Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Micii campioni au devenit mari actori într-un proiect internațional

La Grădinița nr. 52 din Oradea

Micii campioni au devenit mari actori într-un proiect internațional

În cetatea de scaun a „micilor campioni” de la Grădinița nr. 52 din Oradea au descins, miercuri, 13 octombrie 2010, delegațiile din Spania, Italia, Polonia și Turcia, viitorii parteneri de proiect ai grădiniței conduse de prof. Maria Nan, în proiectul Comenius „Actor”.

Gazdele și-au primit oaspeții cu sufletul deschis și așezat pe palmă, cu sinceritate și bucurie!
Joi, activitățile au fost programate la cinci grupe, începând cu grupa specială, care a prezentat dramatizarea „Ursul păcălit de vulpe”; grupa mare B a surprins străinii cu teatru în limba engleză (Cei trei purceluși); grupa mijlocie C  - cu teatru de păpuși; copiii din grupa mare A au pictat măști pentru teatru, iar cei din grupa mijlocie A – cântece românești, îmbrăcați în costume populare tradiționale. În toate grupele vizitate, micii actori s-au manifestat obișnuit, chiar dacă asupra lor erau îndreptate zeci de priviri, aparate de filmat și de pozat. Emoțiile inerente nu i-au copleșit și inhibat. Ei au radiat și afișat aceeași sinceritate și dezinvoltură, copilărie și naivitate, dublate însă de cunoașterea partiturii și rolului. Frumusețea, drăgălășenia și cumințenia lor i-au atras pe străini ca un magnet, determinându-i să se pozeze cu micii actori.
Primire la generalii inspectoratului școlar
La orele amiezii, partenerii de proiect au fost primiți de generalii Inspectoratului Școlar Județean Bihor. În sala de ședințe s-au întreținut cu oaspeții prof. Nicolae Ungur – generalul adjunct, prof. Ilie Crăciun, Florin Negruțiu și Rodica Turcaș – inspectori școlari, în timp ce generalul Dorel Luca era reținut în birou de o videoconferință. Între inspectori și oaspeți s-a (dez)legat o informare reciprocă despre sistemele de educație, condusă de generalul adjunct. La finalul videoconferinței, generalul și-a primit oaspeții în birou, invitându-i la un dialog deschis.
După-masă, pe agenda primei zile de lucru au figurat workshopuri, program artistic și o seară românească.
Vineri – noi actori și alte măști
Cea de-a doua zi a întâlnirilor de lucru a început cu participarea la activitățile celorlalte șase grupe. La grupa mică A, au asistat la teatrul de păpuși cu piesa „Scufița Roșie”; copiii din grupa mică B i-au primit cu picturi pe față (cu alte cuvinte, cu alte fețe și alte măști); cei din grupa pregătitoare au pictat măști; la grupa mijlocie D au fost întâmpinați cu cântece și dansuri; la mijlocie B, cu „Scufița Roșie” – dramatizare în engleză și română, iar cei mai mari dintre preșcolari (gr. pregătitoare B) au pus de o șezătoare.
Vizite – la primărie, la „Arcadia” și universitate
După-masă, programul a cuprins vizite la Primăria Oradea (unde au fost primiți de viceprimarul Biro Rozalia), la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” și la Universitatea Oradea, după care au ieșit la o plimbare pe centru...
Sâmbătă și duminică - excursii
Pentru sâmbătă și duminică, gazdele le-au pregătit partenerilor de proiect ieșiri în țară și județ: la salina de la Turda, la Cluj-Napoca, Izvorul Crișului și la Ciucea (sâmbătă), iar duminică, vizitarea stațiunii Băile Felix, Cetatea Oradea și Orășelul copiilor; o masă „împărătească” la Hanul pescarilor, o descindere sub cupola „Lotus”și o masă festivă la „Continental”; luni – reîntoarcerea în patrie.
„Am gândit un program bogat și variat, pe gustul tuturor, atractiv și educativ, care să slujească scopului proiectului, în care să regăsim materializate obiectivele pe care dorim să le înfăptuim cu succes: promovarea unui mediu educațional pozitiv, prin poveste și dramatizare, dezvoltarea abilităților și creativității copiilor, un schimb fructuos de experiență pentru cadrele didactice, stimularea comunicării în limba engleză, iar la final, o abordare nouă a educației ca o încununare a tuturor achizițiilor dobândite pe parcursul derulării proiectului”, ne-a declarat directorul grădiniței, prof. Maria Nan. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze (153 de poze), accesați Galeria foto: Micii campioni au devenit mari actori într-un proiect internațional.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:45:33 Ora de vară a Europei de Est