Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„SOS Natura”... la „Orizont”

La culesul roadelor proiectelor

„SOS Natura”... la „Orizont”

Așa precum se spune că „toamna se numără bobocii”, se mai zice că se-adună și recolta. Ce recoltă să aduni?... Ceea ce ai semănat.

Anul acesta la C.S.E.I. „Orizont” se derulează cele două proiecte multilaterale Comenius scrise anul trecut, semănate la vremea potrivită pentru a le culege recolta în anul acesta și anul viitor.
Proiectul multilateral Comenius „SOS Natura” are ca scop respectul pentru natură și mediul de viață, dezvoltarea comportamentului pozitiv al elevilor față de mediu în școală, aprofundarea sentimentului de spirit estetic și moral-civic, dezvoltarea muncii în echipă și consolidarea relației școală-comunitate.
Ideea acestui prim proiect a fost împărtășită echipei de către dna director adjunct, prof. Elena Erdeli (la vremea aceea director al C.S.E.I. nr. 3), care împreună cu coordonatoarea Petruț Raluca (pe-atunci Terheșiu) a reușit să consolideze bazele acestui  proiect care pare a fi un semnal atât de necesar dat partenerilor cu privire la grija pe care trebuie s-o manifestăm față de „mama-natură”.
Școlile partenere care au răspuns la strigătul de ajutor pentru protejarea naturii sunt: România (coordonatoarea proiectului), Turcia, Ungaria, Spania, Cehia, Bulgaria, Estonia, Lituania și Polonia.
În 25 octombrie 2010, au început să vină partenerii invitați.
Marți, conducerea centrului „Orizont” (director - prof. dr. Marușca Angela și director adjunct - prof. Erdeli Elena), împreună cu echipa de proiect, a organizat deschiderea festivă a reuniunii, manifestare la care au fost invitați generalul adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Ungur Nicolae Marcel și inspectorul școlar responsabil cu implementarea descentralizării managementului instituțional, prof. Turcaș Rodica Mihaela.
La Câmpia Turzii și Cluj-Napoca...
Prima activitate realizată împreună după prezentarea scopului și obiectivelor a fost plantarea unor arbuști în curtea școlii, după care s-a vizitat școala și s-a plecat în excursie la Peștera Urșilor și la Muzeul din Chișcău, cu oprire la întoarcere în Băile Felix, pentru a admira nuferii. Miercuri, fiecare partener de proiect și-a prezentat școala, după care au asistat la activități de meloterapie și ecologie, au confecționat obiecte din materiale reciclabile împreună cu elevii și profesorii centrului. Ziua a continuat cu vizitarea I.S.J. Bihor, unde au fost primiți de inspectorul general adjunct (prof. Nicolae Ungur), inspectorul școlar de specialitate (prof. Doina Gyori) și inspectorul școlar responsabil cu proiectele (prof. Florin Negruțiu). Următorul popas (și vizită) a fost la Consiliul Județean.
Joi dimineața, s-a pornit într-o excursie prin țară. S-a ajuns la Cheile Turzii, salina de la Turda și apoi la Cluj-Napoca. Seara s-a lăsat cu o masă festivă îmbelșugată, așa cum obișnuiește românul să-și primească oaspeții, punând pe masă tot ce are mai bun.
Echipa de proiect, care s-a mobilizat exemplar, este la fel de numeroasă precum invitații noștri, care au fost nu mai puțin de 21. În fruntea echipei, cei doi directori: prof. dr. Marușca Angela și prof. Erdeli Elena, urmați de: prof. Pantor Ioana, Petruț Raluca, Maier Daniela, Drugaș Ioana, Laslou Georgeta, Lațcău Daniela, Ursuț Mirela, Denes Melinda, Doroghi Mihaela, Mladin Nicoleta, Suciu Roxana, Cristea Cristina, Haiaș Florica, Bot Daniela, Cacuci Elena, Lehăceanu Ancuța, Strete Mihaela, Ungur Maria.
Vineri, în ultima zi a reuniunii, s-au tras concluziile, după care partenerii noștri și-au luat zborul spre țările de origine, încântați de tot ceea ce au văzut și aflat la prima reuniune de proiect de la Oradea. (Maria Ungur)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „SOS Natura”... la „Orizont”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:55:56 Ora de vară a Europei de Est