Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Credință și destin ...

De la suflet... cu suflet

Credință și destin ...

„Bunule Dumnezeu, m-ai făurit, m-ai creat și iubit, iar eu îți înapoiez aceste daruri așa cum sunt, nici mai mult nici mai puțin, atât cât limitele îmi permit...”

Iau timpu-n palmă să-l privesc de-aproape... Știți? Palma mi-e goală! Și nu pot face să nu-mi întreb gândul: „Când au trecut? Unde-au zburat?” Jucăuș, gândul mă trimite într-o călătorie îndărăt, în urmă cu 34 de ani, când pentru întâia oară am pășit pe poarta școlii ca tânăr învățător, „cu cerul senin în privire”... Și ca atunci, și acum, la fiecare început sau sfârșit de an școlar, simt aceleași emoții, nerăbdare, neliniște și, de ce nu, poate un strop de teamă în a nu da greș, în a nu înșela încrederea ce-o citesc în seninul ochișorilor ce mă privesc din bănci ... și, de fiecare dată, se iscă în mine întrebarea: „Am reușit oare să las în sufletele lor o urmă a trecerii mele?”
Sfârșitul fiecărui an ne îndeamnă să facem un bilanț al lucrurilor și întâmplărilor trăite, iar undeva, într-un colț al sufletului, s-a prelins o lacrimă repetând cu melancolie: „Da, a mai trecut un an...!” Poate mai zbuciumat și mai greu decât alții, poate cu mai multe temeri și neostoite căutări întru împlinire, dar nu zadarnic ...
Profesia de dascăl a făcut din mine un om norocos, binecuvântat și bogat! În primul rând, aici am găsit iubirea aceea necondiționată, fără suspiciuni și fără întrebări; apoi, în toți anii ce-au trecut, dascăl și copii am învățat mereu unii de la ceilalți ... Așa e datul firii! O școală în care dascălul nu învață și el este o absurditate, iar un copil căruia nu-i poți trece nicio incertitudine, îți este o înfrângere...  Împreună am învățat să ne exprimăm gândurile ascultând o muzică de calitate, să ne strigăm bucuria în fața unui răsărit sau apus de soare, să vărsăm o lacrimă în fața unor vestigii de viață trecută, să ascultăm în tăcere o toacă de Vecernie, să ne plecăm fruntea în fața unor urme ce ne arată care ne sunt Rădăcinile, să ne umplem sufletul cu clipe de frumos și adevăr, închizând în căușul palmelor Bucuria Iubirii pentru tot ce-nseamnă Viață...
Trăim zbuciumat, învolburat; întâmpinăm greutăți de tot felul... ne zbatem să ocrotim tinerele vlăstare, să le educăm în spiritul adevăratelor valori morale, ne învățăm elevii să sape atent în adâncul ființei lor pentru a scoate la lumină ceva ce merită dăruit acestei lumi, îi învățăm să crească aidoma unor copaci falnici, cu frunziș bogat și rădăcini adânci, puternic ancorate în viața de zi cu zi, îi învățăm să spere și să viseze, să-și înalțe clipă de clipă zborul, chiar dacă, uneori, aripile ne sunt prea scurte ...
Domnului profesor cu dragoste!
De ce-am dăruit hârtiei aceste gânduri? Ca semn de recunoștință atâtor generații de dascăli ce mi-au fost călăuză în formarea mea ca om și dascăl, mulți dintre ei prea devreme și prea nedrept „plecați” dintre noi în lumea cu luminile... Apoi, mi-am dorit să fie un imbold pentru generațiile aflate la început de drum în această nobilă profesie... de dascăl-apostol, să creadă cu putere în menirea lor, să vegheze cu responsabilitate la ceea ce urcă din rădăcini spre coroană, să creadă cu putere în limpezimea izvorului ce curge lângă ei, să fie valea blândă ce-i ocrotește undele-i zburdalnice, fără a-i stăvili cursul impetuos, să știe că s-au înhămat la o muncă deloc ușoară, în care nu este loc pentru rutină sau nepăsare...
De felul în care vor ști sădi în sufletul copiilor „semințele” tuturor lucrurilor, acestea vor rodi mai târziu, iar rodul va fi cu atât mai bogat, cu cât au știut să le „pese”; vor găsi răsplată în acele simple și sincere gesturi de recunoștință din partea micuților învățăcei, vor cunoaște „sublimul suferinței”, când simți că munca nu ți-a fost în zadar, în ciuda piedicilor și pietrelor de pe drum... și atunci bucuria nu mai cunoaște margini!
Tuturor colegilor mei, mai vechi sau mai noi, demni slujitori în templul sacru al devenirii de sine și dragostei de carte, acum, la sfârșit de an, când învăluiți în corăbii de iubire și lumină ne simțim sufletul binecuvântat într-o rugă închinată Cerului pentru preaplinul roadelor de peste an, le doresc tihnă în casa sufletelor, o vacanță frumoasă, sănătate și putere de muncă, să rămână mereu „învățătorul cel tânăr cu cerul senin în privire”, chiar dacă o lume întreagă ar vrea să ne umilească sau îngenuncheze... să nu uite că înfrânt nu ești când sufletul ți-e frânt sau obosit, când ochii-ți sunt în lacrimi, ci când renunți la vise...
Copiii mei m-au învățat să iau viața în piept, nu ca s-o trântesc, ci să-i aud inima cum bate și să prețuiesc CLIPA! Fiecare putem împrumuta clipei veșnicia... (Ana COTRO)
 P.S. Stimați guvernanți, aceștia sunt dascălii pe care îi avem! Așa gândesc ei, și de aceea îi puteți trișa! Cu ei defilăm... Pe ei ne bazăm. Lor le încredințăm sufletele și florile noastre cele mai de preț!
Ana este unul din miile de dascăli-apostoli ai neamului care fac cinste școlii și profesiei. Oare câți dintre cei puși să facă legi bune pentru țară și popor pot să privească cu mândrie în urmă, la sfârșit de an, la un bilanț în fața propriei conștiințe?!
Iertare, Ana, dar nu puteam să nu spun și eu două vorbe!
Felicitări! Tu ești modelul pe care ni-l dorim! (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Credință și destin ...

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 20:15:47 Ora de vară a Europei de Est