri pentru programe, precum și Autoritatea Națională pentru Tineret (A.N.T.), cu fonduri pentru doi angajați (în total 1.000 RON/ lună), cheltuieli de internet (170 RON/ lună), cheltuieli de telefon (100 RON/lună), plus un fond pentru activități de consiliere și consultanță (8.000 RON pe an).
„Am dori apoi să se mai știe că oferim găzduire gratuită pe un server de internet organizațiilor de tineret pentru paginile lor Web. La ora actuală, găzduim 30 de pagini”, a conchis Alex.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Consiliere și servicii gratuite sau la prețuri modice).

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 15:20:33 Ora de vară a Europei de Est