Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

“Dacă inspectorii sanitari ar fi aplicat sancțiuni, alta ar fi acum situația!”

Domnul prefect a găsit … „țapii ispășitori”

“Dacă inspectorii sanitari ar fi aplicat sancțiuni, alta ar fi acum situația!”

Altfel spus, domnul prefect, Mircea Ghitea, ar fi dorit ca inspectorii sanitari să-i tragă de urechi și să-i amendeze pe primari și directorii de școli pentru ceea ce nu au făcut?
Dar parcă tot Prefectura ar fi mai competentă să o facă, nu-i așa?

Domnul prefect uită că și directorii au vacanță, iar activitatea în învățământ s-a cam încheiat odată cu sfârșitul anului școlar (în iunie), dar și primarii își mai iau, din când în când, concediu. Iar inspectorii sanitari n-au un temei legal să sancționeze pe cineva care nu este în activitate. Alta e situația începând de la 1 septembrie, când începe anul școlar pentru cadrele didactice. Cât despre dirijarea fondurilor, unii dintre liderii de sindicat din învățământ susțin că “alocările bugetare pentru învățământ se fac în funcție de culoarea politică”. Cităm: ”Federația Educației Naționale protestează împotriva modului în care Executivul alocă fondurile necesare reparării și igienizării școlilor în teritoriu. FEN consideră că alocările bugetare în funcție de carnetul de partid al primarilor dăunează grav sutelor de mii de elevi care învață în aceste unități”.
Bine că s-a mai inventat o portiță de salvare pentru guvernanți: “primesc fonduri cei care au scris proiecte!” Dar, în ultimii ani, fondurile erau distribuite spre școli prin primării nu în funcție de numărul și grandoarea proiectelor scrise, ci acolo unde erau nevoile mai mari. Și în această primăvară și vară, banii au fost dirijați spre școli prin hotărâri de guvern și ordonanțe, în 30 martie, în mai (nr. 464), în iunie (nr. 617) ori în 15 august  (nr. 575)…
14 amenzi în valoare totală de 9. 200 RON
A nu se crede cumva că inspectorii sanitari nu dau avertismente, sancțiuni și amenzi, dar în timpul anului școlar, nu în vacanță!
În perioada ianuarie-iunie 2007, angajații Inspecției Sanitare de Stat Bihor au dat 54 de sancțiuni, 39 de avertismente, precum și 14 amenzi, în valoare totală de 9.200 RON (adică 92 de milioane de lei vechi), iar în patru cazuri, au suspendat activitatea, închizând unitatea, după cum aveam să aflăm, astăzi (marți, 4 septembrie), de la inspectorul șef Răzvan Oros.
În vacanță, reprezentanții Inspecției Sanitare de Stat, cât și cei ai Autorității de Sănătate Publică, au mai mult un rol de consiliere.
“Noi suntem responsabili cu supravegherea stării de sănătate a populației, ne spunea dna Zoia Bitea, director adjunct (al Autorității de Sănătate Publică). Specialiștii noștri fac expertize sanitare în urma cărora acordă sau nu autorizații sanitare de funcționare, dar nu sancționează. Noi acordăm consultanță pentru oricine.”
Din totalul de 1.034 de unități de învățământ (grădinițe cu program normal sau program prelungit, școli primare și gimnaziale, licee), 165 în mediul urban, iar 869 în mediul rural, au obținut, până astăzi, autorizație sanitară de funcționare doar 259 (151 în mediul urban și 108 în mediul rural).
În perioada 16-23 august, inspectorii sanitari au verificat 371 de unități de învățământ, iar de astăzi și până sâmbătă (inclusiv), și-au propus încă 188, după care vor purcede la reverificări, acolo unde au dat termene de soluționare a cazurilor semnalate. Trist este faptul că cei 24 de angajați ai Inspecției Sanitare de Stat au la dispoziție pentru deplasările pe teren, în oraș și județ, doar două Dacii Break, numai bune de casat. La fel de strălucit stau și în ceea ce privește celelalte dotări, cu aparatură și ustensile de specialitate. Dar ce să mai vorbim … că de “săraci” ce sunt, nu au nici secretară! Astăzi, pe post de secretară, am găsit-o pe șefa de serviciu, dna Corina Fonoage.
Peste 20 de grădinițe și școli nu au asigurată sursa de apă potabilă!
De la inspectorul șef, Răzvan Oros, mai aveam să aflăm că peste 20 de grădinițe și școli: din Sârbești (comuna Lunca), Călățea și Poiana (Aștileu), Surduc (Copăcel), Ateaș (Cefa), Vadu-Crișului, Șușturogiu (Cetariu), Bistra (Popești), Poșoloaca (Tileagd), Săbolciu (Săcădat), Fughiu (Oșorhei), Lugașu de Sus, Urvind (Lugașu de Jos), Criștioru de Jos și Șerani (Borod)  nu au asigurată sursa de apă potabilă, iar în atari condiții, unitățile de învățământ respective nu pot începe anul școlar.
În următoarele trei zile, reprezentanți ai Prefecturii, Inspectoratului Școlar și Inspecției Sanitare de Stat se vor întâlni cu primarii și directorii de școli din șase sectoare: Oradea și Salonta (mâine, miercuri, 5 septembrie, de la ora 9.00, respectiv, 13.00), Aleșd și Marghita ( joi, 6 septembrie, ora 9.00, și 13.00), Beiuș și Ștei (vineri, 7 septembrie, ora 9.00, și 13.00), pentru a discuta problemele legate de pregătirea unităților de învățământ pentru deschiderea noului an școlar, inclusiv sumele alocate pentru reparații și igienizări.
Ovidiu DAN   

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 23:10:01 Ora de vară a Europei de Est