Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Excursie la Oradea... de Mărțișor

De la Scoala cu clasele I-VIII din Sâmbăta

Excursie la Oradea... de Mărțișor

Sâmbătă, 1 martie 2010, cu ocazia sosirii primăverii, elevii claselor V-VIII din comuna Sâmbăta au organizat o excursie la Oradea.

Elevii au fost însoțiți de: prof. Florin Tirpe, prof. Alina Roșu, prof. Elena Sărac și de un părinte, Dorina Pop.
Am pornit în excursia de studiu cu două priorități: copilul, care aștepta să se distreze și să cumpere suveniruri; cealaltă prioritate se referea la așteptările profesorilor: copiii să învețe lucruri noi, puși în situații noi.
Excursia a cuprins: o vizită la Muzeul Militar (unde au învățat despre istoria militară română), văzând diferite echipamente militare si armament din cel de-al doilea război mondial; la Grădina Zoologică, unde elevii au făcut cunoștință cu diferite specii de animale, pe care le-au văzut doar la televizor sau doar au auzit de ele (lei, maimuțe, urși, lupi, cerbi, păuni etc); au vizitat Sera Botanică, unde au învățat despre diferite plante, văzând diferite specii de palmieri, babanieri, cactuși și alte plante. Următoarea oprire a fost la biblioteca Liceului Greco-Catolic, unde au descoperit o colecție de cărți din cele mai vechi timpuri până în prezent. Am trecut și pe la Mănăstirea Sfintei Cruci, unde o măicuță le-a povestit copiilor despre istoria și însemnătatea acestei mănăstiri. Am urcat și la „Ciuperca”, de unde am admirat panorama orașului Oradea, fiind încântați de priveliște. În drumul nostru orădean, am trecut și pe la Cetatea Oradea, unde am aflat multe lucruri interesante despre istoria cetății de la doamna profesor Elena Sărac, profesor de istorie. În drum spre casă, ne-am abătut și pe la Mc.Donalds.
Copiii au fost foarte mulțumiți de tot ce au văzut și au învățat, întrebând: Pe când... următoarea excursie?
Mulțumim părinților și persoanelor care ne-au ajutat să putem avea parte de o asemenea excursie de poveste! (Florin Tirpe)

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 04:01:13 Ora standard a Europei de Est