Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La „Mihai Viteazul” se învață Gastro-reform – Tradiții și reformă în alimentație

În cadrul unui proiect cu partenerii din Ungaria

La „Mihai Viteazul” se învață Gastro-reform – Tradiții și reformă în alimentație

În 4 februarie 2010, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, a fost lansat proiectul „Gastro-reform - Tradiții și reformă în alimentație”, proiect câștigat de „Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola” din Berettyóújfalu (Ungaria) – liderul de proiect, respectiv Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea – partener de proiect.

Cele două școli partenere derulează, cu succes, proiecte finanțate de Primăria municipiului Oradea, încă din anul școlar 2006-2007 (când s-a început cu proiectul „Specific culinar în Euroregiunea Bihor – Hajdu Bihar); în 2007-2008: „Sărbătorile tradiționale unesc popoarele”, iar în 2008-2009: „Tradițiile gătitului în aer liber în Euroregiunea Bihor – Hajdu Bihar”. 
Acțiunea este cuprinsă în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România 2007 - 2013, program finanțat de Uniunea Europeană prin „Fondul European de Dezvoltare Regională”. Valoarea proiectului este de 123.799,60 euro.
Joi - o cină reformistă
Joi seara (14 octombrie 2010), partenerii de proiect s-au întâlnit într-un local select  din Oradea (la Grandhill Business Center – restaurant, sală de biliard, tenis de masă și alte jocuri de societate) pentru o cină reformistă, dorind să demonstreze „că se poate mânca bine... și sănătos, pe baza unui meniu întreg compus doar din preparate reformiste”, după cum a ținut să sublinieze directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon. Exact cu o săptămână înainte (pe 7 octombrie), s-a mâncat reformist în Ungaria, cu preparate gătite de partenerii din Ungaria. Acum, meniul reformist a fost gătit de cei de la „Mihai Viteazul”, îndrumați de echipa managerială (prof. dr. Ruben Filimon – asistent manager, Georgeta Erdei – responsabil cu activitățile teoretice, Nogradi Marta – responsabil cu activitățile practice și maistrul Florica Radu). La prezentările în power point care au însoțit prezentarea meniului a pus umărul echipa de informaticieni: Nagy Aurelia, Kusnyer Vasile și Catona Valeria. Invitat special al manifestării a fost dl Gheorghe Tonț - reprezentantul Consiliului Județean Bihor.
„Interes pentru preparatele reformiste există, ne-am convins și cu ajutorul sondajului de opinii realizat în rândul populației, prilej cu care au fost împărțite 2.000 de chestionare și 100 în unități de alimentație publică din Oradea și județ, la fel și în Ungaria. Copiii participă cu foarte mare plăcere, iar pentru ei este un curat câștig, pentru că se familiarizează cu un alt tip de alimentație. Ca produse finale, vom scoate o culegere cu rețete bilingv cu preparate reformiste, precum și un material auxiliar – „Ce trebuie să știm despre gastronomie”. În cadrul concursului online publicat pe web, vom premia cele mai bune rețete postate (cu fotografia produsului)”, ne-a declarat dna prof. Georgeta Erdei.
Să mai spunem că joi seara, preparatele reformiste (canapele cu vinete și roșii, sărmăluțe cu ciuperci, cremă de brocoli cu crutoane graham, ruladă din piept de pui cu sos de cașcaval și piure surpriză, parfe de scorțișoară cu mac și sos de fructe confiate) au fost „asezonate” cu muzică de calitate, muzică populară românească și maghiară, interpretată live de reprezentanții celor două școli partenere. De la „Mihai Viteazul” a cântat și încântat Daria Herlaș (din XII H), de loc din Stracoș – Drăgești. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La „Mihai Viteazul” se învață Gastro-reform  – Tradiții și reformă în alimentație.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:16:16 Ora de vară a Europei de Est