Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

În tabăra didactică de la Pădurea Neagră

O săptămână specială

În tabăra didactică de la Pădurea Neagră

Cu o săptămână înainte de minivacanță, elevii claselor I B și a III-a A de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea au plecat într-o tabără didactică la Pădurea Neagră (între 24 și 29 octombrie 2010).

Dacă până acum taberele de la Șuncuiuș, Remeți, Stâna de Vale sau Răchițele și-au primit cu mult drag micii excursioniști, acum a venit rândul localității Pădurea Neagră să cunoască veselia și exuberanța elevilor din clasele I B (prof. Maria Duma) și  a III-a A (prof. Angela Clonda) & nbsp.
Potrivit programului, pe tot parcursul săptămânii, dimineața, elevii au desfășurat lecții de limba română, matematică și științe, într-o sală spațioasă a cabanei. Ceea ce este specific taberelor desfășurate în timpul anului școlar, este faptul că activitățile la disciplinele: educație muzicală, educație fizică, educație plastică, educație civică, abilități practice se desfășoară după-amiază în cadrul activităților extrașcolare, într-un decor special. După masa de prânz și programul de odihnă, au avut loc concursuri, jocuri și întreceri sportive, jocuri în aer liber și drumeții, iar seara discotecă.
Fiecare concurs a fost pregătit și derulat de câte doi-trei elevi responsabili și fiecare elev a putut opta pentru activitatea dorită. Eforturile depuse au fost recompensate cu premii, diplome și dulciuri. Lecțiile de cunoașterea mediului s-au ținut, cum era și firesc, în cadrul natural autumnal. Au fost observate formele de relief, vegetația și fauna de la deal și munte toamna, au cules frunze pentru ierbarul personal, au observat „pe viu” producerea fenomenelor naturii (care se predau în clasa a III-a: ceața, bruma, roua și ploaia), discutând și despre protejarea mediului înconjurător. Cel mai nostim moment a fost întâlnirea cu două veverițe jucăușe. Dimineața și seara, fiecare elev și-a derulat propriul program organizatoric și igienico-sanitar în dormitor și la baie, pentru formarea unor priceperi, deprinderi și obișnuințe corecte (aranjarea patului, a hainelor, spălatul pe mâini și pe dinți...). S-a pus accent pe consolidarea normelor de comportare civică în diverse situații, pe cultivarea trăsăturilor pozitive de caracter, munca și viața în echipă, respectul pentru ceilalți și sprijin la nevoie. Părinții care au venit în vizită au fost foarte mulțumiți de condițiile din tabără, cazare, mâncare și activități, aflând că odraslele lor se simt bine și că se descurcă și fără mami, tati și buni... La final, ei vor putea vedea pe DVD-ul personal cum s-a manifestat îngerașul în tabără. Pentru carnaval și concursul de Miss și Mister, ei și-au pregătit costumele și rochii de-acasă. Ziua de 27 octombrie a fost una specială. Copiii din clasa a III-a A l-au sărbătorit pe colegul lor, George Silaghi. Elevele responsabile cu activitatea culinară, ajutate de învățătoare și bucătarul taberei i-au pregătit un tort de biscuiți decorat cu nucă de cocos. La petrecere, i-au invitat și pe colegii lor mai mici, care, și ei au sărbătorit-o, chiar a doua zi, pe Selena Hirțe.
Momentele de petrecere au fost nenumărate, prilejuite de fiecare activitate și concurs extracurricular... La căutarea comorii (unde responsabilitățile au fost împărțite de Răzvan Þenghea și George Muț din I B, respectiv Bugle Miruna și Popa Emi din a III-a A; la înviorarea de dimineață, am avut alți “șefi”: Mara Băbțan și Cristina Nechita, Lupău Anda și Berinde Darius; la concursul de mimă, șefia a fost preluată de Cozman Lorena și Vlaș Bianca; la Micul matematician, bossul s-a numit Ciavoi Sergiu; la concursul de limba română, legea a fost făcută de Negruț Bianca;  întrecerea pictorilor talentați a fost gestionată de Celia Clonda și Alexandra Bistran; la făcut torturi și la alte activități culinare, au condus și s-au implicat în mod deosebit: Lupău Anda, Bondar Georgiana, Vlaș Bianca, Bugle Miruna și Tăut Andra; la ștafeta cu obstacole, responsabili au fost Floruța Raul și Dan Ștefan; la  roabă au condus Rareș Chindle și Alex Ardelean... Cu toții au ajuns să fie “șefi”, să vadă cum e să conduci, dar și să execuți. Între noutățile taberei s-au înscris și învățarea a patru jocuri noi (Mighty Beanz, Moara, Activity și 3 D Tom & Jerry), sub coordonarea elevilor: Ciavoi Sergiu, Judea Iulia, Tăut Andra și Ardelean Alex; la Zumba, instructor a fost Mara Băbțan; la dans sportiv am avut un alt instructor - Cristina Nekita; la vals, pe Antonia Hălmăjan, iar la modeling, pe Selena Hirțe și Cassandra Bondar; de carnaval s-au ocupat Andreea Dragoș și Daria Miheș, respectiv Oros Mădălina și Chiforiec Alexandra; la concursul de frumusețe ne-am lăsat pe mâna lui Mihai Judea și a Sevastianei Mihuța, respectiv Chiforiec Alexandra, Chișvasi Diana și Dan Ștefan. Miss Pădurea Neagră 2010 - Băbțan Mara, Bistran Alexandra, Bondar Cassandra, Clonda Celia și Hălmăjan Antonia (din clasa I B) și Tăut Andra (din a III-a A), iar Mister Pădurea Neagră 2010 - Vlad Crăciun și Octavian Ganea (din I B), respectiv Ardelean Alex (din a III-a A).
Responsabili cu imaginea și media - Maria Duma & Angela Clonda
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În tabăra didactică de la Pădurea Neagră.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 13:21:14 Ora standard a Europei de Est