Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala din Păgaia și-a ales patronul spiritual

Pretutindeni, Omul sfințește locul!

Școala din Păgaia și-a ales patronul spiritual

„Zilele școlii”, desfășurate de curând la Școala cu clasele I-VIII din Păgaia, au prilejuit un eveniment cu o încărcătură emoțională deosebită: școala și-a ales patronul spiritual.

De-acum, școala va purta numele învățătorului de odinioară, Gâlgău Iosif, cel care în anul 1937, ajunge învățător în satul Păgaia, unde funcționează până la începerea celui de-al doilea război mondial. În 1946, își reia activitatea, iar în documentele școlare din acea vreme figurează chiar director al școlii, fiind singurul cadru didactic calificat, fost absolvent de școală normală (echivalentă cu un liceu pedagogic). Tot din aceleași documente școlare mai aflăm că școala din Păgaia a primit 150 de mii lei pentru construirea unui nou local, deoarece cel existent era, de fapt, o casă compusă din două camere cu tărnaț (pridvor), cu pereți din pământ bătut și cu dușumea din lut. În această idee, în februarie 1946, convoacă o adunare populară la care participă 100-150 de persoane, cărora le împărtășește gândurile sale de a ridica din temelii o nouă clădire, cea existentă fiind nefuncțională și neîncăpătoare. Cei mai mulți localnici prezenți nu au fost de-acord cu construirea unei noi școli, din pricină că trebuiau să contribuie cu zile de muncă, bani și cereale... În cele din urma, însă, la îndemnul inimosului învățător, locuitorii satului sunt de acord cu construirea unui nou local. În acest sens, se alege un comitet de organizare pentru ridicarea noii școli.
Datorită frământărilor politice și sociale din acea vreme, i s-au pus nenumărate piedici, ba chiar a ajuns  să fie anchetat. Cu toate neajunsurile și loviturile primite, rămâne neclintit în hotărârea sa și face demersuri, adresându-se Ministerului Economiei și Finanțelor Naționale din acea perioadă, Ministerului Învățământului, Prefecturii, Consiliului local, apelând la diferite mijloace care să-i permită obținerea autorizației de construcție. Pe bază de tabele, sătenii sunt solicitați să contribuie cu zile de muncă, bani și donații în cereale. Este adusă piatră de fundație de la gara Tășnad, cu utilaje proprii, căruțe trase de boi și vaci, este arsă cărămidă pentru pereți, 85.000 de bucăți. Se procură materialul lemnos de la Remeți, se recuperează diferite materiale, lemn și cărămidă din demolarea unor case și grajduri. Sunt prestate zeci de zile de muncă, sunt adunate tone de cereale.
La 13 mai 1947, se toarnă fundația pentru noul local. În anii 1950-1951 se dau în folosință primele săli de clasă. Din motive salariale, învățătorul părăsește localitatea lăsând satului Păgaia un edificiu demn chiar de zilele noastre, o construcție solidă, cu parametri de igienă școlară corespunzătoare. Spre bătrânețe, se adresează astfel locuitorilor satului Păgaia, celor care i-au dat ascultare, care cu priceperea minții și cu truda palmelor au construit noul local: V-am admirat în intimitatea mea pentru că voi v-ați sacrificat în felul vostru ca să fiți lumină pentru școală”. Acest mesaj al învățătorului Gâlgău Iosif a fost inscripționat la loc de cinste în localul școlii.
În semn de mulțumire și înaltă cinstire, conducerea școlii (director, profesor Chiș Gheorghe), locuitorii satului, elevi, părinți, cadre didactice și Consiliul local au organizat un parastas la biserica din sat pentru pomenirea tuturor celor care în acele vremuri au renunțat la puțin din puținul lor pentru a ridica o școală, făurind un local, izvorâtor de lumină, școala care de azi o să-i poarte numele. Cu această ocazie a avut loc sfințirea plăcii cu noua denumire a școlii, citindu-se decizia Inspectoratului Școlar Județean Bihor, care, în conformitate cu legislația de atribuire a denumirii unităților școlare, aprobă denumirea de Școala cu clasele I-VIII „înv. Gâlgău Iosif” din satul Păgaia, comuna Boianu Mare.
„Acesta a fost dascălul satului Păgaia, și ca și el zac în neștire și necunoaștere atâția și atâția prin satele românești”, ține să sublinieze directorul școlii, domnul profesor, vrednic de admirație, Gheorghe Chiș, care, la rându-i și-a propus să facă apostolat la Păgaia. (Ovidiu DAN)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 19:38:22 Ora de vară a Europei de Est