Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prințesele toamnei, vinetele, bostanii, ardeii, varza... au făcut legea, bucurând copiii și părinții

Vineri, în curtea școlii „Nicolae Bălcescu” din Oradea

Prințesele toamnei, vinetele, bostanii, ardeii, varza... au făcut legea, bucurând copiii și părinții

De 11 ani, Stela Tăut (maestrul de ceremonii și coordonator de proiect) ne poartă toamnă după toamnă, în luna octombrie, la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea, să vedem cât de frumoasă și de bogată, dar și de creativă este toamna, văzută prin ochii și mintea copiilor din ciclul primar.

La cea de-a XI-a ediție, desfășurată în curte, însuși Soarele a stat în loc, să vadă atâta cânt și joc, să zâmbească copiilor, autorii geniali ai unor lucrări ... „de capă și spadă”, „Magna cum laude”, care i-ar face invidioși până și pe cei mai mari sculptori, care nu ar putea să potrivească cu atâta măiestrie, cu toată știința lor, legumele și fructele, capabile să producă efecte nebănuite și imagini rarisime. Până și învățătoarele s-au declarat îndrăgostite de cele două babe antologice, reprezentate de două verze deștepte și împlinite... Bostanii, cartofii, ceapa și morcovul au dat un robot de ultimă generație; stimabila vânătă este pusă în ipostaze diferite: când o păpușă (marionetă), când un arici; porumbul, cu sau fără pănuși, merele, castanele, dovlecii, nucile, perele și frunzele, bananele, ardeii, lămâia... toate primesc noi sarcini și înfățișări, demne de un roman ... pe care niște copii și dascălii lor îl scriu în fiecare toamnă în cadrul Festivalului toamnei. Vineri (22 octombrie 2010), Stela i-a avut alături ca și parteneri la cea de-a XI-a ediție pe Mădălina Mihuța (prof. de engleză la C.N. „Emanuil Gojdu”), prof. Elena Pavel (de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna”), precum și prof. Radu Miron de la Centrul Rezidențial „Sf. Nicolae” din Peciu Nou, județul Timiș. Din cadrul școlii i s-au alăturat: prof. Simona Vancea și teribilii săi actori deghizați în fructe și legume ale toamnei, Simona Mihalca (responsabilă cu jurizarea și înmânarea diplomelor), precum și bibliotecarul școlii, Daniela Pop.
Un spectacol folcloric ca o nuntă bihorenească
Gimnaziștii și artiștii, îndrumați de prof. Radu Pârja și Alina Zaha, au creat atmosfera și buna dispoziție pe scena festivalului, frumos îmbrăcați în costume populare, cu un repertoriu adecvat de dansuri și cântece din Bihor.
Spectacolul a fost deschis de prințesele toamnei (Antonia Mitrașca și Ruxandra Todoran) care au făcut schimb de locuri și de coșuri, iar întreg spectacolul a fost moderat strașnic de un artist complet și inspirat, Ana Maria Mihăieș.
La Festivalul toamnei, au fost invitați, după obicei, parteneri mai vechi și mai noi: Inspectoratul Școlar, grădinițele nr. 30, 49, 24, 46, 16 și 25, școlile gimnaziale „Dacia” și nr. 16, C.N. „Iosif Vulcan”, C.S.E.I. nr. 1, Uniunea Femeilor, Orășelul copiilor și părinții copiilor implicați în festival.
Trebuie să precizăm, însă, faptul că Festivalul toamnei, așa cum a fost conceput dintru început de coordonatorul său, prof. Stela Tăut, nu înseamnă doar expoziția și spectacolul de vineri din curtea școlii. Festivalul a fost deschis odată cu proiectul, în 29 septembrie, și înseamnă o suită de manifestări educative: drumeție la Ciuperca, vizită la tipografia Treira, excursie tematică la Cluj-Napoca, participare la Zilele Oradiei, vizitarea morii din Seleuș, activități la biblioteca școlii... toate acestea cu scopul declarat de a dezvolta creativitatea și toate laturile educației, precum și protejarea mediului. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prințesele toamnei, vinetele, bostanii, ardeii, varza... au făcut legea, bucurând copiii și părinții.    

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:53:06 Ora de vară a Europei de Est