Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Am „asediat”... Cetatea Oradea!

În „Săptămâna fără TV”

Am „asediat”... Cetatea Oradea!

Fiind în „Săptămâna fără TV”, proiect implementat de Zibo Help din Satu Mare și Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, am organizat o acțiune în cetate, la care au participat elevii clasa a IX-a I, după terminarea cursurilor.

Elevii au fost foarte încântați de idee, având și informații direct de la „sursă” (de la istoricul cetății, dl Noane Dumitru). Pentru început le-am prezentat și eu câteva detalii, deoarece în 1998, am organizat prima tabără internațională în cetate, în calitate de președinte al unui ONG - Youth Action For Peace sau Mișcarea Tinerilor pentru Pace, la care au participat 15 voluntari din Italia, Germania, Spania, Slovacia, Ungaria și România, încercând, cu mari eforturi, să facem un pic de curățenie în corpurile J și L. Acum, dl Noane ne-a prezentat câteva date despre istoria zbuciumată a cetății; în prezent, cetatea se află într-un proces de renovare totală (de câțiva ani).
 Din relatările „căpitanului” Noane, elevii au aflat că Cetatea Oradea este „legată”, ca istorie, de istoria Ungariei, de regele Ladislau I. Cetatea a fost construită în sec. XI-XIII, ca un castru cu ziduri de piatră, fortificată foarte puternic la acea vreme, având în colțuri turnuri de lemn; în secolele XIV-XV a suferit mai multe modificări, devenind un punct strategic foarte important pentru misiunile diplomatice ungare; în acea perioadă școlile se dezvoltau tot mai mult; aici a învățat și renumitul Nicolaus Olahus și alți cărturari și umaniști renumiți. Cetatea a fost asediată în mai multe rânduri de turci, tătari, mongoli..., dar a rămas de fiecare dată în picioare, din sec. XVIII fiind restaurată de mai multe ori, principii Transilvaniei îi dau forma pentagonală, cu cinci bastioane, ziduri puternice, mai multe corpuri interioare, cu un palat episcopal, cu o activitate administrativă și politică importantă; un șant cu apă termală din pârâul Peța o proteja în mod special. Cetatea a fost mult disputată între regii Ungariei și neglijată în perioada comunistă, până la distrugerea parțială a unor corpuri; abia în anii 2000, a început să i se redea importanța cuvenită, actualmente, așa după cum spuneam, se află într-un proces de renovare. Sunt foarte multe lucruri interesante de spus și de știut despre Cetatea Oradea, dar imposibil de aflat pe parcursul unei ore și ceva cât am stat noi în cetate. Elevii au fost captivați de explicațiile date de istoricul cetății, au pus mai multe întrebări și au plecat mulțumiți de toate câte au aflat la o lecție vie de istorie.
Să mai spunem că în același context au vizitat cetatea și elevii clasei a X-a C de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, însoțiți de prof. ing.Virgil Petruț și prof. ing Victoria Filip. (Daniela Ghiuro)

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 17:52:19 Ora de vară a Europei de Est