Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță

Departamentul de Învățământ la Distanță (DID) a inaugurat, vineri,

Noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță

Departamentul de Învățământ la Distanță (DID) din cadrul Universității din Oradea a inaugurat, vineri (10 decembrie 2010), în prezența dlui rector Cornel Antal, noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță (CRID).

Noul sediu CRID este situat în campusul central al univeristății (strada Universității nr. 1), în spatele sălii de sport.
La eveniment au participat, alături de rectorul universității, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, studenți și cadre didactice, conducerea DID și a facultăților care organizează învățământ universitar la forma de învățământ la distanță - Facultatea de Științe Economice și respectiv, Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică.
 „Noul sediu al CRID a fost amenajat în perioada august - noiembrie 2010 din fondurile proprii ale Departamentului de Învățământ la Distanță, investițiile astfel realizate ridicându-se la suma de peste 5.000.000,00 lei și având drept scop asigurarea unor servicii și a unei baze materiale la cele mai înalte standarde de calitate și educaționale, în primul rând pentru studenții înmatriculați la forma de învățământ la distanță ai Universității din Oradea, în domeniile științe economice și inginerie managerială și tehnologică, dar nu numai, dotarea CRID fiind similară universităților europene de prestigiu”, după cum aveam să aflăm de la conf. univ. dr. Adriana Giurgiu – directorul D.I.D.
CRID asigură studenților și cadrelor didactice ale Universității din Oradea, accesul gratuit la cele mai noi și elocvente resurse de învățare (cărți și publicații de specialitate românești și străine de ultimă oră, majoritatea inclusiv în format electronic – e-books - dar și altele, de referință pentru domeniile de studii organizate la forma de învățământ la distanță, cum sunt cărți publicate de laureați ai premiilor Nobel, rapoarte ale organizațiilor și instituțiilor internaționale de referință), cât și accesul gratuit la formatul print și on-line al periodicelor de specialitate românești și străine (de exemplu, The Economist, Le Monde Diplomatique, Harvard Business Review, Financial Times, Foreign Affairs, Business Week, Courrier International, Time Magazine, International Herald Tribune, The Wall Street Journal Europe, Le Monde, Fortune etc.), la baze de date statistice și la alte resurse necesare asigurării unui proces educațional de calitate.
Totodată, CRID asigură studenților posibilitatea utilizării gratuite a computerelor conectate la internet din incinta sa, iar pentru studenții înmatriculați la forma de învățământ la distanță, inclusiv tipărirea gratuită a resurselor de învățare necesare studiului, sediul CRID fiind dotat și cu o tipografie digitală de ultimă generație, achiziționată recent tot din fondurile proprii ale Departamentului de Învățământ la Distanță, personalul CRID asigurând accesul zilnic celor interesați în utilizarea acestei baze extinse de documentare, între orele 12.00 și 21.00.
În cadrul CRID va funcționa și Centrul de documentare europeană al Universității din Oradea (EDCO), finanțat de către Comisia Europeană, care, prin menirea sa, pune la dispoziția tuturor celor interesați, toate publicațiile instituțiilor europene, inclusiv Jurnalul Oficial al UE, aceste publicații fiind furnizate gratuit de către Oficiul de publicații al UE (OPOCE), în cadrul acordului încheiat cu Universitatea din Oradea.
CRID asigură de asemenea, și alte facilități specifice învățământului la distanță, fiind dotat cu LCD, DVD recorder, cameră video, videorecorder și alte echipamente moderne menite să faciliteze procesul educațional în sistem e-learning.
CRID este deschis tuturor studenților și cadrelor didactice ale Universității din Oradea, accesul fiind permis pe bază de legitimație (pentru cadrele didactice) sau carnet de student al Universității din Oradea. (Olimpia P. & Ovidiu D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 17:11:38 Ora de vară a Europei de Est