Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Am reușit să cunosc o țară pe care o predam și a cărei limbă o vorbeam...”

Programul de „Învățare pe tot parcursul vieții”

„Am reușit să cunosc o țară pe care o predam și a cărei limbă o vorbeam...”

„Un profesor bun este ca o lumânare, se consumă pe sine ca să lumineze calea celorlalți”.

În ultimii ani, școlile s-au schimbat în același ritm cu societatea. Motivația, atitudinile elevilor despre cât din procesul de predare-învățare este responsabilitatea lor și cât aparține profesorilor, așteptările lor privind stilul și formatul în care primesc informația s-au schimbat și ele.
Reforma cere ca  profesorii să-și asume noi roluri și metode noi de predare. Acest lucru înseamnă un proces îndelung de formare care presupune ca profesorii să se focalizeze pe schimbarea propriului stil de predare. Trebuie să testăm noi idei, să evaluăm efectele lor, să ne adaptăm strategiile și abordările, și să evaluăm din nou ca să includem toți elevii în procesul educativ, indiferent de nivel, stil de învățare, și să dăm un sens învățării (cognitiv, social și cultural).
Formarea noastră temeinică, repetată este așadar imperativ necesară. Și, dacă are loc și în străinătate, este cu atât mai prețioasă, pentru că îți oferă oportunitatea de a funcționa și a-ți întări încrederea în cunoștințele proprii în context european, îți oferă perspective diverse ale oamenilor de diferite culturi și te învață să accepți și să prețuiești diversitatea, aducând uriașe beneficii, atât personale, cât și pentru elevi, instituție, colegi și întreaga comunitate.
În perioada 26 septembrie - 8 octombrie 2010, am avut marea șansă de a participa la un curs de formare, curs care a avut loc într-unul din cele mai vechi orașe anglo-saxone ale Angliei, Ipswich, comitatul Suffolk, regiunea estică. Acest curs a însemnat extraordinara posibilitate de a mă descoperi și a mă identifica într-o mare de culturi și obiceiuri care și-au pus puternic amprenta asupra personalității și dezvoltării mele profesionale.
Am reușit să particip la acest curs datorită obținerii unui grant Comenius în cadrul Programului de „Învățare pe tot parcursul vieții” (Comenius, Grundtvig etc., www.anpcdefp.ro), prin Agenția Națională de Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, program care se adresează, printre altele, formării continue a personalului didactic pentru a crește calitatea și a consolida dimensiunea europeană în educație, asigură dezvoltarea competențelor cheie, cunoștințelor și abilităților necesare formării și dezvoltării de tineri competitivi pe piața europeană.  
Þările reprezentate de cei 12 participanți la stagiul de formare au fost: Republica Cehă, Danemarca, Germania, Ungaria, România, Turcia și Italia.
Cursul, intitulat „2 week course for European teachers of English at secondary level”, s-a derulat la University of Suffolk, Ipswich, Anglia pe parcursul a două săptămâni, în 50 de ore de pregătire și a fost destinat profesorilor de limba engleză.
Să fii european înseamnă să-ți păstrezi identitatea
Cele două săptămâni de pregătire au însemnat însușirea de noi idei de predare și realizarea de materiale motivaționale pentru ora de limba engleză, cunoașterea Marii Britanii multiculturale, vieții, societății, sistemului educațional și poate unul din cel mai important aspect pentru noi, dascălii prezenți, două zile de participare la cursuri alături de elevii britanici, momente autentice și reale de viață, reușind să trăim pentru câteva ore viața de elev britanic, lucru pe care îl știam numai din filme și documentarele televizate.
Am beneficiat de zile de excursii educative în orașe cu istorie și de mare bogăție culturală, cum ar fi: Londra, Cambridge, Ipswich, Norwich, Felixstowe.
Acest stagiu de formare mi-a îmbogățit spiritul, viziunea asupra a ceea ce înseamnă dimensiune europeană a culturii și a vieții, în general și totodată căile de relaționare cu cei din jur. Am reușit să cunosc o țară pe care o predam și a cărei limbă o vorbeam, dar tot ce știam era doar din cărți.
Să fii european înseamnă să-ți păstrezi identitatea, „să-ți prețuiești rădăcinile”, pentru că diferențele culturale înseamnă diversitate și motive de sărbătoare; să înțelegi, să respecți și să conviețuiești în pace. (Denisa Lucuța)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:10:07 Ora de vară a Europei de Est