Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozionul „Oradea – orașul meu frumos și îngrijit”

Joi, la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”

Simpozionul „Oradea – orașul meu frumos și îngrijit”

Între 15 mai și 15 noiembrie 2010, elevi din mai multe clase liceale de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea participă la un proiect local finanțat de Primăria Oradea (cu suma de 5.000 de lei).

Joi (4 noiembrie 2010), în amfiteatrul gojdiștilor, s-a desfășurat simpozionul „Oradea – orașul meu frumos și îngrijit”. Cu o zi înainte (miercuri, 3 nov.), membrii echipei de proiect au participat la ecologizarea malului stâng al Crișului Repede, prilej cu care au fost împărțite pliante (cu cele zece sfaturi practice pentru economisirea energiei electrice).
În cadrul simpozionului, au fost prezentate: macheta platformă a municipiului Oradea (creată de aceiași admirabili liceeni din XI B, care, anul școlar trecut, ne-au prezentat o machetă a orașului văzută de ei în perspectiva următorilor 100 de ani; autorii actualei machete sunt: Sergiu Doboș, Mădălina Macarie, Paula Iovan, Flavia Bonțe, Adrian Culici, Vlad Vâlceanu, Florina Heredea, Oana Marcu și Ioana Betea); Cosmin Delea și echipa sa (din XII C) au prezentat „Panoul solar” (pentru încălzirea internatului colegiului), iar Carina Ghiță și Delia Roman (din XII D) – „Becuri economice”. De economisirea energiei electrice („Energia azi și mâine”) s-au ocupat și au împărtășit opinii Andrei Ignat, Gabriel Vârtop și Celia Bud (din XI B). Alexandru Tiriteu, Paul Goina, Mircea Negruțiu, Lidia Piscoi și Mirabela Ursădan (din X F) ne-au captat atenția cu proiectul lor meteo, elaborat în urma excursiei făcute la sfârșitul lunii octombrie la stația meteo de la Stâna de Vale. Alex Negrean (din VI B) ne-a surprins cu „Jurământul micului om de știință” (din care cităm: „Jur să-mi folosesc cunoștințele științifice în folosul Omenirii. Promit să nu fac rău nimănui pe parcursul drumului pe care îl voi urma pe calea cunoașterii. Voi fi curajos și grijuliu în căutarea unor cunoștințe mai vaste privitoare la misterele ce ne înconjoară...”).
Din cuvântul de deschidere, rostit de coordonatorul de proiect, prof. Lucia Curta, dar și din discuțiile avute cu parte din membrii echipei de proiect (prof. Dora Anderson, Daniela Berchez, Dorina Iova, Ana Poinar și Cristina Ignat, cărora li s-a alăturat și contabil Leontina Pașc), aveam să aflăm scopul și obiectivele proiectului.
Prin realizarea acestui proiect, dorim să dezvoltăm în rândul elevilor spiritul de inițiativă, comunicarea, un schimb de bune practici în vederea formării unei educații ecologice demne de un cetățean european. Prin aceste activități, ne-am propus să dezvoltăm conștiința copiilor cu privire la natură și mediu, prin oferirea de informații cu caracter interdisciplinar, prin punerea în aplicare a regulilor de ocrotire a mediului înconjurător. Indiferent de vârstă, avem obligația morală de a forma un comportament ecologic încă din primii ani de școală. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul „Oradea – orașul meu frumos și îngrijit”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 14:17:43 Ora de vară a Europei de Est