Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un nou început, cu un nou director

La Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea

Un nou început, cu un nou director

De la 1 septembrie, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” are un nou director, în persoana dlui profesor Ioan Hora, cel mai vechi dascăl al școlii, cu 34 de ani de activitate în acest liceu. Când a venit, în 1973, era cel mai tânăr profesor, deși avea deja patru ani la catedră. A mai ocupat funcții de răspundere în conducerea liceului timp de 12 ani, iar cinci ani a fost inspector școlar.

La început de an școlar, și de mandat, are în plan trei lucruri majore
1.Să vadă elevii și dascălii școlii venind la școală într-un singur schimb
2.cabinete bine dotate la română și matematică, precum și câte un cabinet metodic bine utilat la fiecare rând de clase ale ciclului primar,
3.reamenajarea bazei sportive.
Pentru realizarea obiectivului numărul unu este nevoie de construirea unui nou corp de clădire, în prelungirea celui existent, cu aducerea bustului poetului și patronului spiritual în față, la intrare; un edificiu cu opt săli de clasă, pentru ciclul primar, sală festivă, sală de mese și sală de sport. Pentru dotarea celor șase cabinete metodice au și fost procurate calculatoarele, monitoarele, imprimantele, TV, DVD, și CD player-ele. Pentru baza sportivă se va bate să obțină fonduri cât mai urgent pentru că așa nu se mai poate, să bați mingea din groapă-n groapă.
Fațada laterală așteaptă termopanele
„Schelele sunt ridicate, dimensiunile sunt luate, acum așteptăm din moment în moment să sosească muncitorii cu termopanele. Lucrarea va continua până la înlocuirea tuturor geamurilor, și în restul clădirii. În față, geamurile au fost înlocuite anul trecut. Cu toate acestea școala este pregătită pentru începerea cursurilor. Grupurile sanitare au fost reabilitate, s-au făcut igienizări, iar în cinci săli, s-a montat parchet laminat. Au fost achiziționate 100 de băncuțe cu un loc și scaune pentru trei săli de clasă…”
Pentru Adina, profesia de dascăl e o pasiune
Dintre cele șase cadre noi ale școlii, astăzi (joi, 6 septembrie 2007), am cunoscut-o pe Adina Sabadoș, noua profesoară de biologie, absolventă 2007 a Facultății de Științe a Universității orădene. Ea a reușit să prindă acest post în urma concursului național unic din 16 iulie, pe care l-a luat cu 8,75. Pentru Adina, profesia de dascăl e o pasiune. „Este grea, dar și frumoasă! Am realizat acest lucru în timpul practicii la clasă, la modulul pedagogic ținut la Liceul Teoretic ”Onisifor Ghibu” și Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu”. E optimistă și energică, încrezătoare în reușită. E convinsă că va reuși să-și apropie elevii, cu tact pedagogic, răbdare și perseverență, îmbinând exigența cu respectul, trezindu-le interesul și curiozitatea pentru biologie. Cu cei dotați și pasionați va lucra după ore pentru a obține performanțe la concursurile și olimpiadele școlare.
Ovidiu vrea „acasă”
Tot în holul de la intrare, am stat de vorbă cu Ovidiu Păcurar, fost elev al liceului (în I-VIII), care a urmat clasele a IX-a și a X-a la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, iar acum aștepta să intre la domnul director pentru că ar vrea să vină „acasă”, adică să se transfere la „Lucian Blaga”, la socio-umane.
Pe terenul de sport, aveam să-i cunoaștem pe doi foști elevi ai liceului, Alexandru Florea și Adrian Brie, care băteau minge, jucau „obligata la bară”. Cică duminică de duminică, băieții din cartier, și nu numai, încing aici un adevărat campionat de fotbal.    
Comisia metodică a dascălilor de la clasa a III-a
Cadrele didactice erau prinse cu problemele pe care și le-a programat fiecare. Unii în cancelarie, alții prin sălile de clasă, la amenajat sala, la preluarea și transportul manualelor, iar alții s-au adunat pe comisii metodice pentru discutarea planificărilor anuale și semestriale ori pentru a analiza activitatea din 2006-2007. Adriana Pădurean, profesoara de română, și diriginta clasei a X-a C, era în sala de clasă, dar nu singură, ci însoțită de patru elevi, Geanina Gorcea (Miss-a), Georgiana Tărău, Adrian Abrudan și Alex Radu, care au venit cu multă plăcere să-și  ajuta diriginta la transportul manualelor de la bibliotecă în sala de clasă. În clasa învățătoarei Florica Hora era activitate febrilă, discuții încinse pe marginea programelor, la care participau: Florica Hora, Florica Păduraru, Teodora Sâncelean, Adina Merce și Șandor Traier. La scurt timp, învățătorii de la clasele a III-a (Florica Hora, Șandor Traier și Carțiș Anca) au avut, separat, o ședință a comisiei metodice la care au analizat activitatea comisiei metodice, situația la învățătură și purtare, activitățile extrașcolare și extracurriculare. Responsabila comisiei metodice (Florica Hora) a ținut să sublinieze bunele rezultate obținute, și performanțele înregistrate de elevii Andreea Suciu și Juhasz Bianca la „Cangurul”, Bogdan Catrinar, Bogdan Buta, Andreea Suciu și Sergiu Moș la „Olimpicii cunoașterii”.   
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Un nou început, cu un nou director).

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:02:39 Ora de vară a Europei de Est