Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Dezbateri asupra aplicării legislației specifice sistemului național de învățământ”

Consfătuirea națională a consilierilor juridici

„Dezbateri asupra aplicării legislației specifice sistemului național de învățământ”

Numeroasele conflictele în justiție privind salarizarea, precum și nenumăratele procese deschise în ultima vreme de sindicate au determinat factorii de decizie din Ministerul Educației să organizeze o întâlnire națională cu toți juriștii din sistem.

Astfel, juriștii din cadrul inspectoratelor școlare județene și din universitățile de stat s-au reunit pentru trei zile la Oradea, la hotel „Continental”, în cadrul  Consfătuirii naționale a consilierilor juridici. 
Aproximativ 74 de juriști din educație, plus responsabili din Ministerul Educației au pus la cale o strategie comună și unitară pentru a face față avalanșelor de probleme litigioase, care deja au început odată cu introducerea legilor de reducere a salariilor. Consfătuirea (cu titlul generic „Dezbateri asupra aplicării legislației specifice sistemului național de învățământ”) a fost deschisă oficial, joi după-amiază. Moderatorul lucrărilor a fost însuși generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Dorel Luca. Șeful inspectoratului școlar a vorbit despre descentralizarea sistemului de învățământ. Invitat de onoare la întâlnirea juriștilor din Educație a fost Violett Margareta Blaga, ea însăși fost angajat pe postul de director în cadrul Direcției Juridice și Contencios în Ministerul Educației. Prezent la deschiderea lucrărilor, prefectul Gavrilă Ghilea le-a transmis juriștilor o realitate constatată personal în urmă cu două zile, când a primit o delegație a dascălilor care au ieșit în stradă: „Ne confruntăm cu ample proteste și revendicări sociale, iar dumneavoastră trebuie să găsiți drumul legal pentru rezolvarea lor. Poate că învățământul românesc a fost supus la prea multe experimente, fiecare nouă guvernare încercând să schimbe ce a moștenit și să-și impună propria viziune, dar în final cine a avut de pierdut a fost tot învățământul”. După intervenția prorectorului Elena Bonchiș, de la Universitatea din Oradea și a domnului prof. univ. dr. ing. Chereji Ioan de la Facultatea de Protecția Mediului din Oradea, frâiele dezbaterilor au fost preluate de Ioana Mihăilă, director general în cadrul Ministerului Educației, care a intrat direct în miezul problemelor. Reprezentantul ministerului de resort i-a invitat pe juriști la discuții, fiecare din ei relatând tipul de litigii pe care le susțin în instanță, unele câștigate, altele pierdute. Tema majorității covârșitoare a proceselor susținute de juriștii din toată țara este evidentă, litigiile salariale situându-se în frunte. O altă categorie de spețe pe care le-au dezbătut juriștii din Educație se referă la alte tipuri de indemnizații revendicate de cadrele didactice, ca de exemplu, sporuri pentru mame, acordarea primelor de vacanță,  indemnizații acordate la pensionare și  reîncadrări pe posturi.
Dacă prima zi a consfătuirii a fost dedicată generalităților și discuțiilor privind descentralizarea, vineri s-a dezbătut modul de salarizare a personalului didactic și litigiile juridice generate. Juriștii au discutat atât pe spețe concrete întâlnite în ultimii ani, cât și pe cele aflate acum pe rolul instanțelor. Sâmbătă, consfătuirea juriștilor din educație s-a încheiat cu clasicele concluzii și, de asemenea, cu propunerea juriștilor de a înființa un sindicat al lor, după cum aveam să aflăm de la consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, jr. dr. Ramona Bacter. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dezbateri asupra aplicării legislației specifice sistemului național de învățământ”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:16:21 Ora de vară a Europei de Est