Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ședință ordinară a Consiliului pentru Dezvoltare Regională (CDR) Nord-Vest

Miercuri, 5 septembrie, la CJ Bihor

Ședință ordinară a Consiliului pentru Dezvoltare Regională (CDR) Nord-Vest

Consiliul pentru Dezvoltare Regională (CDR) Nord-Vest s-a întrunit, astăzi, 5 septembrie, la sediul Consiliului Județean Bihor, în cadrul unei ședințe ordinare. Pe agendă au figurat cinci hotărâri.

Membrii CDR au aprobat, prin Hot. nr. 257, doi membri titulari și doi membri supleanți din partea Regiunii Nord-Vest pentru Comitetul de Monitorizare al Programului Operațional Regional (POR). Aceștia sunt: membru titular Tiberiu Marc (președintele CDR Nord-Vest, președinte al CJ Sălaj) și membru supleant Alexandru Kiss (vicepreședintele CDR Nord-Vest,  președinte al CJ Bihor) - dintre președinții celor șase Consilii Județene din regiune-, și Radu Munteanu (rector al Universității Tehnice Cluj-Napoca) ca membru titular iar ca membru supleant Marcel Borodi (președintele Asociației ARIES Transilvania) - dintre reprezentanții mediului de afaceri, mediului academic, sindicate, societății civile.
Comitetul este format, la nivel național, din 24 de membri: opt membri ai administrației publice centrale, opt reprezentanți regionali și opt reprezentanți ai societății civile și mediului academic, desemnați pe regiuni. Președintele Comitetului de Monitorizare al POR este ministrul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Locuințelor. Implementarea Programului Operațional Regional (POR) este supravegheată, conform Regulamentului nr.1083/2006 al Consiliului Uniunii Europene, de un Comitet de Monitorizare, constituit conform articolului 63 din același regulament, în termen de trei luni de la data notificării către Statul Membru a deciziei de aprobare a programului operațional. Comitetul de Monitorizare are rolul strategic de a se asigura asupra eficacității și calității implementării Programului Operațional Regional. 
În cadrul aceleași ședințe, a mai fost aprobată Hot nr. 258, prin care s-a constituit, la nivel regional, Comitetul Regional de Evaluare Strategică și Corelare (CRESC), organism fără personalitate juridică.
Membrii CDR au făcut modificări la lista membrilor CRESC și au inclus amendamentul privind faptul că reuniunile CRESC vor avea loc deodată cu reuniunile CDR Nord-Vest.
Acest tip de Comitet va funcționa la nivelul fiecăreia din cele 8 regiuni de dezvoltare a României, astfel încât să se asigure prioritizarea din punct de vedere strategic a proiectelor finanțabile prin Program, la nivel regional, pe baza strategiei proprii de dezvoltare, precum și a realităților economico-sociale ale fiecăreia.
CRESC va îndeplini, între altele, următoarele atribuții: evaluează strategic proiectele depuse la nivel regional pentru finanțare în cadrul Programului Operațional Regional și stabilește prioritizarea acestora; aprobă lista proiectelor prioritare pentru regiune în vederea finanțării în cadrul Programului Operațional Regional; emite opinii și recomandări privind corelarea la nivelul regiunii de dezvoltare a proiectelor finanțate/ finanțabile din fonduri publice ș.a.
CRESC va avea 24 de membri care au fost deja nominalizați de către membrii CDR: câte doi reprezentanți ai autorităților administrației publice locale din cele șase județe componente ale regiunii, iar pe de altă parte, în număr egal, în urma unei consultări cu aceștia, câte un reprezentant al mediului economico-social din regiune. Numirea și revocarea membrilor CRESC se face  prin Hotărâre a Consiliului pentru Dezvoltare Regională (CDR). Președintele și vicepreședintele CRESC sunt aleși dintre membrii CRESC, fiind membri ai CDR și președinți de Consiliu Județean. 
De asemenea, s-a aprobat, prin Hot nr. 259, câteva modificări necesare în structura ADR Nord-Vest pentru optimizarea îndeplinirii atribuțiilor privind dezvoltarea strategică și internaționalizarea, în urma înființării Institutului Regional pentru Educație, Cercetare și Transfer Tehnologic - S.A. Institutul Regional va opera pe trei paliere principale, respectiv în domeniul educației, cercetării și al transferului de tehnologie. Activitățile Institutului vor viza: identificare și elaborare a documentației necesare pentru recunoașterea și acreditarea unor ocupații noi, dezvoltarea de curriculă pe produse educaționale destinate adulților, pentru calificarea și recalificarea profesională în meserii cerute pe piața muncii; se intenționează dezvoltarea în comun de pachete de servicii noi pentru învățământul post-universitar, dezvoltarea unei platforme regionale de e-learning, activități care vizează transferul tehnologic și sprijin pentru inovație prin noi produse, materiale și servicii.
Membrii CDR au mai aprobat Hot nr. 260 prin care s-a avizat Protocolul de colaborare dintre județele reunite în Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest din România și Regiunea Marea Câmpie a Nordului din Ungaria. Documentul prevede dezvoltarea unui spațiu comun de contact și colaborare, orientat spre următoarele domenii: turism, protecția mediului, agricultură și dezvoltare rurală, dezvoltarea resurselor umane, economie și dezvoltarea mediului de afaceri, cercetare – Dezvoltare – Inovare, fonduri structurale și management de proiect. Protocolul va fi încheiat pe durată nedeterminată, se va rezilia sau modifica la dorința părților și va fi însoțit de un plan anual de acțiuni.
În perioada februarie 2006–august 2007, agențiile de dezvoltare din cele două regiuni vecine, alături de Consiliul Județean Satu Mare, au implementat proiectul “Crearea unei rețele parteneriale între managerii de programe europene români și maghiari”; proiect care a contribuit la dezvoltarea integrată și coordonată a celor două regiuni, prin elaborarea unui document unic de programare.
Prin Hot nr. 261 s-a adoptat recomandarea CDR de constituire a unei Asociații de dezvoltare intercomunitară în vederea accesării de finanțări prin Programul Operațional Regional (POR). Potrivit prevederilor legale în vigoare: “Două sau mai multe unități administrativ-teritoriale au dreptul ca, în limitele competențelor autorităților lor deliberative și executive, să coopereze și să se asocieze, în condițiile legii, formând asociații de dezvoltare intercomunitară, cu personalitate juridică, de drept privat și de utilitate publică. Asociațiile de dezvoltare intercomunitară sunt de utilitate publică, prin efectul prezentei legi, prin derogare de la prevederile Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații”.
Asociația de dezvoltare intercomunitară din Regiunea Nord-Vest va avea scopul de a pregăti și promova la toate nivelurile, proiecte pentru dezvoltarea regională de interes comun pentru cele șase județe asociate, în domeniile serviciilor sociale, transport, mediu, mediu de afaceri, turism și de a obține finanțări interne și externe necesare derulării acestora, de a realiza în comun proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional, ori a furnizării în comun a unor servicii publice.
Următoarea ședință a CDR Nord-Vest va avea loc la Baia Mare la o dată care se va stabili ulterior.
Lia VALENDORFEAN

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:17:19 Ora de vară a Europei de Est