Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Se zugrăvea, se preluau manuale ori se făcea curățenie

Joi, la școlile din Oșorhei, Ineu, Săcădat și Alparea

Se zugrăvea, se preluau manuale ori se făcea curățenie

Joi dimineața, am pornit să luăm pulsul la cele două colegii orădene (C.E. “Partenie Cosma” și C.T. “Constantin Brâncuși”) care găzduiau concursul din 16 august pentru ocuparea unor posturi de suplinitori în învățământ, după care ne-am îndreptat spre școlile din Oșorhei, Ineu de Criș, Săcădat și Alparea pentru a vedea cum se muncește pentru pregătirea unităților de învățământ pentru noul an școlar.

La Oșorhei se zugrăvește...
“Deși vorbim de două școli noi la Oșorhei, totuși, timpul a trecut, iar din 2004, la această școală se impune o zugrăvire pentru împrospătarea aerului”, ne spune dra Mirela Molnar, contabilul șef. În hol, pe o scară imensă unul din zugravi se cățărase până aproape de bolta “cerului”. Alții, mai pașnici, vopseau cu picioarele pe podea. De două săptămâni, Ioan Guiaș, Piko Ladislau și Florin Roman o țin una și bună, câteva ore pe zi pentru vopsirea și zugrăvirea celor două holuri și zece săli de clasă. În spatele lor, femeile de serviciu, Juhos Clara și Bruncsak fac curat. La cealaltă clădire nouă, dată în folosință pe 16 octombrie 2005, am găsit-o la lucru pe Jakab Juliana. Ea are de făcut curat în patru săli de clasă, o sală de grădiniță și holuri, sala de sport și grupurile sanitare. Cam mult, dar nu se plânge de muncă, ci de banii puțini pe care îi primește.
Am trecut și pe la Gădinița de vară, unde am găsit-o pe inst. Georgeta Druță (de la Grădinița nr. 27 din Oradea) într-o muncă de voluntariat pentru socializarea unui grup de 26 de copii de etnie romă (mai multe detalii, într-un alt articol).
La Ineu de Criș, se preluau manuale
Vizita noastră la Școala din Ineu de Criș a fost foarte scurtă, întrucât, Sanda Mureșan, contabila, tocmai începuse să preia manualele, iar în rest, prin școală bătea vântul, adică nu mai era nimeni. Prin urmare, nu aveam ce consemna (și poza).
La Săcădat, liniște și pace!
În sala profesorală, educatoarea Corina Bele povestea cu profesoara de română, Florica Hodișan. Corina e de serviciu pe școală timp de două săptămâni. Sala ei de grupă (mică) de la Săbolciu e pusă la punct, după cum singură ne-a declarat. “Sala a fost renovată, avem geamuri termopan, mobilier nou, măsuțe și scaune, podele, toate noi, inclusiv soba de teracotă. Sala este pregătită pentru începerea noului an școlar”. Aflăm apoi că și la Școala din Săcădat s-au pus podele laminate, lambriuri, geamuri și uși termopan. În primăvară, s-a schimbat instalația electrică, și s-au investit 200 de milioane în calculatoare. Între timp, și la Școala din Săcădat au sosit manualele. Femeia de serviciu (Zorița Pașca) și-a abandonat lucrul pe sector, a venit, și a semnat de preluarea celor 18 manuale școlare.
La Școala din Alparea sunt așteptați zugravii de la Oșorhei
La orele amiezii, la Școala cu clasele I-IV din Alparea , am dat cu ochii de femeia de serviciu (Mărioara Pleșa) și prof. Gheorghe Urda (profesor de religie și educație tehnologică).
“La Școala din Alparea, nu se poate face curățenie în sălile de clasă, pe simplul motiv că încă nu au venit zugravii. Îi așteptăm. Acum lucrează la Oșorhei. Dacă termină acolo, vor veni și la Alparea”, ne spune dl profesor, iar femeia de serviciu consideră că ar trebui schimbate și geamurile “batăr la sălile de clasă unde învață copiii”.
Altfel, școala arată ca o casă părăsită, dacă luăm în calcul gardurile, poarta, curtea și geamurile exterioare, cu sticla spartă pe alocuri… (Ov. DAN)
P. S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Se zugrăvea, se preluau manuale ori se făcea curățenie).

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:39:59 Ora de vară a Europei de Est