Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea

O nouă ediție de succes a „Zilelor școlii”

La Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea

Prof. Adriana Bunea – directorul Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea – este unul dintre managerii de succes ai școlii bihorene.

Pregătirea profesională, experiența la catedră, trăsăturile de personalitate și flerul său de om de succes, toate au demonstrat și demonstrează că e omul potrivit la locul potrivit, directorul care sfințește locul, așa cum sunt mulți alți manageri de școli în municipiul Oradea și nu numai, născuți, iar nu făcuți... pentru a conduce.
Modul în care a organizat „Zilele școlii”și „Zilele porților deschise”, precum și toată politica și strategia managerială adoptate pe parcursul întregului an școlar, se văd în procentele importante cu care a crescut efectivul de elevi pe clase, de la o medie de 17,2, anul acesta s-a ajuns la 21 de elevi, iar în clasa I, germană, sunt 28 de elevi.
Liceul german are în prezent 20 de clase, dintre care nouă la ciclul primar (cinci la secția germană și patru la secția română), opt la gimnaziu (una la secția maghiară, trei la secția română și patru la germană), trei clase de liceu, cu un efectiv total de 408 elevi, în cele 20 de clase.
Preșcolarii au „curtat”, ieri, liceul german  
De la ora 9,13, mai bine de o oră și jumătate, am „monitorizat” activitatea la clasele ciclului primar, unde „sărbătoarea” a început după ora 9.30, chiar dacă de la ora 8.00, părinții (și nu numai) puteau asista la lecțiile deschide de la toate clasele (primare). Noi am optat pentru lecțiile-experiment de la clasa a III-a B, conduse cu măiestria-i cunoscută de prof. Krisztina Vasi, un pedagog de excepție (de la care s-a „molipsit”, pesemne, și Marius – „prietenul copiilor”). Prietenii știu de ce! Cu tot felul de recipiente pe masă, Krisztina și elevii săi au „măsurat” din ochi apa curată (și colorată cu cerneală) din vase, au cântărit „apa” îmbibată în șervețele, vata și biluțele de cauciuc, pentru a demonstra proprietățile apei și ale corpurilor prezentate în cadrul experimentelor, experimente care s-au dovedit a fi, ca și anul trecut, o adevărată revelație pentru elevi.
Surpriza ediției din acest an aveam să o descoperim în clasa I A și se numește prof. Mariana Lucaci (pe care o știam de mulți ani, de la Liceul Teologic Greco-Catolic, un dascăl de calitate care face cinste învățământului românesc). Cu ghiozdanul în brațe, doamna profesor începuse să le prezinte preșcolarilor de la Grădinița nr. 16 (însoțiți de prof. Rodica Balog) și celor de la Grădinița nr. 30 (îndrumați de prof. Simona Badea) „piesele de greutate” ale școlarului. Elevii săi erau postați în fața clasei, spre a lăsa locul lor în bănci și pe saltele oaspeților dragi. Unul câte unul, școlarii, deghizați în personaje de poveste, au ieșit în față să se prezinte și să capteze atenția celor mici. Doamna învățătoare le-a spus povestea cu tâlc a „Pomișorului fermecat”... Concluzia dascălului a fost aceea că „Toți copiii sunt cuminți, iar omul e ca pomul!”
Un spectacol de pomină
Ajungând într-un târziu și în sala de sport, aveam să ne crucim de atâta mulțime de copii, câtă frunză și iarbă, preșcolari cu zecile, ca să nu spunem o cifră rotundă... de peste 160, vorba doamnei director. Micii spectatori erau numai ochi și urechi la mătușa Mărioara și la Ionică. Cei doi fugeau unul după altul prin cânepă spre deliciul general. În fața copiilor, au venit tot felul de personaje de poveste, interpretate admirabil de elevii doamnei învățătoare Emilia Huza (un alt dascăl de top, cu vechi state de plată).
Un tort câștigător și artiști de artiști
După orele amiezii, mergând spre „sala de sport” a gimnaziștilor și liceenilor, privirea ne-a căzut pe tortul clasei a VIII-a A. Elevii câștigători la concursul culinar tocmai începuseseră să-l felieze și să se înfrupte din el. Alături era dirigintele clasei, prof. Adina Veteși.
În sala de sport erau așteptate cu sufletul la gură „vedetele” de liceu... să se dea în spectacol. Printre marii actori ai clasei a X-a A, care păreau cel puțin de-a XII-a, aveam să descoperim un intrus, artist de artist și elev „model” prin comportament, care o ascundea și o „imita” (perfect la voce) pe doamna director (Adriana Bunea). În urma „săpăturilor” efectuate, aveam să descoperim că elevul-actor fusese chiar doamna director (în carne și oase), strașnic deghizată pentru a prezenta împreună cu liceenii din a X-a A „Școala de-a lungul timpului”!
Povestind cu Liana Teaha și Adina Veteși, doi dintre profesorii puternic ancorați în organizarea și desfășurarea manifestărilor, aveam să ne edificăm asupra întregului program pus în undă de „Ziua școlii”: concursuri de cultură generală și de ilustrație de carte, dar și  expoziție de carte (amenajată de doamna bibliotecar, prof. Mariana Trofin), aranjamente cu specific autumnal, concurs de artă culinară, atelier de studiu (cabinet de orientare școlară și profesională), atelier de autocunoaștere și desen (pus la cale de psihologul Carla Florin și prof. de sprijin Violeta Bobotan, cu concursul dnei prof. Carmen Ilisie), concurs de dans (menuet), concurs de recitări, „Un pedagog de școală nouă” (dramatizare, cu actorii clasei a VI-a B), workshopuri cu semințe și castane, aranjamente și alte invenții ale celor din ciclul primar (conduse de prof. Dorina Bratiș, înv. clasei a IV-a A), alte și alte activități pregătite pentru preșcolari de învățătorii și profesorii din ciclul primar (între care și dna Ellenes Jakobffy Emese, de la clasa a IV-a B). Doamna director, prof. Adriana Bunea, s-a arătat deosebit de încântată de succesul pe care l-au avut și în acest an „Ziua porților deschise” (în 20 octombrie) și „Ziua școlii” (ieri, miercuri, 10 noiembrie). „Revelația ediției au fost cei peste 160 de copii preșcolari, care ne-au trecut, astăzi (miercuri –n.n.) pragul, de la opt grădinițe (nr. 45, 31, 37, 43, 30, 16, 36 și 27), în ciuda ploii și a atmosferei de plumb care nu ne-au slăbit deloc. Prezența celor mici ne-au mobilizat enorm, ne-au dat încredere și putere să trecem peste toate neajunsurile. Am găsit înțelegere și deschidere și la Primăria Oradea, la domnul primar ( Ilie Bolojan), și tragem speranțe că vom reuși să înfăptuim și alte obiective pe care ni le-am propus, care nu țin de noi, ci de administrația locală, cum ar fi o sală modernă de sport... ”, a conchis doamna director, prof. Adriana Bunea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea.   

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 12:12:41 Ora de vară a Europei de Est