Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

De la 19 ani, dăscăliță la Școala nr. 11 din Oradea

În cel de-al 27-lea an de activitate didactică

De la 19 ani, dăscăliță la Școala nr. 11 din Oradea

Anul școlar debutează pentru cadrele didactice la 1 septembrie. Până la începerea cursurilor (în 15 septembrie), fiecare își pregătește sala de clasă, materialele didactice și manualele, își întocmește planificările anuale și semestriale…
Astăzi (miercuri, 5 septembrie 2007), după ora 12, aveam să surprindem câteva secvențe de muncă la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea.

La ora 12.35, pe domnul director, Nicolae Marc, l-am găsit la secretariat. Întrebat dacă lumea e pe baricade, se uită la ceas și ne răspunde răspicat: „Cum să nu. Încă se muncește. Dascălii își pun la punct sălile de clasă,  dulapurile, materialele didactice… Haideți să vedem câteva săli!”
Ioana Ardelean – prima dintr-o mie!
În sala clasei I A, o găsim pe învățătoarea Florica Vancea, una din dăscălițele emblematice ale școlii. În 1981, la absolvirea Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan” și-a ales post de învățătoare la Școala nr. 11, și de-atunci e tot aici, de la 19 ani. Ca și ea mai sunt în școală Domnica Popa, Sorina Vențel și Marcela Gherghel, unele poate chiar mai vechi. Florica a intrat în cel de-a 27-lea an de activitate didactică.
„Pe prima mea elevă a viitoarei clase I A, prima și la catalog, „dar și primul elev al școlii, din cei circa 1000”, adaugă domnul director, am cunoscut-o la sfârșitul anului școlar trecut, pe 14 iunie, când m-am trezit cu ea în clasă. O cheamă Ioana Ardelean. Noi tocmai pregăteam sala pentru serbare, când mămica ei a trebuit să o aducă să vadă clasa unde va învăța și să o cunoască pe dna învățătoare. Parcă o văd și acum cu ochii strălucitori și cu buchetul de margarete în mâini. Am rămas uimită. Așa ceva nu mi se întâmplase în cei 26 de ani de carieră didactică.” Câte nu ar avea a ne povesti dna învățătoare. Chiar fiul său, acum student, în anul V, la Informatică, i-a fost elev. Despre un fost elev din prima serie a aflat că e medic în Franța, alții sunt profesori, avocați, polițiști ori asistenți medicali. Ne povestea în timp ce-și aranja vitrina, dulapul, materialele didactice, ca la urmă să încheie prin a așeza pe bănci cărțile de căpătâi ale micului școlar – Abecedarul și Matematica.
Tereza Ilisei părea tare încurcată
De 30 de ani, tace și face. Nu-i place să iasă în față, să se afișeze în public. Pentru nimic în lume nu ar fi dorit să o pozăm. Din cei 30 de ani de dăscălie, 27 îi are în această școală unde se simte excelent. Acum se pregătește pentru cea de-a șasea promoție. Peste câteva zile, în băncile clasei I C, vor străluci 25 de perechi de luminițe, gata să răstoarne munții, să sece mările și oceanele în dorința lor fierbinte de a cuceri lumea. Literele mari și mici, de mână și de tipar, îi vor privi drept în față de deasupra tablei…În dulapuri, stau ascunse surprize-surprize, până la momentul 0.
Orășelul literelor, casa silabelor, casa cuvintelor…
În sala clasei a IV-a B, la secția maghiară, am cunoscut-o pe învățătoarea Bonya Carolina. Din cei 37 de ani de activitate la catedră, 18 i-a petrecut la Școala nr. 11. Nici nu realizează cum s-au scurs atât de mulți ani, tot ocupându-se de elevi pe care îi iubește ca pe lumina ochilor. În dulap și pe mese materiale peste materiale. „Pregătesc materialele didactice de care voi avea nevoie în primele zile de început. Voi face o recapitulare a cunoștințelor însușite în anii anteriori, folosind multe materiale didactice. Mai ales la gramatică, nu ține să verificăm teoria.”
Pe una din mese, dăm cu ochii de o planșă pe care citim: Orășelul literelor, casa silabelor, casa cuvintelor, casa literelor (locuia, ea, bunica, pădure, îmbolnăvit, în, s-a)…
O sală nouă … multimedia
Și domnul director are surprize-surprize pentru un nou început, din care ne-a dezvăluit doar câteva: mobilier nou în patru săli de clasă, geamuri termopan la un etaj (șase săli și un laborator), mai multe mijloace de învățământ (încă două laptop-uri, patru calculatoare, două imprimante, două copiatoare, o tablă și o sală multimedia), cadre didactice noi (un psiholog-logoped, fost elev al școlii…). Dar cel mai mult și mai mult, se vor bucura elevii și dascălii școlii când vor afla că absolut toți vor lucra într-un singur schimb.
O surpriză pe care domnul director nu ar fi vrut să ne-o dezvăluie a fost un „răvaș” pe care noi l-am zărit în vitrină, legat cu o panglică roșie.
„Nu știu dacă am dreptul să-i divulg conținutul, ține să ne avertizeze domnul director. Sunt cuvinte de suflet lăsate de un cadru didactic la plecarea din școală, doar după un an petrecut în mijlocul nostru”. Noi insistăm, totuși.
„De ce această modalitate deosebită de rămas bun? Poate pentru că îmi e mai ușor să scriu decât să vorbesc…
Vreau să vă mulțumesc pentru lunile frumoase pe care le-am petrecut în școală…
M-am simțit foarte bine, regret plecarea mea tocmai când am început să mă obișnuiesc cu locurile și oamenii…
A fost o onoare pentru mine să lucrez alături de dumneavoastră și de oamenii minunați pe care îi conduceți… Nu sunt multe persoane care pot să spună că și-au iubit primul loc de muncă, eu sunt una dintre ele. Dumneavoastră vă datorez asta.
Cu stimă,
Psih. Carina F.”
Iar noi vom spune că am fost plăcut surprinși de tot ce am găsit, astăzi, la Școala nr. 11 din Oradea.  Ovi DAN  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (De la 19 ani, dăscăliță la Școala nr. 11 din Oradea).

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:14:53 Ora de vară a Europei de Est