Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță

Departamentul de Învățământ la Distanță (DID) a inaugurat, vineri,

Noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță

Departamentul de Învățământ la Distanță (DID) din cadrul Universității din Oradea a inaugurat, vineri (10 decembrie 2010), în prezența dlui rector Cornel Antal, noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță (CRID).

Noul sediu CRID este situat în campusul central al univeristății (strada Universității nr. 1), în spatele sălii de sport.
La eveniment au participat, alături de rectorul universității, prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, studenți și cadre didactice, conducerea DID și a facultăților care organizează învățământ universitar la forma de învățământ la distanță - Facultatea de Științe Economice și respectiv, Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică.
 „Noul sediu al CRID a fost amenajat în perioada august - noiembrie 2010 din fondurile proprii ale Departamentului de Învățământ la Distanță, investițiile astfel realizate ridicându-se la suma de peste 5.000.000,00 lei și având drept scop asigurarea unor servicii și a unei baze materiale la cele mai înalte standarde de calitate și educaționale, în primul rând pentru studenții înmatriculați la forma de învățământ la distanță ai Universității din Oradea, în domeniile științe economice și inginerie managerială și tehnologică, dar nu numai, dotarea CRID fiind similară universităților europene de prestigiu”, după cum aveam să aflăm de la conf. univ. dr. Adriana Giurgiu – directorul D.I.D.
CRID asigură studenților și cadrelor didactice ale Universității din Oradea, accesul gratuit la cele mai noi și elocvente resurse de învățare (cărți și publicații de specialitate românești și străine de ultimă oră, majoritatea inclusiv în format electronic – e-books - dar și altele, de referință pentru domeniile de studii organizate la forma de învățământ la distanță, cum sunt cărți publicate de laureați ai premiilor Nobel, rapoarte ale organizațiilor și instituțiilor internaționale de referință), cât și accesul gratuit la formatul print și on-line al periodicelor de specialitate românești și străine (de exemplu, The Economist, Le Monde Diplomatique, Harvard Business Review, Financial Times, Foreign Affairs, Business Week, Courrier International, Time Magazine, International Herald Tribune, The Wall Street Journal Europe, Le Monde, Fortune etc.), la baze de date statistice și la alte resurse necesare asigurării unui proces educațional de calitate.
Totodată, CRID asigură studenților posibilitatea utilizării gratuite a computerelor conectate la internet din incinta sa, iar pentru studenții înmatriculați la forma de învățământ la distanță, inclusiv tipărirea gratuită a resurselor de învățare necesare studiului, sediul CRID fiind dotat și cu o tipografie digitală de ultimă generație, achiziționată recent tot din fondurile proprii ale Departamentului de Învățământ la Distanță, personalul CRID asigurând accesul zilnic celor interesați în utilizarea acestei baze extinse de documentare, între orele 12.00 și 21.00.
În cadrul CRID va funcționa și Centrul de documentare europeană al Universității din Oradea (EDCO), finanțat de către Comisia Europeană, care, prin menirea sa, pune la dispoziția tuturor celor interesați, toate publicațiile instituțiilor europene, inclusiv Jurnalul Oficial al UE, aceste publicații fiind furnizate gratuit de către Oficiul de publicații al UE (OPOCE), în cadrul acordului încheiat cu Universitatea din Oradea.
CRID asigură de asemenea, și alte facilități specifice învățământului la distanță, fiind dotat cu LCD, DVD recorder, cameră video, videorecorder și alte echipamente moderne menite să faciliteze procesul educațional în sistem e-learning.
CRID este deschis tuturor studenților și cadrelor didactice ale Universității din Oradea, accesul fiind permis pe bază de legitimație (pentru cadrele didactice) sau carnet de student al Universității din Oradea. (Olimpia P. & Ovidiu D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Noul sediu al Centrului de resurse pentru învățământul la distanță.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:32 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).